Gjest vester Skrevet 28. august 2012 #21 Skrevet 28. august 2012 (endret) Ikke for å virke gretten og overfladisk, men dere som sier dere har hatt rektorer som bare kan stryke fraværet like lett som det å kaste en reklamebrosjyre ut søpla, påpeker egentlig bare at FHS aldri burde kvalifisert til to tilleggspoeng ved videre søkning til høyere utdanning. Det er ingen kritikk mot dere som person, for jeg vet godt av erfaring(!) at man kan ha slike perioder, men mister man f.eks. én(!) obligatorisk forelesning på universitetet, kan man også miste retten i å gå opp til eksamen i emnet, da det antakeligvis ikke finnes noen paralleller å gå i. Tenk om man har en dårlig periode der da? Så 10% fravær synes jeg nå er urimelig å overskride når man selv ønsker å gå den valgte retningen. Senk det til 5% og la heller de som overskrider søke om det med vedlagt dokumentasjon. Endret 28. august 2012 av vester
AnonymBruker Skrevet 29. august 2012 #22 Skrevet 29. august 2012 Ikke for å virke gretten og overfladisk, men dere som sier dere har hatt rektorer som bare kan stryke fraværet like lett som det å kaste en reklamebrosjyre ut søpla, påpeker egentlig bare at FHS aldri burde kvalifisert til to tilleggspoeng ved videre søkning til høyere utdanning. Slik jeg har forstått det så kan ikke rektor stryke fravær, men de kan velge å godkjenne året selv om fraværet er høyere enn regelen, dersom eleven har en god grunn for fravær. På mitt vitnemål fra FHS står det at jeg har 25% fravær, men året mitt er likevel godkjent. Anonym poster: 0fbbc7ff2256addd96368a2c7473e97e
Gjest vester Skrevet 29. august 2012 #23 Skrevet 29. august 2012 Slik jeg har forstått det så kan ikke rektor stryke fravær, men de kan velge å godkjenne året selv om fraværet er høyere enn regelen, dersom eleven har en god grunn for fravær. På mitt vitnemål fra FHS står det at jeg har 25% fravær, men året mitt er likevel godkjent. Anonym poster: 0fbbc7ff2256addd96368a2c7473e97e Jeg vet ikke hva du kaller dette jeg da? viske ut? Jeg var i dialog med lærerne fra dag en om hvordan jeg var, så på slutten av året så hadde jeg mer fravær enn tillatt. Men, siden jeg hadde vært åpen hele tiden, så trikset de med tallene for meg så jeg var akkurat over den "lovlige" grensen. Anonym poster: 25efc63ca2226d228d84a2be0d203f71 Jeg gikk på FHS ifjor og hadde samme problemet. Hadde heldigvis en veldig grei og forståelsesfull rektor, som skjønte hvordan jeg følte meg. Hadde ganske masse fravær og skulle hatt over 10% hvis han hadde telt med alt. Dvs. jeg fikk en uke lengre ferie (permisjon) enn de andre, som han sa han skulle føre som "usynlig" fravær. Håper det ordner seg for deg! Husker hvor jævlig jeg hadde det selv... Prøv å få deg noen gode, støttende venner, så blir nok hverdagen enklere! Lykke til, og mange klemmer fra meg
AnonymBruker Skrevet 30. august 2012 #24 Skrevet 30. august 2012 Jeg vet ikke hva du kaller dette jeg da? viske ut? Det er altså ikke på den måten de skal gjøre det. Som sagt er det fullt mulig å godkjenne et år med for høyt fravær, så å stryke fravær er slettes ikke nødvendig. Man skal jo ha et vitnemål som forteller hvor mye fravær man har hatt. Anonym poster: 0fbbc7ff2256addd96368a2c7473e97e
AnonymBruker Skrevet 30. august 2012 #25 Skrevet 30. august 2012 Hei TS her. Takker så mye for svar, støtten jeg får her betyr veldig mye da dette har vært en vanskelig tid. Nå snakket jeg med rektor på skolen idag og han skulle ta noen telefoner og så skal vi snakkes igjen imorgen. Det blir trolig til at jeg slutter selv om det er trist og jeg gjerne skulle ha fortsatt. Skolen har ikke ressursene til å gi meg et godt nok tilbud ifølge dem selv og fraværet blir bare høyere og høyere og jeg går glipp av det som skjer rundt meg som er grunnen til at jeg ville gå på FHS. Anonym poster: 5c70052dd2c81b1b9272646f413e0f97
AnonymBruker Skrevet 1. september 2012 #26 Skrevet 1. september 2012 TS igjen. Da endte det med at jeg sluttet og dro hjem. Skal ta raskt kontakt med NAV og prøve å få orden på livet mitt igjen. Takk for alle svar i denne tråden. Anonym poster: 5c70052dd2c81b1b9272646f413e0f97
Gjest vester Skrevet 1. september 2012 #27 Skrevet 1. september 2012 TS igjen. Da endte det med at jeg sluttet og dro hjem. Skal ta raskt kontakt med NAV og prøve å få orden på livet mitt igjen. Takk for alle svar i denne tråden. Anonym poster: 5c70052dd2c81b1b9272646f413e0f97 Fint å høre at du fant ut av hva du ville, og lykke til videre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå