AnonymBruker Skrevet 26. august 2012 #1 Skrevet 26. august 2012 Jeg har en leilighet som er i ganske bra stand. Den er kanskje litt 90-talls og ser nesten ny ut, men har vært jevnlig opp-pusset. Det er glassfiberstrie på endel av veggene. På stua er tapeten veldig jevn og ok, men ikke så veldig sprek. Vinduene kunne med fordel også vært byttet til nye. Jeg tenker hvis jeg skal selge den etter at jeg har pusset opp. Det blir på en måte halvveis planlagt at den er penere når jeg selger den. Jeg synes selv det er litt morsomt å pusse opp, men det koster penger, og jeg får for eksempel mindre tid til å reise, trene, eventuelt være med venner. Men jeg tenker også at jeg gjør noe for å få en bedre plass å bo, i tilfelle jge vil bo der lengre selv. Tror dere det for eksempel vil lønne seg å pusse opp stua, med ny himling, nye vinduer og ny tapet for omtrent kr 60 000,- ? At den stiger kr 120 000,- i verdi hvis jeg pusser opp for kr 60 000,- ? Foreldrene mine synes ikke det er noe spesielt god ide, og jeg mistenker at de ikke orker å ha noen positiv innstilling til hva jeg gjør, fordi at det høres masete ut! På en måte at det er noe psykologisk med å ha en positiv innstillign til at jeg vil pusse opp. Men det er jo slik at jeg ikke har tenkt å bo i en leilighet for alltid. Men hvis jeg selger så er det ve lbedre å ha en pen leilighet å selge, enn en halvpen leilighet. Anonym poster: 5ff80e1f08d083a7e1ee06696b1073bc
Zzyzx Skrevet 27. august 2012 #2 Skrevet 27. august 2012 Men hvis jeg selger så er det ve lbedre å ha en pen leilighet å selge, enn en halvpen leilighet. Anonym poster: 5ff80e1f08d083a7e1ee06696b1073bc Det er ikke sikkert. Noen leiligheter går for omtrent samme summen, enten de er helt strøkne eller ser ut til å trenge litt oppfriskning her og der. Men alt dette tror jeg du med fordel kunne ha snakket med en megler om. Jeg vet ikke hvor du bor, men i pressområder er meglerne mer enn villige til å gi en gratis verdivurdering, sammen med råd om hva som bør gjøres før den selges, samt hva du kan forvente å vinne på det.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2012 #3 Skrevet 27. august 2012 Ikke bytt vinduer, men gjør overflateoppussing som maling av vinduskarmer og vegger. Hvis du har strie, kan du kanskje med fordel få den helsparklet - det blir mye freshere med glatte vegger. Dette er imidlertid vanskelig og tidkrevende å gjøre alene - legg ut jobben på mittanbud.no eller lignende. Få en verdivurdering av en erfaren megler, som kan gi råd om hva du bør prioritere å pusse opp. Anonym poster: 20e3e13d552db1264c4074d657f0764a
Gjest plastboka Skrevet 27. august 2012 #4 Skrevet 27. august 2012 Hva med et toalett med bare do, sånn typisk 1 kvaderatmeter. Leiligheta blir vel mer verdt om toalettet har pene hvite vegger og helt ny do, nye flis på gulvet, enn om det er halvjevne vegger og en do som begynner å bli klar for utskifting? Å gjøre noe slikt vil ikke ødelegge fritida mi, men heller være noe interessant man gjør. Mener jeg
allover Skrevet 27. august 2012 #5 Skrevet 27. august 2012 Det koster endel å pusse opp om man ikke er veldig hendig selv, OG har tilgang til tilbuds-pris på materialer. Jeg pusset opp leiligheten min for 300 000 kr.. da jeg solgte to år seinere.. fikk jeg igjen det jeg hadde putta inn - akkurat. Men, på to år ville prisen uansett gått opp en god del.. så jeg følte ikke at jeg satt igjen med noe ekstra etter den oppussingen. Hva gjorde jeg? Jeg pussa golvene, malte alle tak, pussa opp alle rom, med enten tapte eller panelplater og pussa opp kjøkkenet. Ny innredning, nytt tak og vegger. Så.. jeg vet ikke jeg.. jeg bodde jo slik jeg ønsket.. så litt hadde jeg jo igjen for det
AnonymBruker Skrevet 27. august 2012 #6 Skrevet 27. august 2012 Velger du å pusse opp så bør du velge helt nøytrale farger. Kan muligens være ok å bytte vinduer først. Når man bytter vinduer så har det lett for å bli sårskader rundt og ergo så er veien kort til å måtte tapetsere om. Om det vil lønne seg sånn økonomisk er det vanskelig å svare på. For en del år siden så var jeg på en del visninger. Husker en eier presiserte at det var nyoppusset. Det første jeg tenkte da jeg kom inn i leiligheten var at her må jeg pusse opp. Anonym poster: ceed146cc457f0927e078eeb8c65972d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå