Gå til innhold

Drittgulv. Hvordan få det pent?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi kjøpte hus for et år siden, og har irritert meg grønn over gulvet siden da.

Inne på stua er det et "skipsgulv" som er umulig å få til å se ordentlig rent ut.

Noe av problemet ligger vel i at det er så mørkt, men mye av problemet er vel at det ikke er ekte skipsgulv i tre.

Det er konstant flekkete, selv rett etter vask.

Noen som har et slikt type gulv og vet noen triks?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det hadde vært heltre så kunne det ha blitt pussa ned og lakkert. Men hvis det ikke er ekte tre, så høres det litt dårlig ut. Kan være like greit å ta det bort og legge parkett.

Anonym poster: 49ccd494b98f47ac3e06bea20bc25ca6

Skrevet

Japp, hadde det vært ekte skipsgulv i tre så hadde det vært no problem. Men dette er vel noe laminat eller noe. Ikke er det så gammelt heller. De som vi kjøpte hos fikk dette lagt bare noen måneder før vi kjøpte.

Flere?

Skrevet

ikke bruk mye vann eller såpe. Såperester kan gi flekker. Når du har brukt en fuktig mopp, gå over med en tørr etterpå

Anonym poster: 3d7dcd6ec2d7a4ace7e64c0b362029bb

Gjest plastboka
Skrevet

De må vel kanskje poleres, slik at det blir blankere. Å bone gulvet, som det muligens heter. Kan vel gjøre det bedre.

Skrevet

Sånn boning som de driver med på skolene feks? Hvor får man kjøpt sånnt da? Blir kanskje billigere å skifte ut hele gulvet kanskje ? ;)

Skrevet

Kjøp en flaske med boning og bruk det.

Koster jo ikke mue i det hele tatt. Selv boner jeg gulvet en gang hvert år sånn ca

Skrevet

Åssen fungerer det? Og hvor kjøpes det?

Skrevet

Åssen fungerer det? Og hvor kjøpes det?

Man "vasker" gulvet med det. Kjøpes på butikken

Skrevet

Snakk med en butikk som selger laminat eller kikk på produsenters sine hjemmesider. Kanskje du finner gode tips om hva du kan gjøre. Jeg hadde ikke satt i gang med boning uten at jeg helt konkret visste at laminaten tålte det.

Anonym poster: b5c4f16533cc11a43f0570569f7ea487

• Liker 1
Skrevet

Ikke glem at boninga slites, især der det gås mye. I tillegg må gulvet skrubbes ned og all boning fjernes før ny boning skal på neste gang. Ingen lettvindt løsning i alle fall. Og den vil vel trekke ned i treverket skulle man tro, er jo flytende. Trodde det kun bruktes på belegg,gjerne på skoler/institusjoner. Ville ikke smurt det utover mine gulv for å si det sånn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...