AnonymBruker Skrevet 27. august 2012 #1 Skrevet 27. august 2012 Jeg er VELDIG opptatt av håret mitt. For å si det slik, har jeg en dårlig hår dag - blir dagen dårlig. Det som er et must for meg, er at håret er i orden - noen dager kan jeg trappe opp i joggebukse og uten sminke på skolen, men håret må ALLTID være på stell. Er det ikke det, så... Ja. Vet det høres litt barnslig ut, men håper noen skjønner! Jeg vasker håret mitt hver dag, ettersom jeg sliter med at håret mitt fort blir vett. Jeg har prøvd å la være å dusje det hver dag, men det ender bare i kaos.. Håret mitt blir uregjerlig, jeg får det ikke til og alt blir bare... BLÆ. Det går bare ikke. Sjampoen og balsamen jeg bruker er Bjørn Axen Repair/Extreme repair, husker ikke hva den heter, men er de brune flaskene. Venter på ny sjampo, balsam og hårkur fra Joico K-pak i posten, ettersom håret mitt trenger litt mer pleie enn BA sjampoen og balsamen kan gi håret mitt.. Men er det veldig, veldig fy å vaske håret hver dag? I så tilfelle, hva kan jeg egentlig gjøre? Som sagt, jeg har prøvd flere ganger - i en liten periode på 2-3 uker vasket jeg håret med 3 dagers mellomrom... Håret mitt så ikke ut og det forandret seg ikke i det hele tatt.. Noen andre som vasker håret hver dag? Anonym poster: 6a1f6b62287a07cffc244418b8cbaf23
eva-80 Skrevet 27. august 2012 #2 Skrevet 27. august 2012 Tja , helst det men har jeg ikke tid eller lyst gjør jeg ikke det. får ikke noia av det , men som deg, føler meg litt ustellt. Også det blir litt fett og henger ikke fint heller. fineste håret får jeg når jeg vasker det mad shampo og når den er håndkle tørket så har jeg inni balsam og føner det deretter.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2012 #3 Skrevet 27. august 2012 Ja, jeg er i 30årene og har vasket håret hver dag alltid. Jeg har som deg forsøkt å gå perioder uten(som eks når jeg hadde helt langt hår og lang lugg ) å vaske det, men mitt hår er typisk glatt, nordisk fint hår og ser fett ut med en gang. Flere sier det bare er en periode, at håret tar skade av det etc - men jeg har langt mindre slitt hår enn endel andre. Jeg er heller ikke særlig nøye med hårkurer(det blir veldig tungt av det). Frisøren tipset meg om tørrshampo, noe som funker OK dersom jeg skal ha håret i strikk en dag(vaske annenhver dag) - men jeg merker at tørrshampo faktisk tørker ut håret mitt helt. Ergo, det blir faktisk mindre slitt av å vaskes hver dag fordi jeg ikke da setter i spenner/strikk/tørrshampo etc. Jeg har dog ikke vært veldig hardthendt med varmebehandling(føner hver dag men bruker ikke høyeste varme). Dessuten vokser jo året, og man får nye hårstrå etterhvert - det er mest hodebunnen som trenger skåning. Jeg har til sags dato ikke hatt problemer med å avske det hver dag - men så har jeg heller ikke ødelagt det med diverse sterke behandlinger/bleking etc over lange perioder. Har gått helt fint det. Anonym poster: fe12cc56295092016624e4ea79346d89
Asso Skrevet 27. august 2012 #4 Skrevet 27. august 2012 Det er veldig tøff behandlig hvis du vasker håret ditt hver dag med shampo og balsam. Prøv å bruk mindre shampo og balsam og se om håret ditt blir mindre fett. Håret blir også veldig fett av at du tar mye i det eller har mye annet i det. Jeg vasker det ca hver tredje dag, litt oftere når jeg trener og svetter mye, men håret mitt er ikke så gla i å bli vasket så ofte, og jeg kjenner selv at håret blir skikkelig slitt av det.
Gjest avocadoen Skrevet 27. august 2012 #5 Skrevet 27. august 2012 Jeg har kort bob som gjør at jeg bruker voks, olje og hårspray hver dag for at det skal bli fint. Jeg må vaske håret mitt hver dag for at det ikke skal bli fett. Men om jeg ikke bruker produkter, vasker jeg annenhver dag. Håret mitt tåler så og si alt, og blir aldri slitt (bank i bordet) så det går greit 1
Gjest Cessie Skrevet 27. august 2012 #6 Skrevet 27. august 2012 Jeg har vasket håret hver dag siden jeg var 20... Har tynt, fint hår, og må bruke store mengder skum/spray/voks for at frisyren skal holde mer enn 5 minutter. Trener i tillegg hver dag og svetter en del. Føler at håret stinker, i tillegg til at det ser helt forferdelig ut, hvis jeg ikke vasker det hver dag. Håret mitt er ikke mer slitt enn "normalt". Bruker selvfølgelig mild sjampo tilpasset min hårtype, og bruker kur og balsam ca. en gang i uka.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2012 #7 Skrevet 27. august 2012 Problemet mitt er dette med trening. Jeg klarer ikke å la være å vaske håret når jeg dusjer. Og jeg syns det blir så jævli fett visst jeg lar være å vaske håret og bare dusjer kroppen. Da ser det ut som at jeg har hatt olje i håret dagen ettepå. Samtidig må jeg bruke en spesiell sjampo mot flass, da jeg sliter med psoriasis i hodebunnen og den gir fett hår. I bunn og grunn så tenker jeg at du gjør håret ditt fett ved at du dusjer og sliter så mye på det, men det er nå ditt problem. Jeg syns det er verre at du høres så latterlig forfengelig ut som du gjør. Anonym poster: 3364941efadf59c8c06a1fe7566c92e6
Helen Skrevet 27. august 2012 #8 Skrevet 27. august 2012 Da jeg hadde langt hår vasket jeg det annenhver dag, men etter at jeg klippet meg kort må jeg vaske det hver dag. Jeg klarer ikke å få noe skikk på håret hvis jeg ikke vasker det, jeg bruker bare sjampo ikke balsam. Jeg må også føne det og bruke voks og hårspray hvis jeg skal få det slik jeg vil ha det Jeg har ikke merket at det er skadelig for håret mitt.
Gjest Daenerys Skrevet 28. august 2012 #9 Skrevet 28. august 2012 Må også vaske håret hver dag. Er halvlangt, og utrolig lite slitt, så det stemmer ikke at det sliter veldig for alle. Bruker god shampo og balsam og bruker hårkur en gang i uka. Bruker ingen stylingprodukter utenom spray en sjelden gang, da håret mitt ikke holder på noe uansett.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2012 #10 Skrevet 28. august 2012 Jeg har alltid hatt langt og tykt hår og vasket det hver dag før. Det ble ikke så slitt av det, men fryktelig fett! Jeg har gått over til balsammetoden og trenger nå bare å vaske håret hver tredje dag. Men det tar tid for å få hår som er vant til å vaskes hver dag mindre fett ved å vaske det sjeldnere. Det tok godt over en mnd. Det ble mye oppsatt hår da. Anonym poster: d544ceb8bd3a4960f6fe6a0dc7abb5d8
Gjest BabyBlue Skrevet 31. august 2012 #11 Skrevet 31. august 2012 Det holder ikke å bare vaske det annenhver dag, det blir ikke en drastisk nok endring for eh.... Klimaet i hodebunnen. For å få et hår som holder seg rent lenger bør du "trene" det. Altså gå i ca. En til to uker uten å vaske det, noe som lurer håret til å tro at den ikke trenger å produsere mer fett/talg eller hva nå enn som er i hodebunnen. Selvsagt blir håret skittent av det, men tørrsjampo og å sette opp håret får deg til å se normal ut. Har prøvd det selv og det funker veldig bra. Trikset er bare å ikke falle tilbake til gamle vaner så fort du begynner å vaske håret igjen : ) vet det er mye på nett om akkuratt dette, så det er bare å google pm du lurer på mer. Vet at mange frisører sier at det ikke teller for håret å vaske det hver dag så lenge man bruker gode produkter, men det er bare tull. Er det liksom godt for huden å bli skrubbet hver dag...?
Gjest BabyBlue Skrevet 31. august 2012 #12 Skrevet 31. august 2012 Kan bare som et ps tipse deg om å droppe sjampoer med sls og masse silikon, det tuller med både hår og hodebunn.
Wonderbitch Skrevet 1. september 2012 #13 Skrevet 1. september 2012 I motsetning til de fleste her merker jeg at håret slites veldig hvis jeg vasker det hver dag.. det blir flatt, livløst og pistrete.. har fint, nordisk hår. Så vasker det annenhver dag og bruker tørrshampoo hvis det blir for ille. Hender jeg må vaske det flere dager på rad men prøver å ikke må det bli for ofte. Prøver også å synkronisere trening med hårvaskedager hehe..
Papirbit Skrevet 1. september 2012 #14 Skrevet 1. september 2012 Tja , helst det men har jeg ikke tid eller lyst gjør jeg ikke det. får ikke noia av det , men som deg, føler meg litt ustellt. Også det blir litt fett og henger ikke fint heller. fineste håret får jeg når jeg vasker det mad shampo og når den er håndkle tørket så har jeg inni balsam og føner det deretter. skyller du ikke ut balsamen?
The Kitten Skrevet 1. september 2012 #15 Skrevet 1. september 2012 Jeg vasker håret hver femte til syvende dag, men så har jeg en hårtype som kan gå lenge uten at den blir fett. Hvor ofte man bør vaske håret er vel ganske individuelt vil jeg tro.
Cuddlegirl Skrevet 1. september 2012 #16 Skrevet 1. september 2012 Jeg vasker håret hver femte til syvende dag, men så har jeg en hårtype som kan gå lenge uten at den blir fett. Hvor ofte man bør vaske håret er vel ganske individuelt vil jeg tro. Oi, det var utrolig lenge. Jeg er nødt å vaske midt annenhver dag.
Leeloo Skrevet 1. september 2012 #17 Skrevet 1. september 2012 Anbefaler Giovanni hårprodukter (fås bl.a på iHerb.com), bruker denne: http://www.iherb.com/Giovanni-2chic-Ultra-Sleek-Conditioner-Brazilian-Keratin-Argan-Oil-8-5-fl-oz-250-ml/43354 i shampoo og balsam samt varmebeskyttende spray. Vasker håret hver 3.-4. dag hvis det ikke er noe spesielt. Inneholder ikke sulfater. Ville nok prøvd å kutte ned på vaskingen, ikke sunt for hverken hår eller hodebunn å vaske med shampo hver dag. Hva om du kun bruker litt balsam, og bare bruker shampo to ganger i uka?
Cuniculus Skrevet 1. september 2012 #18 Skrevet 1. september 2012 Jeg føler meg absolutt mest vel når jeg vasker håret hver dag.
Wonderbitch Skrevet 1. september 2012 #19 Skrevet 1. september 2012 Vet dere om det har noen effekt å bare skylle håret? Altså vaske det uten shampoo og balsam? Eller er det menngsløst?
-Turtle Skrevet 1. september 2012 #20 Skrevet 1. september 2012 Vet dere om det har noen effekt å bare skylle håret? Altså vaske det uten shampoo og balsam? Eller er det menngsløst? Mitt hår blir ti ganger verre hvis jeg bare skyller det. Det blir seigt og jævlig :s
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå