Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og kjæresten har snakket om å flytte for oss selv ganske lenge, vi mangler bare et par detaljer for å "få det til". Slik som å ta fagprøve, bytte jobb og kjøre opp, og litt diverse. Vi har allerede det meste av møbler, og i går fikk vi tilbud om å ta over sokkelleiligheten til et vennepar av oss.

Sokkelen ligger ca en halv time unna byen, noe som passer oss utmerket (så snart jeg får kjørt opp), og er relativt billig! Men så har det seg også sånn at kjæresten har fått innkallelse til militæret ettersom han etter sigende nå skal være ferdig med lærlingtiden.

Men så er spørsmålet; Kommer jeg til å betale på denne sokkelen alene når har drar? Det har vært fryktelig mange spekulasjoner rundt dette med penger i militæret, og det har kommet hundreogåttiseks forskjellige svar. Noen mener at hvis man har en leilighet opp til tre mnd før man drar inn, kommer militæret til å betale den /deler av leia. Andre mener at du må EIE en leilighet først. Noen sier at du ikke får støtte i det hele tatt, utover de 140 kr du får per dag.

Så har du de som hevder at du får ekstra penger for "ektefelle" dersom du har samboer, mens andre mener at du faktisk må være gift..

Så nå lurer jeg egentlig på hva som faktisk er sant? Det er jo ikke det at det blir noe direkte problem å få betalt på leiligheten alene, ettersom det ikke koster så ufattelig mye, og innen januar skal jeg nok ha skaffet meg ny jobb som betaler bedre. Håper jeg..

Har du/din partner/sønn/datter/etc, vært inn i militæret? Hva fikk du/de betalt, og hvorfor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:sno:

Bare sånn, for å få mer oppmerksomhet liksom..

Skrevet

I 1.gangstjenesten får man 154,- dagen. Forsvaret dekker renter på lån. De dekker husleie, men da må du kunne vise til en kontrakt på at du har bodd der i 3 eller 6mnd eller lenger, husker ikke helt nøyaktig. Vet ikke om de dekker husleie siden dere er to.

Mer info www.forsvaret.no :)

Skrevet

Men hvis vi flytter nå rekker det jo å bli 4 mnd før han må inn.. Eller er det bare hvis det er 4 mnd før han blir innkalt?

Skrevet

Hvornår har han oppmøte da?

Skrevet

I januar, Brig. Nord, såvidt jeg vet.

Skrevet (endret)

Da skal det gå akkurat, men les linken du fikk nøye slik at dere ikke går glipp av viktig informasjon.

Endret av zellica
Skrevet

Jepp, tusen takk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...