AnonymBruker Skrevet 28. august 2012 #1 Skrevet 28. august 2012 Vi har bodd i en leid leilighet i ca 3 år nå. Ved innflytting var det allerede mugg rundt vasken. Denne har jo spredt seg godt i de 3 årene eier har ignorert oss. Nå skal det visst skje ting når vi truet med Leieboerforeningen og advokat. Vi hadde endel småkryp på kjøkkenbenken men etter å ha fått alt i bokser og renser hver krik og krok for ethvert mel-fnugg er de borte. Vi kan dog ikke ha brød i pose eller noe annet spiselig stående på benken over natten, da kommer de ruslende igjen. På badet ser jeg fra tid til annen sølvkre.. De kommer opp fra ett hull ned mot ett slags innebygd badekar, de gjør meg ingenting. Rusler litt rundt også forsvinner de ned igjen. MEN, for noen uker siden sto jeg og smurte meg en skive på benken også plutselig, under skiva mi så dukker det opp ett sølvkre, så ut som om det var far i familien, en stor en. Det har vist seg å ikke være en enkelt-hendelse. Jeg antar de kommer opp av vasken. Vanntanken i rommet innenfor kjøkkenet står og lekker. Eier er informert for lengst. De er på kjøkkenbenken og også på gulvet. Jeg ble helt dårlig av å se de dyrene som kommer opp av kloakken på badet ruslende under brødskiva mi. Må det ikke være mye fukt inne i den veggen for at sølvkre skal komme oppe på benken? Hvordan skal jeg forholde meg til eier mtp på dette. Fint lite bekymrer ham og ved befaring var reaksjonen "hmpfh". Jeg har på følelsen av at det kravler og kryper av all slags dyr inne i veggen. Er det noen som kan gi noen råd? Anonym poster: 367560538d1b5878f09d121755e51166
AnonymBruker Skrevet 28. august 2012 #2 Skrevet 28. august 2012 Sølvkreet kan komme fra badet. Jeg hadde samme problem som deg, først var de bare på badet og de plagde meg ikke noe særlig. Etter hvert dukka de opp i resten av leiligheten og da var det verre. Så jeg ringte vaktmesteren som kom og helte en solid dose permertrin ned i sluket. Den neste uken støvsugde jeg opp masse døde sølvkre hver dag, og etter det har jeg ikke sett dem. Er kjempenøye med å renske ut av sluket og helle klor nedi av og til nå da. Anonym poster: 0dedd5ea978f070fb0b8ce1915a46eeb
AnonymBruker Skrevet 28. august 2012 #3 Skrevet 28. august 2012 Hva med å finne seg en ny leilighet? Det har vært fukt der ihvertfall de siste tre årene, og vil neppe løses enkelt. Og man vet jo hvor lite gunstig slike fuktproblemer er for helsen... Anonym poster: b4c3a3b727b15af719cd4c01b6aaec7f 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2012 #4 Skrevet 28. august 2012 Hva med å finne seg en ny leilighet? Det har vært fukt der ihvertfall de siste tre årene, og vil neppe løses enkelt. Og man vet jo hvor lite gunstig slike fuktproblemer er for helsen... Anonym poster: b4c3a3b727b15af719cd4c01b6aaec7f Utover dette trives vi veldig og ser mot å kjøpe selv om ett år så flytting nå blir unødige kostnader og arbeide. Vi bor i stor leilighet og de er ikke å se noen andre steder som fek utifra badet og lange veien til kjøkkenet enn disse to og ifølge fysikk skulle de ikke kunnet.klare å klatre opp på benken så de kommer nok direkte fra kjøkkenet. Sukk! Vi får rorlegger da vanntanken bekymrer eier så jeg får høre med han nårhan dukker opp. Tusen takk for svar!<br /><br /> Anonym poster: 367560538d1b5878f09d121755e51166
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå