AnonymBruker Skrevet 26. august 2012 #1 Skrevet 26. august 2012 Er det noen av dere som trener/har trent før skole/jobb? Hvordan føles det, og hvordan er det ifht det å ta med en stor treningsbag som tar ganske stor plass og med svette klær og håndkler oppi som du må drasse med deg hele dagen? Må dere velge outfit og sminke for dagen kvelden før? Er det ikke litt stress? Vurderer å gjøre dette selv, men da vil jeg heller kjøre hjem og sminke/skifte før jeg åker til skolen. I og med at senteret ligger rett ved siden av skolen, så er det ganske surt å måtte kjøre frem for å trene så tilbake for å skifte så frem igjen for skolen Hva tenker dere? Noen tips for å gjøre morgentreningen enklere? Anonym poster: 6884cfba5e8c1517404467cd0aaff6c9
cornflake_girl Skrevet 26. august 2012 #2 Skrevet 26. august 2012 Ett ord: grusomt. Vet mange liker det, men jeg har aldri fått det til. Dessuten synes jeg det er bedre å slappe av med en treningsøkt ETTER at hjernen har gått på høygir etter en dag med mye lesing og sånt! Så har vel egentlig ingen tips 1
Missandei Skrevet 26. august 2012 #3 Skrevet 26. august 2012 Jeg synes det er herlig å starte dagen med trening! Blir klar i toppen, og har god tid til alt mulig annet når jeg kommer hjem fra jobb. Nå trener ikke jeg på senter da, løper ute hele året. Tror det hadde vært mer stress på senter, som du sier man må ha med alt av klær, sminke osv. Men om du kjører bil er det jo ikke sånn at du må dra på ting hele dagen, og er jo lett å få med seg det som trengs. Å starte dagen med en skikkelig økt er ihvertfall digg! 1
Gjest O___o Skrevet 26. august 2012 #4 Skrevet 26. august 2012 Jeg pleide å være på trening kl 06 og trene fram til 0700/0730 - dra hjem og så på jobb. Men ser ikke noe problem i å ha med treningstøy/bag på jobb. Og har man dusjet og sminket seg, så legger ikke de andre kollegaene særlig merke til det Jeg synes det er best å trene om morgenen, for da har jeg mer energi utover dagen. Trener jeg om kvelden, blir jeg så full av andrenalin at jeg ikke får sove
sullå Skrevet 26. august 2012 #5 Skrevet 26. august 2012 For min del er det ingen problemer å ha med treningsbag til forelesning etter trening. Og ved å trene om morgenen er jeg mer opplagt til forelesning. Men du sier at du vil kjøre hjemom - betyr det at du har bil? Isåfall er det vel bare å legge bagen i bilen hvis du føler den er i veien? Ang klær legger jeg alltid fram klær dagen før, så jeg kan likesågreit pakke treningsbagen også! 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2012 #6 Skrevet 26. august 2012 For min del er det ingen problemer å ha med treningsbag til forelesning etter trening. Og ved å trene om morgenen er jeg mer opplagt til forelesning. Men du sier at du vil kjøre hjemom - betyr det at du har bil? Isåfall er det vel bare å legge bagen i bilen hvis du føler den er i veien? Ang klær legger jeg alltid fram klær dagen før, så jeg kan likesågreit pakke treningsbagen også! Det betyr at jeg har moped :-) Jeg tror på at man blir mer opplagt til forelesning/skole/jobb, men tenker på alt stresset med klær og sminke. Jeg er sånn som vurderer outfiten min utifra temperaturen/været når jeg står opp om morgenen, men hvis jeg befinner meg på treningssenteret då får jeg liten mulighet til vanen min hvis du skjønner Anonym poster: 6884cfba5e8c1517404467cd0aaff6c9
kills Skrevet 26. august 2012 #7 Skrevet 26. august 2012 Jeg foretrekker å trene på morgenen selv, og gjør det nesten daglig. Tviler på at folk bryr seg om at jeg har klær og håndkle i en bag.. Men det blir jo selvfølgelig langt mer å ta med seg.
Kalas Skrevet 26. august 2012 #8 Skrevet 26. august 2012 Jeg elsker morgentrening! Jeg løper som regel utendørs, da - så da løper jeg jo bare hjem og dusjer og ordner meg som vanlig etterpå. Men treningssenteret mitt ligger på vei til jobb, så hvis jeg skal på senter, tar jeg på meg treningstøy, putter jobbklær, sminke og håndkle i bagen, setter meg på sykkelen og triller to kvartaler til senteret. Litt hat med utsvettede klær i treningsbagen når man kommer hjem fra en lang dag, men bedre enn å vente til to timer etter middag med å trene. Da sliter nemlig jeg også med å få sove etterpå.
AnonymBruker Skrevet 26. august 2012 #9 Skrevet 26. august 2012 trener morgen og ettermiddag. flotte greier. har med meg bagen på jobb, ingen problem. Anonym poster: 3b1e22a9d7062b67270acb98ca90a51b
sullå Skrevet 26. august 2012 #10 Skrevet 26. august 2012 Det betyr at jeg har moped :-) Jeg tror på at man blir mer opplagt til forelesning/skole/jobb, men tenker på alt stresset med klær og sminke. Jeg er sånn som vurderer outfiten min utifra temperaturen/været når jeg står opp om morgenen, men hvis jeg befinner meg på treningssenteret då får jeg liten mulighet til vanen min hvis du skjønner Anonym poster: 6884cfba5e8c1517404467cd0aaff6c9 Du får sjekke været før du legger deg, så legge du frem to forslag (da været ikke alltid blir som det er meldt ). Treningsklærne er vel de samme uansett vær?
AnonymBruker Skrevet 26. august 2012 #11 Skrevet 26. august 2012 Sikkert veldig deilig, men kroppen min bruker en del timer på å "komme i gang". Hjernen på sin side fungerer utmerket tidlig på dagen, og da er det mer naturlig å legge treningen til ettermiddagene/kvelden. I tillegg blir jeg ganske utslitt av å trene. Men kunne tenkt meg å få til noen turer om morgenene. Anonym poster: e00717f0f491b038202e96a39e970395
Gjest alille Skrevet 26. august 2012 #12 Skrevet 26. august 2012 Jeg elsker det. I sommer har jeg måttet trene etter jobb, og det har funket veldig dårlig for meg. Jeg er alt for sliten på ettermiddagene til å gi alt på trening. På morgenen er jeg for trøtt til å ha det vondt, og jeg pusher mer... i tillegg er det deilig å gå på universitetet etterpå med god samvittighet og uten noe stress i kroppen, noe som gjør at jeg lettere konsentrerer meg. Jeg drar med meg bagen på skolen hele dagen, og ja, jeg planlegger hva jeg skal ha på meg kvelden i forveien. Ser som regel bedre ut i klesveiene de dagene jeg har trent, enn de dagene jeg ikke har trent, for de dagene jeg ikke trener bare river jeg ut noe tilfeldig fra klesskapet tidlig på morgenen.
Envy Skrevet 26. august 2012 #13 Skrevet 26. august 2012 Jeg jobber turnus, og trener alltid før senvakt! Blir kanskje ikke helt det samme da, siden jeg da er på treningssenteret i 10-11 tiden, og rekker hjem og dusje og legge fra meg treningsbag før jeg drar på jobb. Men synes det er utrolig deilig å få noe fornuftig ut av formiddagen, og å føle seg fresh og opplagt på jobb etterpå. Det er gull!
Gjest Daenerys Skrevet 27. august 2012 #14 Skrevet 27. august 2012 Er ikke akkurat et problem å ha med en bag, lukter jo ikke av den? Du må vel ha bag om du skal trene på vei hjem fra jobb uansett. Har aldri fått kommentarer på det, er ganske vanlig å trene på morgenen...
Gjest Nyx Skrevet 27. august 2012 #15 Skrevet 27. august 2012 Jeg trener nesten hver eneste morgen. Helt herlig følelse. Har aldri fått noen kommentarer om det før? Jeg trener ofte til kvelden igjen også, men syntes nesten alltid at morgentreningen er best.
Fantomina Skrevet 27. august 2012 #16 Skrevet 27. august 2012 (endret) Jeg sykler til skolen med en 40-literssekk, trener, dusjer og drar med meg sekken resten av dagen. Det er litt upraktisk, og ser ikke akkurat kult ut, men jeg bryr meg ikke så mye om det. Det er deilig å våkne med trening, og jeg er mye mer opplagt når jeg trener. De dagene jeg tar buss blir jeg sløv, slapp og litt surken. De dagene jeg sykler og trener er jeg opplagt, i godt humør og klar for dagen. Jeg bruker mellom ti og tjue minutter på å dusje og stelle meg etter trening, og har kun med meg det jeg behøver av såpe/sjampo/sminke/hudpleie. Våte treningsklær og handduk går i egen pose i bunnen av sekken, og gjør ikke noen forskjell på om jeg hadde hatt med meg bøker som tok plassen. Sekken pakker jeg kvelden før, og jeg lager også matpakke som får ligge og kose seg i kjøleskapet over natta. Siden du går på skole, kan du ikke ordne deg skap? Så dumper du sekken/bagen i skapet, og henter den når du skal hjem igjen? Skoletingene kan du ha i en mindre veske/sekk. Endret 27. august 2012 av Junimarie
Reka Skrevet 27. august 2012 #17 Skrevet 27. august 2012 Jeg syns det er helt forferdelig. Selve treninga liker jeg; det er lite folk på treningssenteret, og jeg slipper å grue meg til treningsøkta hele dagen. Men det å drasse på joggesko, skift, toalettsaker og vått håndkle hele dagen er et pes. Buss og sykkel er mitt fremkomstmiddel, og ofte må jeg handle etter skolen, så for meg blir det bare masse ekstra å bære på. Du har jo scooter, det hjelper jo litt på.
snilla Skrevet 27. august 2012 #18 Skrevet 27. august 2012 Jeg syns det er deilig å trene om morgenen, men nå er jeg nærmeste nabo til treningssenteret, så jeg har ikke det problemet! Hadde jeg vært deg, hadde jeg rett og slett bare prøvd det en gang. Ja, du må dra med deg baggen (eller låse den ned i mopedsetet? Går det? Evt skap som noen andre foreslo), men det går greit. Er flere på mitt studiested som bærer med seg bagger mellom forelesninger som enten har trent om morgenen eller skal trene etter skolen. Det er uansett en veldig fin måte å starte dagen på!
Dolly-Duck Skrevet 27. august 2012 #19 Skrevet 27. august 2012 Jeg pleide å trene før skolen. Synes det var en veldig god måte å starte dagen på. Jeg forstår ikke helt hvorfor det skal være så stress. Velge ut sminke og klær kvelden før?:O Jeg sto opp, tok på meg treningstøy, heiv oppi klær til senere i bagen, heiv oppi mascara osv i toalettveksen og kjørte av sted. Tar jo ikke lengre tid enn om man skal sminke seg og ta på klær på en helt vanlig morgen:)
AnonymBruker Skrevet 27. august 2012 #20 Skrevet 27. august 2012 Hehe, så mange gode svar! Credits til dere som faktisk trener/har trent hver morgen! Yup, i dag trente jeg faktisk før skolen :D Skal innrømme det var litt av et dilemma der jeg lå i senga og lurte på om jeg skulle stå opp og trene eller bare sove videre da alarmen på mobilen ringte kl 06.25 på morran. Jeg fikk jammen meg dratt meg opp av senga og på trening. Hællan hvor deilig det var!! Har vært i superduper humør i hele dag og tror vennene mine merket det! Skal absolutt gjentas i morgen, men da må jeg opp kl 5, ettersom vi starter tidligere på skolen Ser lovende ut for min sunne fremtid(hvis jeg klarer å gjøre dette til en livsstil og ikke bare typisk 1-ukes prosjekt selvfølgelig) !! Anonym poster: 6884cfba5e8c1517404467cd0aaff6c9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå