Fru Fomle Skrevet 19. februar 2004 #1 Skrevet 19. februar 2004 Jeg har lest endel på amerikanske løpefora om trening på tredemølle og hvilken stigning man bør ha. Der anbefales det å løpe med en stigning på ca. 1% "to simulate outdoor conditions". Har dette virkelig noe for seg for en vanlig mosjonist? Mitt problem er at jeg er ganske treig i utgangspunktet og når jeg løper med 1% stigning må jeg også redusere farten. Ville jeg hatt større utbytte av å løpe flatt og fortere med samme puls? Noen som vet?
Amarone Skrevet 19. februar 2004 #2 Skrevet 19. februar 2004 Jeg bruker tredemølle med stigning, og jeg er sikker på at du ikke vil merke 1% - det utgjør svært liten forskjell fra flatmark. Og dermed, siden du ikke merker det, vil du heller ikke måtte redusere farten. Men samtidig er det jo litt stigning, så det blir ørlitegrann hardere enn flatmark - men ikke tungt. Så hvorfor ikke prøve deg frem? Amarone
Gjest Fru Fomle iil Skrevet 21. februar 2004 #3 Skrevet 21. februar 2004 Jeg merker faktisk ganske stor forskjell på 0% og 1% stigning, jeg kan ha ca. 1 km større fart ved 0% og ligge i samme pulsområde.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå