AnonymBruker Skrevet 26. august 2012 #1 Skrevet 26. august 2012 I dag stod jeg utenfor en butikk da et barn på en 7-9 år gikk ut av døren og snublet som faen i noe, hun gikk i asfalten med ansiktet først og slo seg både på knærne og på kinnet. Jeg reagerte lynraskt med å stupe ned og spør om det gikk bra, hvor er mammaen din, har du vondt noe sted, osv. Jeg plukket opp godteriet barnet hadde mistet og rakte det til henne mens hun gråtende satte seg opp, jeg hjalp henne på bena da moren kommer løpende ut og skriker "HVA GJØR DU MED UNGEN MIN, KOM DEG VEKK, KOM DEG VEKK!!". En dame som stod lenger bak meg forklarte hva jeg hadde gjort, det var over på så fort, men jeg fikk råkjeft, fikk beskjed om ikke å røre barnet hennes, at hun hadde selv kommet for å hjelpe jenta opp, at hun ikke var en dårlig mor, og jeg skulle være glad hun ikke ringte politiet. Jeg var helt paff............ Nå er jeg i tvil om jeg skal tørre å hjelpe neste gang noe slikt skjer, hadde du ikke satt pris på om noen så til barnet ditt om uhell først var ute? Anonym poster: 4cf28ec632483a42bccaabeed1c5328b
Silfen Skrevet 26. august 2012 #2 Skrevet 26. august 2012 Nei, ikke vanlig, vil jeg tro. Jeg setter iallfall pris på at barn får hjelp når det er noe.
Wildy Skrevet 26. august 2012 #3 Skrevet 26. august 2012 Var nok bare tiger-mor som handler først og tenker etterpå. Hun så at ungen datt, ble livredd og reagerte helt merkelig. Du gjorde helt riktig; man hjelper noe som faller og slår seg, uansett alder. Hysterisk mor, ikke bry deg! Hadde ungen min ramle og slått seg hadde jeg satt pris på om noen hjalp de så fort som mulig! 1
Mafalda Skrevet 26. august 2012 #4 Skrevet 26. august 2012 (endret) Nå er jeg i tvil om jeg skal tørre å hjelpe neste gang noe slikt skjer, hadde du ikke satt pris på om noen så til barnet ditt om uhell først var ute? Anonym poster: 4cf28ec632483a42bccaabeed1c5328b Håper ikke en skvær gæren reaksjon hindrer deg fra å hjelpe til neste gang du ser noe slikt skje. Jeg tror du trygt kan gå ut fra at det har mindre med mødre generelt å gjøre, enn med denne damen spesielt. Greit at man kan bli litt mer skvetten og overbeskyttende når man får barn, men å true med politiet til en som plukker opp barnets godteri vitner om en lettere hysterisk person. Tar meg i å lure på hvordan hun hadde reagert dersom noen hadde vært uheldig og bulket bilen hennes, for eksempel.. Edit: feil adjektiv, æsj! Endret 26. august 2012 av Mafalda 2
Betty2 Skrevet 26. august 2012 #5 Skrevet 26. august 2012 hørs ut som en litt lettere gal mor (med mindre du ser ut som en super skummel banditt da ) Har ikke barn selv, men ingen av mine venner eller min famile hadde kjeftet på noen om de hadde hjulpet barnet opp etter et fall.
Alice123 Skrevet 26. august 2012 #6 Skrevet 26. august 2012 Jeg er sikker på at denne moren sitter hjemme og er fryktelig flau over oppførselen sin. 3
AnonymBruker Skrevet 26. august 2012 #7 Skrevet 26. august 2012 Nei, jeg lar meg ikke skremme helt bort, men jeg må innrømme at jeg fikk en støkk og lurte virkelig på om jeg hadde gjort noe galt. Det er første gang noen faller så hardt foran meg, og jeg hoppet til på rent instinkt. Godt å høre at dere mener jeg ikke gjorde noe feil. Anonym poster: b21d62ea56ee256125c477e420c3d00a
Gjest Allergikeren Skrevet 26. august 2012 #8 Skrevet 26. august 2012 Hvis hun reagerte sånn fordi du hjalp ungen, tør jeg ikke tenke på hvordan hun hadde reagert om du irettesatte ungen for noe ... Nå har jeg ikke barn selv, men jeg hadde satt pris på om du hjalp barnet hvis jeg hadde hatt et, ja. Hadde heller tenkt mitt hvis du bare så på det hele og ikke brydde deg i det hele tatt.
Sign Skrevet 26. august 2012 #9 Skrevet 26. august 2012 (endret) Veldig uvanlig oppførsel, for å si det mildt. Hvis mine barn skader seg eller har uhell håper jeg noen hjelper dem. Men de er mange rare mennesker der ute. For noen år siden traff jeg et barn (ca 5 år gammel) på et kjøpesenter som gråt og hadde mistet mammaen sin. Jeg hadde mitt barn med og så vel ganske ufarlig ut, så barnet roet seg litt da jeg begynte å snakke med det. Vi ventet litt, men ingen mamma kom. Jeg fant ut hvilken butikk som hadde "calling" på slike ting og vi gikk dit. De kalte opp mammaen og etter noen minutt kom hun. Barnet sto da og holdt meg i den ene hånden, i den andre hadde jeg mitt eget barn. Da moren kom røsket hun til seg barnet, så stygt på meg og strenet avgårde. Ikke et smil, ikke et takk. Endret 26. august 2012 av Sign
Silfen Skrevet 26. august 2012 #10 Skrevet 26. august 2012 Nei, jeg lar meg ikke skremme helt bort, men jeg må innrømme at jeg fikk en støkk og lurte virkelig på om jeg hadde gjort noe galt. Det er første gang noen faller så hardt foran meg, og jeg hoppet til på rent instinkt. Godt å høre at dere mener jeg ikke gjorde noe feil. Anonym poster: b21d62ea56ee256125c477e420c3d00a For å si det sånn; da jeg så en nabounge sette fast foten i sykkelhjulet og hylskrek, mens en kjerring bare så på og gikk videre, så ble jeg forbanna. Man hjelper, sånn er det bare. Istedet måtte jeg komme meg innenfra og ut, så det gikk jo litt tid før jeg hjalp henne.
Gjest Tigress Skrevet 26. august 2012 #11 Skrevet 26. august 2012 Å. det ville vore eit fantastisk høve til å skjelle ut eit vilt framand menneske! Nei, kjerringa var på jordet. Og ho burde fått huda full.
AnonymBruker Skrevet 26. august 2012 #12 Skrevet 26. august 2012 For å si det sånn; da jeg så en nabounge sette fast foten i sykkelhjulet og hylskrek, mens en kjerring bare så på og gikk videre, så ble jeg forbanna. Man hjelper, sånn er det bare. Istedet måtte jeg komme meg innenfra og ut, så det gikk jo litt tid før jeg hjalp henne. Uff, nei nei nei nei Stakkars barn, det der gjør man bare ikke, mot hverken barn eller voksne, man går bare ikke videre når noen har det sånn. Er litt sjokkert over moren som hentet barnet SIGN hadde funnet også, ingen takk eller noe? Hadde noen funnet mitt barn og levert det trygt så hadde jeg takket dem på mine knær. Anonym poster: b21d62ea56ee256125c477e420c3d00a
super-s Skrevet 26. august 2012 #13 Skrevet 26. august 2012 Hun reagerte sikkert sånn fordi hun ble så redd da jenta datt, som noen over her skrev, men hun burde jo ikke reagert på den måten. Men det er vel kanskje vanskelig å kontrollere måten man reagerer på i en slik situasjon. Men når hun andre damen som var der forklarte hva som hadde skjedd, burde hun jo kanskje unnskyldt seg. Jeg har ikke barn, men jeg tror jeg ville satt pris på at noen løp bort og hjalp ungen min hvis jeg hadde hatt barn om han/hun hadde falt og slått seg.
Gjest Born 67 Skrevet 26. august 2012 #14 Skrevet 26. august 2012 Har vært borte i samme situasjon selv. Vanlig, jeg vet ikke. Husker jeg var på stranda en gang. Da var det en jente på ca fire år som hadde fått en stor sykkel over seg. Jeg hjalp henne opp og trøstet henne. Men da kom mora skrikende, hva gjør du med ungen min? Jeg måtte foklare hva som hadde skjedd. Som takk, fikk jeg bare et surt blikk. Det var en gang på nittitallet, den gang da Bjugnsaken var slått opp i media.
BunnyBlue Skrevet 26. august 2012 #15 Skrevet 26. august 2012 Tidlig på nittitallet var ei venninne, som da ikke var mer enn 4-5 år, ute og syklet. Hun falt av og slo hodet hardt, slik at hun besvimte. Da hun begynte å komme til seg selv igjen, merket hun flere biler som bremset farten, for å så svinge og kjøre rundt henne. Ingen stoppet for å sjekke om ungen var i live, en gang! Nå kom hun seg heldigvis opp etterhvert, og kom seg hjem på egen hånd, men hadde fått en kraftig hjernerystelse. Ikke la deg skremme av denne damen, hun fikk sikkert bare sjokk da hun så datteren falle. Det viktigste er at man får hjulpet den som trenger det:)
Gjest Fairydust Skrevet 26. august 2012 #16 Skrevet 26. august 2012 Så mora at ungen hadde falt i bakken? Eller kom hun akkurat slik at hun bare så at du stod ved ungen hennes?
Gjest Sjokoladebolle Skrevet 26. august 2012 #17 Skrevet 26. august 2012 Tidlig på nittitallet var ei venninne, som da ikke var mer enn 4-5 år, ute og syklet. Hun falt av og slo hodet hardt, slik at hun besvimte. Da hun begynte å komme til seg selv igjen, merket hun flere biler som bremset farten, for å så svinge og kjøre rundt henne. Ingen stoppet for å sjekke om ungen var i live, en gang! Nå kom hun seg heldigvis opp etterhvert, og kom seg hjem på egen hånd, men hadde fått en kraftig hjernerystelse. Ikke la deg skremme av denne damen, hun fikk sikkert bare sjokk da hun så datteren falle. Det viktigste er at man får hjulpet den som trenger det:) Vokste disse menneskene opp under en stein? Jeg ble litt sjokkert nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå