Gå til innhold

Kvalm og løs mage etter jogging

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så plaget med at etter nesten hver gang jeg har vært på joggetur blir jeg skikkelig uvel i magen og løs.. når jeg kommer hjem. Merker ikke noe før etter sånn 10 minutter etter jeg har avsluttet joggeøkten. Da har jeg holdt på rundt 60 min. Noen tips? Er jo nesten så jeg ungår joggingen fordi jeg vet jeg blir så utrolig dårlig etterpå.

Anonym poster: 96c95bd8a9b8b7a569be170df3e74a58

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva spiser du før løpeturen? Jeg får nede fordøyelse etter løping, men du skal ikke bli dårlig i magen.

Skrevet

Hørt at grønne epler ikke er så lurt og spise før trening.. ?

Skrevet

Drikker du mye vann? Jeg får samme problem dersom jeg drikker mye under trening, vet ikke hvorfor, men blir dårlig av det. Derfor drikker jeg lite mens jeg løper og heller mye når jeg kommer hjem :)

Anonym poster: 31bd3af2b5c282b21f14b01a7b5c9a45

Skrevet

Jeg fikk det før, men så ble jeg oppmerksom på hva jeg spiste de dagene jeg trente. Fant ut at jeg ikke kunne spise for mye knekkebrød eller fet mat når jeg skulle trene senere på dagen. Hvis jeg ikke kommer meg på do før trening blir jeg også dårlig etter trening.

Skrevet

TS: Pleier aldri å drikke under treningen og prøver å drøye etterpå også. Drikker jeg med en gang økten er over blir det enda værre. Bruker å ha et helt normalt og sunt kosthold før treningen. Gjerne havregryn eller brødskive.. Kan ikke komme på noe jeg spiser kan fremprovosere uvelheten. Tenkte bare om noen hadde samme erfaring og viste hva det skyldtes..

Anonym poster: 96c95bd8a9b8b7a569be170df3e74a58

• 6 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Dette har jeg også problemer med. Noen ganger under joggeøkten også, ikke bare etter. Heldigvis jogget jeg på mølle i dag, så jeg slapp å sitte ute i skogen med buksa nedpå anklene. Noen som vet hva man skal gjøre med dette? Jeg googlet det og fant ut det er pga at mageinnholdet blir ristet så mye av jogging, og at man skulle unngå kaffe og fet mat før jogging. Det hjelper bare litt for meg. Men tror det har noe med mat å gjøre, for det går fint å jogge en mil noen ganger, mens andre ganger som i dag blir jeg dårlig etter 20 minutter... Det er ikke gøy å jogge når man blir uvel av det... Noen som har knekket koden, hva skal man unngå og hva skal man spise før joggeturen?

Anonym poster: d9dd68b1c748b0630a4026b9a828f4f5

Skrevet

Jeg ble sånn før, da jeg var nybegynner. Det ga seg da jeg sluttet å drikke kaffe og melk...

• Liker 1
Skrevet (endret)

Du, det er kjempevanlig. Det har et eget navn tilogmed: runners stomach.

Endret av Løvetanten
  • Liker 1
Skrevet

Hva med å jogge fastende, uten å spise først? Jeg synes det funker veldig bra om jeg jogger tidlig på dag. I tilfelle tar jeg bare litt BCAA før eller noe veldig lett.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...