Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Eg hadde ein MA i begynnelsen av november. Var da 12 uker på vei.

Har siden den gongen hatt ein del problememr med veldig lange syklusa, men dette begynne å bli normalt no. Men no er det 1 år sidan eg blei gravid sist, synst det tar så lang tid.

Nokon andre enn meg som har brukt lang tid på å bli gravid etter ma/spontanabort? Bør eg gå til lege. Er berre så redd for om at eg går til legen så får eg beskjed om at du må berre vente å sjå, sidan du allerede har blitt gravid før.

Sist eg blei gravid blei eg gravid 4 mnd etter p plaster slutt. Har vore hos gynekolog etter ma for å sjå at alt er bra.

Begynne å bli frustrert og kjenne det er sårt når alle andre blir gravide no mens her skjer det ikkje noko.

Videoannonse
Annonse
Gjest janne89
Skrevet

Jeg mistet også i uke 12 i april men det tok ikke lang tid for meg:) Du får prøve litt til og hvis det ikke funker etter en stund så kan du jo bestille en time:)

Skrevet (endret)

Lurer også på om det er vanlig at det tar langt tid å bli gravid etter SA/MA...

Mistet i uke 13 og nå er vi inne i PP6 og sliter litt med motivasjonen. Har normale sykluser og hoppet av i svingen i et halvt år etter vi mistet før vi begynte å prøve igjen. Sist ble jeg gravid i PP2, men nå drøyer det veldig synes jeg!

Jeg kommer til å bestille time hvis det ikke går denne mnd. Jeg har et barn fra før og synes det er greit å begynne å prate med legen snart. En utredningsprosess kan ta lang tid, så jeg synes du bare kan bestille time nå. Hos min lege kan det ta måneder får å komme inn hvis det ikke er akutt, så greit å være tidlig ute. Det kan uansett være godt å prate med legen!

Endret av Miss I.W.
Skrevet

Dessverre er det slik at mange diagnoser som de ufrivillig barnløse sliter med, også medfører en økt sannsynlighet for SA/MA. Blant annet syklusforstyrrelser hos kvinnen, og redusert spermkvalitet hos mann.

Selv om man har klart å bli gravid på egenhand har man rett på hjelp når man har prøvd en stund uten å få det til. Når det går så mye som et år etter SA/MA uten ny graviditet er det tydelig at ikke alt er helt som det skal være.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...