Øyvind H Skrevet 27. august 2012 #1 Del Skrevet 27. august 2012 Føler dere som er gift mer lykke ? Føler dere som er samboer mindre forpliktelser ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amens Skrevet 27. august 2012 #2 Del Skrevet 27. august 2012 Synes det er ganske likt, men jeg føler meg hakket tryggere. Nå er jo alt det juridiske på plass. Også går mannen min med ring som er ganske uvant. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 27. august 2012 #3 Del Skrevet 27. august 2012 Nei, føler ingen forskjell. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charleene Skrevet 27. august 2012 #4 Del Skrevet 27. august 2012 Ingen forskjell Men jeg anbefaler å gifte seg. Tryggheten er vel kanskje det eneste forskjellen jeg kan tenke meg. Men den kan en få som samboere også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 27. august 2012 #5 Del Skrevet 27. august 2012 Ingen forskjell Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tropic Skrevet 27. august 2012 #6 Del Skrevet 27. august 2012 Jeg er ikke gift, heller ikke forlovet for den saks skyld, men kan jo fortelle hvorfor jeg vil gifte meg. Det er ikke fordi jeg tror det vil skje noe fantastisk den dagen vi gifter oss, at vi blir ENDA mer forelsket og resten av livet bare blir en dans på roser. Grunnen til at jeg vil gifte meg med han er tryggheten, tryggheten om at vi har sagt ja forran familie og venner, og tryggheten med at alt det juridiske er i orden. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tigress Skrevet 29. august 2012 #7 Del Skrevet 29. august 2012 Eg må hugse på å ta på meg ringen. Elles er det vel litt meir slik at folk seier "å, er de gifte", liksom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 29. august 2012 #8 Del Skrevet 29. august 2012 Tar du av deg ringen?? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fridr Skrevet 29. august 2012 #9 Del Skrevet 29. august 2012 Føles ikke noe spesielt annerledes enn før. Men nå er det kjempekoselig å være nygift, da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kim Skrevet 29. august 2012 #10 Del Skrevet 29. august 2012 Man føler jo ingen forskjell, akkurat som om du ikke føler deg eldre på bursdagen din, men når man tenker etter, så er det jo litt mer alvorlig og man føler kanskje man har litt mer å tape? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samulita Skrevet 1. september 2012 #11 Del Skrevet 1. september 2012 Den eneste forskjellen jeg kan komme på er at jeg nå sier "mannen min" og ikke "samboeren min"... Ellers er jeg enig i at det føles ørlite granne tryggere. Det føles litt godt å vite at et annet menneske har forpliktet seg til å være der uansett hvor crazy jeg blir! Og jeg kan bli ganske crazy... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bachata Skrevet 1. september 2012 #12 Del Skrevet 1. september 2012 vi er bare samboere og ikke gift, og jeg tror ikke følelsene er noe annerledes hvis vi gifter oss. Men, jeg ønsker vi skal gifte oss likevel, vi venter barn, vi bor i felles hjem, vi lever livet vårt sammen uansett, men tryggheten når vi gifter oss, dersom noe skulle skje, er større en dersom vi "bare" er samboere. Det er ihvertfall endel ting vi må fikse juridisk dersom vi ønsker å fortsette å bare være samboere, viktigheten testamente og papirer i forhold til barnet f.eks. Så jeg ønsker ekteskap for å sikre oss alle tre best mulig dersom en faller fra eller ved brudd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 1. september 2012 #13 Del Skrevet 1. september 2012 Jeg er samboer, men håper vi kommer til å gifte oss en gang innen rimelig tid. Vi har det veldig bra som vi har det, men jeg ønsker at vi skal ta et klart og tydelig valg på at det skal være oss resten av livet. Vi flyttet inn sammen veldig raskt, og tok selvfølgelig da ikke et standpunkt om at dette var for alltid. Føler samboerskapet er en kjempefin prøveperiode, men for min del trenger jeg på et eller annet tidspunkt at vi går fra et langvarig perspektiv på "oss" til et evigvarende perspektiv på "oss". Dette kan selvfølgelig gjøres uten å gifte seg hvis man ikke tror på ekteskapet som institusjon, men for meg er et frieri og bryllup den naturlige måten å gjøre det på. Sånn sett bortsett fra akkurat det føler jeg selvfølgelig ikke noe mindre forpliktelser i forholdet mitt bare fordi vi ikke er gift, vi deler gleder, sorger, hverdager og et stort boliglån på akkurat samme vis som ektepar gjør. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kråkesaks Skrevet 1. september 2012 #14 Del Skrevet 1. september 2012 Det føles tryggere. Ikke bare på grunn av det juridiske, men fordi vi har lovt hverandre å være sammen resten av livet. Det er ikke bare kjærlighet her og nå, flyktig og midlertidig, men også i framtiden. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 1. september 2012 #15 Del Skrevet 1. september 2012 Det føles tryggere, som mange skriver, og mer stabilt. Og for oss var det en måte å ta forholdet vårt til et nytt nivå, på en måte. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wanita Skrevet 1. september 2012 #16 Del Skrevet 1. september 2012 Ikke en pøkk forskjell! Meeen jeg liker å kunne si "jeg og mannen min", "mannen min er..." o.s.v. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dilletante Skrevet 1. september 2012 #17 Del Skrevet 1. september 2012 Jeg ble aldri gift med min ekssamboer, men jeg tenker vel kanskje at om det føles riktig, så er det akkurat den tryggheten og bekreftelsen på at en kan forplikte seg såpass til hverandre som er forskjellen. Ikke at det trenger være mindre forpliktende å "bare" være samboere - eksen og jeg var trofaste, hjalp hverandre gjennom vanskelige perioder etc - men det er tross alt lettere rent praktisk å flytte fra hverandre, blant annet. Og når det ikke kjennes riktig ut å gifte seg, eller som om vi KUNNE ha giftet oss, men bare valgte å la være å gjøre det rent formelt, var det i hvert fall i vårt tilfelle et tegn på at forholdet egentlig ikke var helt rett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 2. september 2012 #18 Del Skrevet 2. september 2012 Jeg synes at det er en ekstra trygghet der, selv om det nok høres rart ut. Men det er noe med det å ha lovet hverandre å stå sammen og å jobbe hardt for å få det til, sammen. Og så kan jeg jo si mannen min, da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå