Spatula Skrevet 27. august 2012 #1 Skrevet 27. august 2012 I august søkte jeg på en jobb, jeg fikk raskt mail om at jeg måtte ettersende attester, vitnemål og referanser, noe som jeg gjorde og som jeg fikk tilbakemelding på at var mottatt. Vi nærmer oss snart september, og etter det jeg har hørt av personer som jobber på den aktuelle plassen, er vi tre søkere til den bestemte jobben, men det har ikke blitt foretatt noen intervjuer enda, ei heller ansettelser. Det jeg lurer på, skal jeg sende en e-post til kontaktpersonen for stillingen, for å vise interesse, i såfall hva skal jeg skrive? Jeg har så veldig lyst på den jobben, og jeg har utdanningen de søker etter, bare ikke en formale kompetansen (dette er i skolesektoren, ikke snakk om undervisning) Ingen av oss tre har den formale undervisningskompetansen. skal jeg bare fortsette å vente på telefon om evt intervju eller vente på standardbrevet. "Vi takker for din interesse vedrørende stillingen.... " Jeg vil så virkelig ha denne jobben!
pressplay Skrevet 27. august 2012 #2 Skrevet 27. august 2012 (endret) Stod det noe tidsfrist i jobbannonsen? Hvis den ikke har gått ut er det vanlig å ikke høre noe mer før den tid. Du kan ringe dem og høre om de har fått alt de trengte eller om de ønsker noe mer og høre om de har begynt på prosessen. Er alltid positivt å vise interesse så lenge man ikke er desperat. Bare gjør det raskt, vennlig og konkret, så oppfattes det ikke som masete. Hvis fristen har gått ut for lenge siden er det aldri noe godt tegn, men min erfaring er at i det offentlige er det alltid litt treghet rundt slike ting. Lykket til. Endret 27. august 2012 av pressplay
Spatula Skrevet 27. august 2012 Forfatter #3 Skrevet 27. august 2012 Søknadsfristen gikk ut 6. august. 15. August fikk jeg mail om å ettersende attester og lignende 1. Oktober er tiltredelsesdato.. Tusen takk
pressplay Skrevet 27. august 2012 #4 Skrevet 27. august 2012 Søknadsfristen gikk ut 6. august. 15. August fikk jeg mail om å ettersende attester og lignende 1. Oktober er tiltredelsesdato.. Tusen takk Ville tro at siden dere bare er 3, hvis det stemmer, så vil alle bli innkalt på intervju så sant du ikke faller helt utenfor kompetansemessig. Når det er sagt så synes jeg at de er lovlig sent ute hvis tiltredelsesdato er 1. oktober. De fleste har 3. mnd oppsigelsestid og uavhengig av hvordan det er med deg så må de ta det med i beregningen.
Spatula Skrevet 27. august 2012 Forfatter #5 Skrevet 27. august 2012 Jeg fikk ikke svar på telefon, så jeg sendte en pent formulert e-post hvor jeg lurte på om det var noe mer hun trengte fra meg, og om prosessen var i gang. Jeg sendte den for to timer siden. Ingenting hørt.. Får vel bare smøre meg med mer tålmodighet.. Er det ikke normen i kommunal sektor å være treg vedrørende saksbehandling da?
pressplay Skrevet 27. august 2012 #6 Skrevet 27. august 2012 Er det ikke normen i kommunal sektor å være treg vedrørende saksbehandling da? TTT (Ting tar tid)
Spatula Skrevet 27. august 2012 Forfatter #8 Skrevet 27. august 2012 Vel vel.. Da kom sannheten som et hardt slag i magen... En annen person hadde fått tilbud..
pressplay Skrevet 27. august 2012 #9 Skrevet 27. august 2012 Det var synd. Var det lenge siden avgjørelsen falt? Synes det er rart å ikke gi beskjed, men det er langt fra uvanlig.
Spatula Skrevet 27. august 2012 Forfatter #11 Skrevet 27. august 2012 Ingen som vet av de som jobber der i allefall, ingen hadd hørt noe... Ja, ble lei meg nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå