Gå til innhold

Hva synes dere om navnet Liam?

Fremhevede innlegg

Gjest BettyBoop
Skrevet

Her var det litt ymse meninger gitt.

Kan forsikre dere om at verken jeg ikke havner i kategorien "Unge Mødre", da tenker jeg på tv-programmet altså, vi er i slutten av 20-årene så unge er vi jo.

Har også sett navnet på lister over navn som er poppis, men grunnen til at jeg liker det så godt, bortsett fra at det er fint i mine øyne, er at jeg ser etter ett navn som kan funke på engelsk og norsk.

TS<br /><br /> Anonym poster: 974611a985795c8664ffe4bd5abeebc6

Fins mange navn som funker på begge språk da som ikke er like poppis..
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fins mange navn som funker på begge språk da som ikke er like poppis..

Er det om å gjøre å velge et navn som er minst mulig populært? Samtidig som alle skal like det?

Anonym poster: ed6d9bc0784e3d49fa3dd2edd8fc179a

Gjest BettyBoop
Skrevet

Er det om å gjøre å velge et navn som er minst mulig populært? Samtidig som alle skal like det?

Anonym poster: ed6d9bc0784e3d49fa3dd2edd8fc179a

Hvorfor må alle like det? er det ikke nok at du og gubben liker det? og det fins fine navn som ikke er like poppis som liam.

Skrevet

Hvordan får dere Liam til å være så poppis at "alle" heter det? Det er kun på 32. plass i 2011, det vil si at det er endel andre navn som er veldig mye mer poppis.

Anonym poster: 936c90318ce877f0d300cbf29b2cf477

• Liker 2
Skrevet

Personlig er jeg D-lei alle fordomsfulle folk. Det er ingenting som heter "fint på engelsk, stygt på norsk". Er det fint så er det fint.

Selv synes TS skal gi en F i hva andre mener og kalle ungen det hun vil. Det gjør jeg.

Anonym poster: 36a7100f4f24e9b28c3f8d5896f2f903

Klart hun skal få kalle ungen sin det hun vil, men nå spurte hun jo hva vi andre synes om navnet. ;)

Hvordan får dere Liam til å være så poppis at "alle" heter det? Det er kun på 32. plass i 2011, det vil si at det er endel andre navn som er veldig mye mer poppis.

Jeg vet ikke med statistikken, men jeg vet om mange unger som heter Liam. Eller Lukas og Noah og Matheo for den saks skyld. Og ja, samtlige som kaller ungene sine for disse navnene, er unge jenter. ;) Nå er jeg ung selv da, men jeg har aldri likt disse navnene som er så høyt oppe på moten nå for tiden. Spesielt ikke med tanke på at de nå er så oppbrukt. Forøvrig, 32-plass er nå en del det da, når du tenker på hvor mange barn som blir født i året. ;)

Men så har det også da hvilken omgangskrets man har. Jeg er som sagt ung selv, og det er nok mest unge mødre som kaller ungen sin for Liam, dermed blir det veldig oppbrukt for min del, når så mange kjente/bekjente på min egen alder velger disse navnene. Du som er i slutten av 20-årene, merker kanskje ikke bruken av dette navnet like mye.

Men når alt kommer til alt, så kaller du selvsagt ungen din for det du vil! forstår egentlig ikke hvorfor så mange spør om hva andre synes om navnet de vurderer. Hvis du liker det, så gå for det! Det gjorde vi, selv om jeg vet det finnes de som synes det er teit å bruke et navn fra norrøn mytologi, og SPESIELT dersom man døper ungen i kirka. Men det bryr vi oss fint lite om. :)

• Liker 2
Skrevet

Liam er sønnen til Britt-Chanel fra Øvre Eiker, en 17 årig alenemor fra arbeiderklassekår. Hun har droppet ut av Helse og Sosial, og hennes ambisjon er å bli Vi Menn-pike. Hun røyker 30 Prince om dagen og er i stadig krangel med barnevernet. Kjæresten hennes Ståle-Morgan på 35 år står derimot på hennes side, det er ikke så farlig å ha fester i trygdeleiligheten hennes samtidig som Liam er der.

Tidlig krøkes.

(ta det med humor)

• Liker 16
Gjest BettyBoop
Skrevet

Personlig er jeg D-lei alle fordomsfulle folk. Det er ingenting som heter "fint på engelsk, stygt på norsk". Er det fint så er det fint.

Selv synes TS skal gi en F i hva andre mener og kalle ungen det hun vil. Det gjør jeg.

Anonym poster: 36a7100f4f24e9b28c3f8d5896f2f903

Eh jo det er noe som heter det, fordi noen navn kan ikke uttales på alle språk og da sier det seg selv at det blir stygt til det språket som ikke uttaler det rett. Med liam er det jo ikke noe problem siden det uttales likt på engelsk og norsk.
Skrevet

Det er jeg som er TS, ikke den andre AB'en her.

Jeg velger navn basert på hva jeg selv liker ja, men barnet skal jo Evt. ut i den store verden så jeg vil høre litt reaksjoner fra andre. Overveldende negativt, og jeg er overrasket over hvor mange fordommer har mot unge mødre. Glad jeg ikke skal møte disse fordommene når mitt barn kommer til verden.<br /><br /> Anonym poster: 974611a985795c8664ffe4bd5abeebc6

• Liker 1
Skrevet

Liam er et britisk white trash-navn.

Anonym poster: 4ccc7f790acda24874e2d2629988e436

• Liker 1
Gjest Snuppeluppsen
Skrevet

Ser ikke noe galt med selve navnet, men det er det at det er så sinnsykt oppbrukt ja. Når vi skal finne navn til barnet vært vil jeg helst at vi ikke finner noe "alle" kaller ungene sine fortida.

• Liker 1
Skrevet

Oioi, her var det mange fordommer mot både unge mødre og navnet Liam! For en ufyselig tråd. Er det virkelig voksne folk som sitter og skriver disse tingene?

Jeg var riktignok relativt ung da jeg fikk sønnen min, og da vi kalte ham Liam trodde vi at ingen i Norge hadde dette navnet. (Det ble forsåvidt ikke populært før året etterpå). Vi har vært veldig fornøyde med navnet, og bare fått positiv respons. Håper ikke mannen i gata tenker sånn som dere gjør her. Jeg kan forsikre dere om at jeg ikke er hverken singel, white trash, eller drømmer om å komme i Vi Menn. Jeg syns navnet hans er kjempefint! :)

Anonym poster: 2f5dcdab5b0d3c573358ede6537957e1

• Liker 2
Skrevet

Synes det er rart på norsk. Ville nok heller valgt et annet navn.

Skrevet

Hvorfor sier folk at det høres rart ut på norsk? Det uttales jo likt? Rett ut : Liam, som i Liam på engelsk. Blir verre med navn som Andrew eller Tristan.

Anonym poster: 2f5dcdab5b0d3c573358ede6537957e1

• Liker 1
Skrevet

Synes ikke det er fint.

Anonym poster: d047e80d9efde8ce27f94b3c76ec7d50

Skrevet

Oppbrukt, kleint på norsk, og morgendagens white trash-navn.

• Liker 1
Skrevet

Siden du spør hva vi mener om navnet, så er det vel ikke mer enn rett å rimelig at du får høre både positivt og negativt (kanskje litt mye negativt her, men).

Personlig ville jeg ikke kalle barnet mitt Liam. Ikke Noah, Leo eller Theo heller (Theodor kunne jeg godt kalt junior, derimot). Jeg synes dette er søte navn så lenge barna er små, men som barna på en måte "vokser litt fra". Derav er jeg heller ikke begeistret for Liam. Og ja, så er det litt oppbrukt i min omgangskrets.

Håper ingen føler seg støtt. Vi er jo alle forskjellige og mener forskjellige ting. Og kall ungen din Liam dersom du vil det, og ikke spørr om slike ting dersom du ikke vil høre kritikk.

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan ikke fordra navnet Liam...

• Liker 1
Skrevet

Folk må kutte ut de her dessertnavnene.

Syns heller folk skal kutte ut å bry seg så forferdelig om hva andre kaller barna sine.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...