AnonymBruker Skrevet 27. august 2012 #1 Skrevet 27. august 2012 Jeg syns det er veldig slitsomt å være evig singel. Vet ikke hva jeg skal gjøre med det, for jeg kan ikke tvinge noen å like meg heller. Jeg er litt forsiktig av meg mot fremmede, slipper de ikke så lett innpå meg. Jeg har da venninner som også er like sjenerte av seg, men de er attraktivt utseendemessig, så det har ikke vært noe problem. For meg som ikke er noe særlig å se på, så blir det værre. Det er aldri noen som viser interesse for meg. Jeg har på en måte bare godtatt det, men likevel er det sårt å aldri ha blitt elsket av noen. At jeg alltid sitter alene og ser på alle andre som former sine liv. Jeg tror at dette har gått sånn innpå meg at jeg er blitt deprimert. Jeg har alltid ønsket meg en kjæreste, helt siden jeg var 14, men har bare stått i bakgrunnen. Og kom jeg frem i lyset ble jeg møtt av stygge blikk fra jentene, og guttene som lo av meg. Jeg har vært interessert i menn, men de har ikke vært interessert i meg. Det er ingen som har vist spesiell interesse for meg, bortsett fra noen merkelige typer som gjorde meg redd. Attpåtil er jeg nylig kommet i 30-årene, og det er ikke noe gøy når man mangler alt. Blir det ikke håpløst vanskeligere med å finne noen jo eldre man blir? Jeg merker det. SKulle ønske jeg var ung og ikke tenkte så mye. Bare fulgte følelsene... Dere er heldig dere som har funnet noen å dele livet med i ung alder - også dere som har funnet noen senere i livet. Anonym poster: a81d6a8629c60956bb98edd6021d4661 Anonym poster: 199ed5632ca50a651d9a2acf413c42d3 3
Singha Skrevet 27. august 2012 #2 Skrevet 27. august 2012 Blir det verre med årene? Jeg synes egentlig ikke det. Jeg synes det var verre i den tida hvor alle vennene hadde kjærester når man var ung osv. Nå er jo de vennene gift og har unger og attpåtil har jeg flyttet så jeg ser jo aldri noe til dem mer. Og så har jeg fått noen nye venner som (foreløpig) også er single, så det er bedre nå, egentlig. Men jeg vet hvordan du har det. Ikke mist håpet. 30 er da ingen alder!
Steinar40 Skrevet 27. august 2012 #3 Skrevet 27. august 2012 Det er alltid en viss andel som ikke danner par av ulike årsaker. Er det ikke noe annet du er interessert i, TS? Det er selvfølgelig vanskelig å overse instinktene sine, men forhold er ikke alt i dette livet. Dessuten ryker de fleste forhold i dag. Så noen dans på roser er det åpenbart ikke. Ikke det å få barn heller. 1
PanLi Skrevet 27. august 2012 #4 Skrevet 27. august 2012 Oi. Du får det til å høres ut som om du ikke er elskbar? Det kan være du tror og kjenner på dette selv, og det må være fryktelig vondt, men allerede i det du har skrevet ser jeg at du også blir likt! Du sier at det er ingen som har vist interesse for deg, og følger opp med et "bortsett fra".. (Dumt at de var dumme, så antagelig bra at du gikk vekk, men de liker deg!) Kan det bety at det finnes flere som liker deg også? Forsøk å se nærmere etter. De er der, de som liker deg, også! Men noen ganger kan de være vanskelig å få øye på, dersom en har bestemt seg for utfallet på forhånd (kan være de ikke får sjansen, heller). Dårlige erfaringer har nemlig ofte en dum tendens til ikke bare å være en vond opplevelse i seg selv, men også skape forventninger som gjerne fører til unngåelse! Forsøk å få øye på hva som skjer rundt deg, og se om du kan få noen nye, bedre erfaringer Lykke til. Jeg tror ikke du kommer til å forbli evig singel, nemlig Bare det at du søker råd og aktivt prøver forteller meg at du gjør noe for å endre på ting, og da skjer det som regel noe etterhvert også PS: Er du virkelig deprimert, som du sier, kan det hende du behøver hjelp til å behandle denne først. Depresjoner kan gjøre at man mister perspektivet på ting, og at situasjoner føles tunge, fastlåste og håpløse. Kjenner du det slik på flere områder, ville jeg tatt en prat med fastlegen. 4
Gjest test123 Skrevet 27. august 2012 #5 Skrevet 27. august 2012 trist å lese, men TS du har sikkert noen bekjente som både er mer sjenerte, mindre pene, mindre hyggelige/osv enn deg. Alle mulige folk har klart å finne seg en kjæreste så det er neppe noe så galt med deg at du ikke kan finne en. Men nettdating fungerer ikke? kanskje noen her på forumet kan hjelpe deg? i utgangspunktet har jo jenter en kraftig fordel. Prøvd å melde deg på flere frivillige aktiviteter? Den Norske Turistforening eller noe? Nå er jeg rimelig venneløs og kjæresteløs så kanskje ikke den beste til å gi tips, men det er i hvertfall sånn jeg tenger og jobber med saken. Prøver faktisk å være minst mulig hjemme, selv om jeg trives veldig godt alene. Men håper på at hvis folk bare får se meg nok så ser de at jeg er en ganske hyggelig gutt. Og du er sikkert en hyggelig jente også!
AnonymBruker Skrevet 28. august 2012 #6 Skrevet 28. august 2012 Det er alltid en viss andel som ikke danner par av ulike årsaker. Er det ikke noe annet du er interessert i, TS? Det er selvfølgelig vanskelig å overse instinktene sine, men forhold er ikke alt i dette livet. Dessuten ryker de fleste forhold i dag. Så noen dans på roser er det åpenbart ikke. Ikke det å få barn heller. Joda, jeg har mange interesser, men jeg har aldri hatt noen kjæreste, og skulle så gjerne opplevd det, men det blir vel som å bestige Mount Everest eller K2 - kommer aldri til å komme dit eller klare det. Men om jeg nå hadde fått oppleve et forhold, ville jeg forstått hva alle prater om, også ville jeg kanskje vært fornøyd når det ble slutt. Da har jeg opplevd det, liksom.. Anonym poster: 199ed5632ca50a651d9a2acf413c42d3
AnonymBruker Skrevet 28. august 2012 #7 Skrevet 28. august 2012 Blir det verre med årene? Jeg synes egentlig ikke det. Jeg synes det var verre i den tida hvor alle vennene hadde kjærester når man var ung osv. Nå er jo de vennene gift og har unger og attpåtil har jeg flyttet så jeg ser jo aldri noe til dem mer. Og så har jeg fått noen nye venner som (foreløpig) også er single, så det er bedre nå, egentlig. Men jeg vet hvordan du har det. Ikke mist håpet. 30 er da ingen alder! Ja, jeg også syns det var grusomt i 20-årene da alle hadde kjæreste og jeg var den eneste uten. Derfor flyttet jeg også bort, men fant ingen venner... Har vært like venneløs som jeg ville vært der alle mine opptatte venner var. Nå har mine opptatte venner bedre tid, siden forelskelsen har lagt seg litt, så vi har fått litt kontakt igjen. De vil jeg skal flytte tilbake, men de såret meg veldig, så jeg syns det er bedre å bo her jeg bor foreløpig, selv om jeg ikke har noe venner. Anonym poster: 199ed5632ca50a651d9a2acf413c42d3
Steinar40 Skrevet 28. august 2012 #8 Skrevet 28. august 2012 Joda, jeg har mange interesser, men jeg har aldri hatt noen kjæreste, og skulle så gjerne opplevd det, men det blir vel som å bestige Mount Everest eller K2 - kommer aldri til å komme dit eller klare det. Men om jeg nå hadde fått oppleve et forhold, ville jeg forstått hva alle prater om, også ville jeg kanskje vært fornøyd når det ble slutt. Da har jeg opplevd det, liksom.. Anonym poster: 199ed5632ca50a651d9a2acf413c42d3 Det som er bra med livet er at man aldri vet hva som kommer bak neste sving. Det gjelder både for det negative og det positive. Skjer det noe dritt så er man glad for at man ikke visst om det før ihvertfall, og skjer det noe bra så kan man bare takke for det og være glad til. Poenget er altså at man aldri vet hva som kommer til å skje i livet. Ikke før etterpå.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2012 #9 Skrevet 28. august 2012 Oi. Du får det til å høres ut som om du ikke er elskbar? Det kan være du tror og kjenner på dette selv, og det må være fryktelig vondt, men allerede i det du har skrevet ser jeg at du også blir likt! Du sier at det er ingen som har vist interesse for deg, og følger opp med et "bortsett fra".. (Dumt at de var dumme, så antagelig bra at du gikk vekk, men de liker deg!) Kan det bety at det finnes flere som liker deg også? Forsøk å se nærmere etter. De er der, de som liker deg, også! Men noen ganger kan de være vanskelig å få øye på, dersom en har bestemt seg for utfallet på forhånd (kan være de ikke får sjansen, heller). Dårlige erfaringer har nemlig ofte en dum tendens til ikke bare å være en vond opplevelse i seg selv, men også skape forventninger som gjerne fører til unngåelse! Forsøk å få øye på hva som skjer rundt deg, og se om du kan få noen nye, bedre erfaringer Lykke til. Jeg tror ikke du kommer til å forbli evig singel, nemlig Bare det at du søker råd og aktivt prøver forteller meg at du gjør noe for å endre på ting, og da skjer det som regel noe etterhvert også PS: Er du virkelig deprimert, som du sier, kan det hende du behøver hjelp til å behandle denne først. Depresjoner kan gjøre at man mister perspektivet på ting, og at situasjoner føles tunge, fastlåste og håpløse. Kjenner du det slik på flere områder, ville jeg tatt en prat med fastlegen. Ja, jeg føler meg nok uelskbar, ja ... Men før, da jeg var ung, var jeg mer med på ting og hadde forventninger til å møte noen. Etter hvert som årene gikk, og folk sa stygge ting til meg, og menn var avvisende, så ble jeg etter hvert brutt ned. Da hjalp det heller ikke at jeg var den eneste single, og vennene mine hadde mindre tid. Føler jeg ikke får noe bedre selvtillit når jeg er en magnet på dårlige menn. Er jeg ikke verdt mer, liksom? De var absolutt ikke noe bra for meg, for dette var menn som så etter et offer de kunne lure og ødelegge. Vennene mine så det også, og hjalp meg unna de første gangene. Jeg er veldig snill og mild som person, men overhodet ikke godtroende, og mange tror de kan manipulere meg og lure meg. Opplevde en gang at en mann trodde han kunne si at han elsket meg(etter 10 minutters samtale) og at jeg da ville være med han hjem i seng ... Men jeg er ikke dum, så den bet jeg ikke på...! Jeg er nok ganske deprimert, men ikke bare pga at jeg aldri har hatt kjæreste. Kunne tenke meg å komme til en psykolog, ja. Anonym poster: 199ed5632ca50a651d9a2acf413c42d3
AnonymBruker Skrevet 28. august 2012 #10 Skrevet 28. august 2012 trist å lese, men TS du har sikkert noen bekjente som både er mer sjenerte, mindre pene, mindre hyggelige/osv enn deg. Alle mulige folk har klart å finne seg en kjæreste så det er neppe noe så galt med deg at du ikke kan finne en. Men nettdating fungerer ikke? kanskje noen her på forumet kan hjelpe deg? i utgangspunktet har jo jenter en kraftig fordel. Prøvd å melde deg på flere frivillige aktiviteter? Den Norske Turistforening eller noe? Nå er jeg rimelig venneløs og kjæresteløs så kanskje ikke den beste til å gi tips, men det er i hvertfall sånn jeg tenger og jobber med saken. Prøver faktisk å være minst mulig hjemme, selv om jeg trives veldig godt alene. Men håper på at hvis folk bare får se meg nok så ser de at jeg er en ganske hyggelig gutt. Og du er sikkert en hyggelig jente også! Nettdating er nok ikke noe for meg. Der må man nesten selge seg selv, og jeg føler at jeg blir varen ingen vil ha ... Skulle gjerne vært med på noe frivillig, men må bare tørre å ta steget. Vanskelig å komme seg over dørstokken. Ja, jeg vet at jeg som kvinne kan får sex om jeg vil, men det er ikke det første jeg er ute etter... Håper du også får til noe! Jeg pleier å gå en tur hver dag, og jeg er opptatt av sunn mat og å bevege meg hver dag. Trenger ikke være hardtrening hver dag, men det å gå en tur hjelper veldig. Jeg kjenner ikke deg, men du er sikkert en hyggelig gutt du også! Anonym poster: 199ed5632ca50a651d9a2acf413c42d3
Silfen Skrevet 28. august 2012 #11 Skrevet 28. august 2012 Begynn å ha sex med folk. Ypperlig måte å begynne med å se hva det er menn har å tilby. 2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2012 #12 Skrevet 28. august 2012 Begynn å ha sex med folk. Ypperlig måte å begynne med å se hva det er menn har å tilby. Åja! Det er en perfekt måte å miste all selvrespekt på også! Ypperlig råd må jeg si! Anonym poster: 8888b6853be08b2f3a1abebcbe3c34b3 7
Steinar40 Skrevet 28. august 2012 #13 Skrevet 28. august 2012 Begynn å ha sex med folk. Ypperlig måte å begynne med å se hva det er menn har å tilby. Det har skaffet deg den store kjærligheten?
AnonymBruker Skrevet 28. august 2012 #14 Skrevet 28. august 2012 Begynn å ha sex med folk. Ypperlig måte å begynne med å se hva det er menn har å tilby. Hahaha! Skjønner det var en spøk, men uansett, så kommer jeg ikke til å gjøre det Anonym poster: 199ed5632ca50a651d9a2acf413c42d3
Silfen Skrevet 28. august 2012 #15 Skrevet 28. august 2012 Jeg er faktisk seriøs. Ved å skaffe seg en elsker så kan man faktisk bryte en del av den negative sirkelen du er i. Sex er LANGT enklere enn forhold. Du som kvinne kan velge og vrake og gjøre nøyaktig hva du vil i forhold til sex. Mens du gjerne stiller svakt når det gjelder forhold.
Alice123 Skrevet 28. august 2012 #16 Skrevet 28. august 2012 Jeg er faktisk seriøs. Ved å skaffe seg en elsker så kan man faktisk bryte en del av den negative sirkelen du er i. Sex er LANGT enklere enn forhold. Du som kvinne kan velge og vrake og gjøre nøyaktig hva du vil i forhold til sex. Mens du gjerne stiller svakt når det gjelder forhold. Jeg er helt enig Silfen her. Sex er noe vi alle har behov for, i større eller mindre grad. Å ha en elsker når man er singel, er det svært mange som har. I TS tilfelle, kan det bryte en ond sirkel og tankene om at "jeg er ikke pen nok, jeg er ikke god nok, ingen vil ha meg". Selv om det ikke er et forhold, og TS må være svært bevisst på følelsene sine rundt eleskeren, så er det hvertfall noe. En elsker/jevnlig sex kan virke som en vekker. 2
Gjest ThaiChi Skrevet 28. august 2012 #17 Skrevet 28. august 2012 Nåja, det er ikke så enkelt å være i ett elsker-forhold heller. Du finner mange tråder om det her på KG. Svært ofte fører det til større problemer enn ett forhold. 2
Silfen Skrevet 28. august 2012 #18 Skrevet 28. august 2012 Vel, JEG syns elskerforhold er enkle. Og jeg syns sex kan være en enkel måte å bygge seg opp på.
Steinar40 Skrevet 28. august 2012 #19 Skrevet 28. august 2012 Jeg er faktisk seriøs. Ved å skaffe seg en elsker så kan man faktisk bryte en del av den negative sirkelen du er i. Sex er LANGT enklere enn forhold. Du som kvinne kan velge og vrake og gjøre nøyaktig hva du vil i forhold til sex. Mens du gjerne stiller svakt når det gjelder forhold. Du har åpenbart fortsatt noen idiot-demoner du må bli kvitt først Hvorfor tror du at man får noen bedre selvfølelse av å la seg utnytte av andre? Eller av å utnytte andre selv? 2
Alice123 Skrevet 28. august 2012 #20 Skrevet 28. august 2012 Nåja, det er ikke så enkelt å være i ett elsker-forhold heller. Du finner mange tråder om det her på KG. Svært ofte fører det til større problemer enn ett forhold. Om TS skal inngå noe elsker-forhold, må hun være svært bevisst på følelsene sine. Hun må ha stor selvkontroll (nok til å kunne avslutte et elskerfrohold hvor hun er blitt forelsket) og kontakt med egne følelser (nok til å oppdage at hun blir forelsket, før det blir for sent). Siden TS sliter med selvtillitt og har vært ensom lenge, kan hun lett bli forelsket i elskeren siden gan gir henne bekreftelse og får henne til å føle seg bra. Dette er ting hun må være bevisst på. Jeg tror heller ikke det er så lurt å bli kompis med elskeren sin. Jo mer venner man er, jo lettere er det å bli forvirret. Når man har sex og venner, blir det jo nesten som et forhold, selv om forpliktelsene ikke er der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå