Gå til innhold

Hva slags gulv ville du valgt på vaskerom?

Ciara

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg glemte å skrive at vaskerommet har direkte inngang fra hagen, og jeg tror det derfor fort vil bli møkkete. Og gulvet kan dermed ikke være for glatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det betonggulv nå? Jeg heller mot å male det. Jeg liker ikke vinyl, ville heller brukt linoleum. Fliser er glatte (som regel), er det ruglete fliser er de et styr å vaske. + at de fort får riper og hakk hvis det er vanlig keramiske. Steinfliser er bedre, men samme styr med renhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nok valgt et vinylbelegg av god kvalitet.

Anonym poster: 31b6fa83873c54cbd14742b6f1cc8dbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vinylbelegg får du ialle tenkelige farger og mønstre.

Start med å ta en titt her.

Anonym poster: 31b6fa83873c54cbd14742b6f1cc8dbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det fine vinylbelegg da? :sjenert:

Vinyl fåes i alle mulige farger, mønstre og kvaliteter, så ja, jeg vil si at det finnes fine vinylbelegg. :)

Vi la vinyl på kjøkkengulvet når vi pusset opp for ikke så mange månedene siden, og vi angrer ikke. Gulvet tåler vann, er slitesterkt og mykt og godt å gå på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har betonggulv så ville jeg slipt det glatt. Det blir kjenpefint og lett å gjøre rent.

Hvis ikke ville jeg valgt fliser, men valgt noen som kanskje er litt mørke for å slippe å se alt støv og skitt hele tiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gulvet skal støpes på nytt (sluket må fikses).

Veldig usikker.I utgangspunktet er jeg ekstremt glad i fliser, men ser at det kan være mer praktisk med noe annet på et slikt vaskerom. Men da gjelder det å finne noe som nesten er retro og ikke prøver å ligne andre materialer (det verste jeg vet).

Skal sjekke ut linkenederes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil ha det retro ville jeg gått for linoleum. Det er dyrere enn vinyl og kan være greit å få lagt av fagfolk fordi sømmene bør sveises, men helt klart kult. Sjakkrutemønstret er stilig så lenge proposjonen blir riktig i forhold til rommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville valgt linoleum fordi det er laget av naturmaterialer.

hvis du velger vinyl, sjekk at det ikke e farlige stoffer som siver ut. lurer på om det kan være flataler i noen. men det finnes noen som er svanemerket også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville også valgt linoleum. Vi har fliser på vårt vaskerom, noe de forrige eierne la. Blir fort skittent, og mye, til tider skuring. Mye lettere når man kan sveipe over med filla. 😊

Endret av Smula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville lagt acryl, faktisk! Særlig siden du tror det vil bli mye møkkete. Acryl tåler alt, i all evighet nærmest!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå fliser på mitt gulv. De er ikke helt glatte, men ikke så ruglete at de er vanskelig å rengjøre..... Samtidig så har jeg aldri opplevd at de har vært glatte, selv om det ofte er vannsøl på gulvet pga hundene :)

Når vi kjøpte dette huset, så var vaskerom med fliser ett veldig stort pluss for oss med to store hunder. Nå har de sine vann/mat skåler inne på vaskerommet, og synes faktisk at det å ha fliser gjøre at jeg føler at det blir mer rent enn bare belegg....men det er nå min mening og erfaring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest hedgepig

Vinylgulv på våtrom, ikke linoleum.

Vinylgulvbelegg er lett å holde rent, og finnes i mange fine farger/ design.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hedgepig

Jeg ville valgt linoleum fordi det er laget av naturmaterialer.

hvis du velger vinyl, sjekk at det ikke e farlige stoffer som siver ut. lurer på om det kan være flataler i noen. men det finnes noen som er svanemerket også.

Regner med at de fleste kjente produsenter har fjernet mykgjøreren ftalat nå...

Sjekk utvalget på gerflor.no, tarkett.no og forbo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har malt gulv (epoxy) på vårt vaskerom, lys grå, det ser pent ut, men er hardt å gå på og det blir nok fort møkkete hvis man skal gå utenfra og inn der så jeg tror ikke jeg ville valgt det selv hvis det var vi som hadde stått for oppussingen.

Syns ellers vinylbelegg høres lurt ut, det sveises vel fast i kantene og da fungerer det jo som en "membran" og man er beskyttet for vannlekkasjer osv. Og de finnes i mange utforminger og farger nå!

Anonym poster: d3c38193b88da975a92463d361010eb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...