PepsiMax Skrevet 26. august 2012 #1 Skrevet 26. august 2012 Vet ikke helt hvor dette passer inn, men det handler jo absolutt om velvære. Er det noen som har prøvd denne typen mindfulness? Har prøvd "vanlig" mindulness og likt det veldig godt, så lurer på å melde meg på et slikt kurs, Syns det var litt vel dyrt, lurer derfor på om noen vil fortelle noe og dele erfaringer?? Står endel om det her: http://www.psykologbehandling.no/Portals/1/pdf_filer/Kursbrosjyre%20Oslo%20h%C3%B8st%202012.pdf
VanDeKamp Skrevet 27. august 2012 #2 Skrevet 27. august 2012 Handler det ikke om å være mer tilstede i øyeblikket? Eller har jeg misforstått? Trenger man virkelig å gå på kurs for å lære dette?
AnonymBruker Skrevet 27. august 2012 #3 Skrevet 27. august 2012 Handler det ikke om å være mer tilstede i øyeblikket? Eller har jeg misforstått? Trenger man virkelig å gå på kurs for å lære dette? Jo - men det er faktisk sinnsykt vanskelig å praktisere. Og, det har ganske god effekt på alt fra "hverdagsstress" til angst og depresjon. Jeg hadde personlig ikke meldt meg på en sånt kurs, men heller kjøpt bok på amazon med øvelser. De har flere varianter, jeg kjøpte denne: http://www.amazon.com/The-Mindfulness-Acceptance-Workbook-Anxiety/dp/1572244992/ref=sr_1_sc_2?ie=UTF8&qid=1346053976&sr=8-2-spell&keywords=mindfulllness+workbook Jeg hadde da såpass angst at jeg ikke taklet hverdagen, og den hjalp bedre enn terapi for min del. Men, om man vil ha for generell stressreduksjon og ikke sliter med noen av de tingene er sikkert denne bra: http://www.amazon.com/A-Mindfulness-Based-Stress-Reduction-Workbook/dp/1572247088/ref=sr_1_sc_1?ie=UTF8&qid=1346053976&sr=8-1-spell&keywords=mindfulllness+workbook Jeg prøvde å lese en norsk bok om mindfullness, men synes ikke formidlingen var god - fikk mye mer ut av disse "workbooks" hvor man har faktiske øvelser. Jeg hadde iallefall startet med bøkene og tatt det derfra. Anonym poster: bb695e1e8d333dfb0de7bd98fd88ca82
AnonymBruker Skrevet 27. august 2012 #4 Skrevet 27. august 2012 Edit: jeg ser nå at TS har prøvd vanlig mindfullness(litt usikker på hva du mener med det) - men fortsatt; skeptisk til et så dyrt kurs. Litt av poenget går bort om man skal fordype segi det unendelige med mindfullness synes jeg. Det handler iallefall for meg om å anvende det i livet mitt - ikke bli "ekspert" på et nytt felt om du skjønner. Anonym poster: bb695e1e8d333dfb0de7bd98fd88ca82
PepsiMax Skrevet 27. august 2012 Forfatter #5 Skrevet 27. august 2012 Noe av poenget med å gå et sånt kurs tenker jeg nettopp er det å lære å bruke det i hverdagen. Jeg vet at det finnes tusenvis av forskjellige bøker, men da har jeg mer tro på et kurs... Det jeg lurte på var vel egentlig om noen har prøvd dette kurset og har noen erfaringer??
AnonymBruker Skrevet 27. august 2012 #6 Skrevet 27. august 2012 Noe av poenget med å gå et sånt kurs tenker jeg nettopp er det å lære å bruke det i hverdagen. Jeg vet at det finnes tusenvis av forskjellige bøker, men da har jeg mer tro på et kurs... Det jeg lurte på var vel egentlig om noen har prøvd dette kurset og har noen erfaringer?? Det var det jeg svarte på Jeg har ikke tro på et kurs om det er bruk i hverdagen og livet ditt. Jeg har tro på kurs dersom kan skal bli sertifisert eksempelvis, eller har det som en slag "hobby" og ønsker å bruke tid og penger på det som en aktivitet fremfor å kun lære seg anvendelsen av det. Anonym poster: bb695e1e8d333dfb0de7bd98fd88ca82
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2012 #7 Skrevet 19. desember 2012 Vet ikke helt hvor dette passer inn, men det handler jo absolutt om velvære. Er det noen som har prøvd denne typen mindfulness? Har prøvd "vanlig" mindulness og likt det veldig godt, så lurer på å melde meg på et slikt kurs, Syns det var litt vel dyrt, lurer derfor på om noen vil fortelle noe og dele erfaringer?? Står endel om det her: http://www.psykologb... høst 2012.pdf Dytter denne jeg. Er det noen nå som har erfaring med kurs i mindfulness? Virker som det er ganske utbredt etterhvert. Anonym poster: 155061d8fa76c70a0d4df7f83a5234f3
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2012 #8 Skrevet 19. desember 2012 Jeg har fullført dette kurset og jeg anbefaler det på det sterkeste! Det er lettere sagt enn gjort å være til stede i hverdagen og på dette kurset lærer du spesifikke metoder for å oppnå det. Du lærer forskjellige øvelser som enkelt kan brukes hjemme. Anonym poster: 17c03eca0ef9b5cede25694bc3a21120
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå