AnonymBruker Skrevet 27. august 2012 #1 Skrevet 27. august 2012 Jeg har tidligere hatt Internasjonal engelsk(VG2), og har bestemt meg for å gå videre med Samfunnsfaglig engelsk(VG3). Jeg tar dette som privatist, men har ikke startet å lese på dette ennå da jeg også har andre fag å prioritere. Derfor spør jeg dere: hvordan er samfunnsfaglig engelsk? Hva går det ut på - i det store og det hele? Hvordan er eksamen? Anonym poster: a7ee101b0c725f7b450aa1d25b156b70
Strixvaria Skrevet 28. august 2012 #2 Skrevet 28. august 2012 Det er litt som VG3 historie + VG1 samfunnsfag, vil jeg si. Hvis du er god i engelsk er det null stress. Jeg hadde både samfunnsfaglig og litterær engelsk da jeg gikk VG3, og hadde skriftlig eksamen i sistnevnte. Eksamensmodellen i disse fagene er som oftest bestående av 3 oppgaver, hvorav 2 kortsvar og en langsvar. Tidligere eksamensoppgaver i samfunnsfaglig engelsk for VG3 finner du her. I den øverste oppgaven ligger ikke oppgaveteksten med, men det gjør det sannsynligvis på de fleste andre (gadd ikke sjekke alle). :happy:
AnonymBruker Skrevet 28. august 2012 #3 Skrevet 28. august 2012 I følge de av kollegane mine som underviser de fagene, er ngelsk litteratur lettere enn samfunnsfaglig engelsk. Anonym poster: 4ae2b9c557630ea4c8a56df73a6779a7
Gjest NotSo Skrevet 28. august 2012 #4 Skrevet 28. august 2012 Det handler mye om Amerikansk og Britisk politikk, men det er også veldig likt sammunsfag, bare at det fokuserer på Amerika og UK. Dette blir sett i ett historisk perspektiv, hvor man skal bruke litteratur til "å vite hvordan de hadde det" Eksamensoppgaven jeg fikk i det var å "Forklare hva "the alpha" male var i de forskjellige tiårene. Husker ikke alle årstallene, men det var noe fra 1800-tallet og 1900-tallet."
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå