Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Da har kenne kroppen hatt sommerferie litt for lenge, og satser heller på sommerkroppen 2013! ;)

Det jeg lurer litt på er:

Hva får man best utbytte av med tanke på fettforbrenning, 30 min jogging, eller 1 times tur i marken?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Varierer. Bytt på de to aktivitetene og trengte litt intervaller også.

Skrevet (endret)

Jogging brenner mye mer da det koster mer for kroppen å ta joggesteg fremfor gåsteg. Du må få opp pulsen og hjerteslagene for at kroppen skal forbrenne mer, samt at det ikke skader å få bedre kondis ;)

Jeg har merket STOR forskjell på kroppen etter at jeg startet å jogge, Progresjonen kommer raskt!

Endret av *Maja*
Skrevet

Jogging brenner mye mer da det koster mer for kroppen å ta joggesteg fremfor gåsteg. Du må få opp pulsen og hjerteslagene for at kroppen skal forbrenne mer, samt at det ikke skader å få bedre kondis ;)

Jeg har merket STOR forskjell på kroppen etter at jeg startet å jogge, Progresjonen kommer raskt!

Totalt OT, men hver gang jeg ser deg nevne jogging får jeg løpelyst ;)

• Liker 1
Skrevet

Totalt OT, men hver gang jeg ser deg nevne jogging får jeg løpelyst ;)

:hoppendeglad:

Skrevet

Men til TS, nå kommer det ann på hvor trent du er, men om du har hatt ferie litt for lenge kan intervaltrening være en fin start, da veksler du mellom å gå og løpe, får opp pulsen skikkelig og merker raskt progresjon i kondisen. Så når du får bedre kondis kan du satse på lengre økter med langdistanse.

Jeg har nettopp startet løplabbets treningsprogram for nybegynnere ettersom jeg merker tendenser til det jeg mistenker er beinhinnebetennelse (igjen :kjempesinna: ). Da begynner man rolig (litt for rolig for min smak, men jeg må bare fokusere på bevegelse, men uten å overbelaste bena) og jobber seg opp. Man får kansje ikke full uttelling på fettforbrenningen i begynnelsen, ettersom øktene ikke er så lange, men etterhvert som du kommer ut i programmet vil kondisjonen bli bedre, du vil løpe lenger og raskere og du vil forbrenne mer ;)

Gjest Daenerys
Skrevet

Jeg har nettopp startet løplabbets treningsprogram for nybegynnere ettersom jeg merker tendenser til det jeg mistenker er beinhinnebetennelse (igjen :kjempesinna: ).

Må bare kommentere - har du beinhinnebetennelse, løper du ikke. Nuff said. Jeg sliter masse med det nå, har ikke jogget på snart 2 mnd, og er villig til å vente 6 mnd til om det er det som må til. Den forsvinner ikke nødvendigvis av seg selv heller, prøv naprapat/fysioterapaut/noe.

Jeg ville kjørt en kombo spesielt i starten, men jo bedre trent du er, jo lengre kan du jo jogge :)

Skrevet

Jeg har hatt noen uker treningsfri fordi jeg begynte å få smerter som minnet om sist jeg hadde beinhinnebetennelse, så nå starter jeg igjen, men rolig. Derfor jeg begynner på det programmet i steden for å fortsette "der jeg slapp". Så får vi se om det går bedre denne gangen, gjør det ikke får vi ta fri igjen ;)

Skrevet

Jeg har hatt noen uker treningsfri fordi jeg begynte å få smerter som minnet om sist jeg hadde beinhinnebetennelse, så nå starter jeg igjen, men rolig. Derfor jeg begynner på det programmet i steden for å fortsette "der jeg slapp". Så får vi se om det går bedre denne gangen, gjør det ikke får vi ta fri igjen ;)

Løp i såfall i motbakke og roooolig tempo. Mindre belastning :)

Skrevet

Når du driver kardio skal øktene helst ligge på minst 40min. Du forbrenner mer når du jogger, men når du går såpass lenge som 1t vil det klart hjelpe. En annen ting er at forskning viser at etterforbrenninger ( altså etter at du har avsluttet treningen) er en god del høyere når man jogger, kontra går.

Jeg ville startet med intervall og da gjerne i bakke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...