Anglofil Skrevet 26. august 2012 #1 Skrevet 26. august 2012 Det kan man lese på Nettavisen, her. Er det bare meg som syntes dette var en, ehm, ikke-sak? Veterinær koster litt , det er derfor man gjerne forsikrer sine dyr. For det kommer frem følgende: Jeg vet ikke hvor mye av dette som eventuelt blir dekket av forsikringen. Men det er underordnet. Jeg forteller min historie for å bevisstgjøre andre hundeeiere. Man må tenke seg om før man går til veterinær, og man må vurdere å tegne forsikring, sier Einar Berg. Jeg kan ikke si jeg er overrasket over prisen. Det er absolutt mye penger, men det er vel derfor man har en god forsikring? Mvh Yvonne
Gjest Bobler Skrevet 26. august 2012 #2 Skrevet 26. august 2012 Skjønner ikke vitsen med å gå å sutre til avisen fordi dyrlegen var for dyr. Dyrlegen reddet livet til valpen, og det er det viktigste. Alle vet at det er dyrt med veterinær, spesielt i helger. Noen saker er verre enn andre. Og når fyren attpåtil faktisk har forsikring så skjønner jeg virkelig ikke hva han klager på. At han anbefaler folk om å "tenke seg om før en drar til veterinær" syntes jeg er helt på trynet. 14
Anglofil Skrevet 26. august 2012 Forfatter #3 Skrevet 26. august 2012 Jau, det var i grunn det jeg tenkte også, da jeg leste saken. Mvh Yvonne
Mmmmarielle Skrevet 26. august 2012 #4 Skrevet 26. august 2012 (endret) Tenke seg om før man går til veterinær? Hva for en tilbakestående uttalelse er det? Når man må til Dyrlegen, så må man, har en ikke fått seg forsikring får en bare bite tennene sammen og vinke årets ferie farvel om det må til. Man bør tenke seg om man skal ha dyr om man skal være gjerrig på Dyrlegen når det gjelder! Endret 26. august 2012 av Mmmmarielle 6
Gjest strykebrett Skrevet 26. august 2012 #5 Skrevet 26. august 2012 Det han reagerer på er vel sikkert at han ikke har fått vite prisen på forhånd. Bilverksted er jo forpliktet til å ringe kunden og sii hva reperasjonen kommer til å koste før de setter i gang, slik at kunden da har mulighet til å bestemme seg for om han vil ta tilbudet der bilen står, bruke et annet verksted eller eventuelt la vær å reparere bilen. Mannen er sikkert irritert fordi dyrlegen gjentatte ganger ikke greide å finne ut av hva som var glat og at de ikke sa fra at det kom til å bli så dyrt på forhånd.
fitnessfreak91 Skrevet 26. august 2012 #6 Skrevet 26. august 2012 18.500 spenn for et vepsestikk? Jesus H. Christ! Man kan jo nesten få en ny valp for den prisen!!! Skjønner godt at folk forsikrer dyra sine da, ja..... 1
Anglofil Skrevet 26. august 2012 Forfatter #7 Skrevet 26. august 2012 18.500 spenn for et vepsestikk? Jesus H. Christ! Man kan jo nesten få en ny valp for den prisen!!! Skjønner godt at folk forsikrer dyra sine da, ja..... Det var jo pga flere undersøkelser, blant annet. Denne mannen har forsikring, regner med at forsikringen faktisk dette dette, ergo ser jeg ikke helt problemet i utgangspunktet. Mvh Yvonne
Mmmmarielle Skrevet 26. august 2012 #8 Skrevet 26. august 2012 (endret) Det var jo pga flere undersøkelser, blant annet. Denne mannen har forsikring, regner med at forsikringen faktisk dette dette, ergo ser jeg ikke helt problemet i utgangspunktet. Mvh Yvonne Det er vel bare for å vise hva som skjer hvis en ikke har forsikring, men teit uansett, det ordner seg jo med forsikringa. Om de vil ha skrekkeksempel så har jeg et, hoho, kusina mi og mannen kjøpte seg hund og de hadde akkurat fullt ut forsikringspapirene og lagt de klar for sending dagen etter. Samme kveld herja hunden rundt i huset, hunden satte seg fast i gelenderet i trappa og brakk bakfoten på to steder. Det ble mange skruer, lang operasjon, og en del oppfølging i ettertid. Prisen var nærmere 30 000, og det måtte ut av egen lomme. Men de elsket hunden og fulgte opp. Det er nesten 10år siden, og hunden har de enda. Og jada, dette var en lørdag kveld! Endret 26. august 2012 av Mmmmarielle 1
Anglofil Skrevet 26. august 2012 Forfatter #9 Skrevet 26. august 2012 Det er vel bare for å vise hva som skjer hvis en ikke har forsikring, men teit uansett, det ordner seg jo med forsikringa. Om de vil ha skrekkeksempel så har jeg et, hoho, kusina mi og mannen kjøpte seg hund og de hadde akkurat fullt ut forsikringspapirene og lagt de klar for sending dagen etter. Samme kveld herja hunden rundt i huset, hunden satte seg fast i gelenderet i trappa og brakk bakfoten på to steder. Det ble mange skruer, lang operasjon, og en del oppfølging i ettertid. Prisen var nærmere 30 000, og det måtte ut av egen lomme. Men de elsket hunden og fulgte opp. Det er nesten 10år siden, og hunden har de enda. Og jada, dette var en lørdag kveld! Vel, har man ikke forsikring kan man skylde seg selv. Unntaket blir vel ditt eksempel, da har man maks uflaks vil jeg si. Mvh Yvonne 1
Mmmmarielle Skrevet 26. august 2012 #10 Skrevet 26. august 2012 Vel, har man ikke forsikring kan man skylde seg selv. Unntaket blir vel ditt eksempel, da har man maks uflaks vil jeg si. Mvh Yvonne Ja, derfor skjønner jeg egentlig ikke hvorfor artikkelen er som den er. Fyren har forsikring, da er dette en ikkesak. Hadde ikke fyren hatt forsikring, burde han skammer seg, hans feil. Egentlig burde artikkelen bare handle om dyrlegepriser og forsikring, og be folk ta ansvar, eller hva jeg skal si. 1
Anglofil Skrevet 26. august 2012 Forfatter #11 Skrevet 26. august 2012 (endret) Ja, derfor skjønner jeg egentlig ikke hvorfor artikkelen er som den er. Fyren har forsikring, da er dette en ikkesak. Hadde ikke fyren hatt forsikring, burde han skammer seg, hans feil. Egentlig burde artikkelen bare handle om dyrlegepriser og forsikring, og be folk ta ansvar, eller hva jeg skal si. Mhm, enig. Jeg skjønner heller ikke hvorfor han ble sint på veterinærene. Klart, hvis han vil ha opplyst om pris på forhånd så skjønner jeg at han forsåvidt det, men det er ingenting å gå i avisene for. Dette er vel bare prisen det koster. Kjæledyr er ikke gratis å ha, derfor har man forsikring, som han tydeligvis vet siden han har forsikring i utgangspunktet. Virker i grunn som han bare er ute etter oppmerksomhet. Mvh Yvonne Endret 26. august 2012 av Yvonne
Gjest Doh Skrevet 27. august 2012 #12 Skrevet 27. august 2012 Enig med dere, dette er en ikke-sak. Da hesten min ble syk hadde det kostet meg 15.000 for litt under ett døgn på VHS, men pga forsikringa fikk jeg tilbake 10.000 (livsforsikring). Kunne jo ikke falle meg inn å sutre til avisa pga prisen, går man til de beste med mest og best behandlingsutstyr må man forvente å måtte betale for det.
frøkna Skrevet 27. august 2012 #13 Skrevet 27. august 2012 Jeg kan skjønne at man kan si at man skal tenke seg om før man går til veterinæren på samme måte som jeg vurderer om jeg trenger å gå til lege om jeg er syk. Såklart om det er et liv som står på spill er det ikke så mye å tenke over, men sånne småting her og der ordner seg av seg selv som regel.
katinkatinka Skrevet 27. august 2012 #14 Skrevet 27. august 2012 18.500 spenn for et vepsestikk? Jesus H. Christ! Man kan jo nesten få en ny valp for den prisen!!! Skjønner godt at folk forsikrer dyra sine da, ja..... De fleste syntes ikke dyret sitt er verdt bare akkurat det man betalte for det i kroner og øre. For å sette det helt på spissen: "9 måneder kreftbehandling for sønnen min!? Det er jo like lenge som jeg må gå gravid for å få en ny unge!" Ellers: Veldig greit at folk lærer hvorfor man skal forsikre dyrene sine. Overraskende mange tror dyreforsikring kun dreier seg om erstatning hvis dyret dør. Det koster like mye å behandle blandingshunden Fido som den edle, renrasede puddelen Franchès Mio Lido. 2
kattepus89 Skrevet 27. august 2012 #15 Skrevet 27. august 2012 betalte nettopp 11 000 for å sjekke en syk pus for infeksjon i bukhinnen... Dyrt ja, men det var jo snuppa mi det var snakk om :hjerte:
Gjest Lille-pus Skrevet 27. august 2012 #16 Skrevet 27. august 2012 (endret) Ja, det kan være så forferdelig dyrt når man bare må til vetrinæren. Ikke alle tilstander kan man få forsikret mot heller, og da 'flyr høvdingene' rask og i flokk, - for å si det slik. To pasienter med FOR-L operert i løpet av 1 uke (småkirurgi med gass-anestesi, spesialutstyr og spesialistkompetanse). Nix, forsikring dekker ikke FOR-L, og definitivt ikke for dyr med ukjent bakgrunn (mishandling med større fysiske skader). 'Mor' betaler, og er sjeleglad for at hun kan det (ta utgiftene på strak arm for begge to). Tanken på å måtte velge at den ene skulle ha det vondt mens den andre fikk fjernet smertene.... Den tanken hadde ikke vært til å leve med . Endret 27. august 2012 av Lille-pus 1
Miss Marble Skrevet 31. august 2012 #17 Skrevet 31. august 2012 Det var jo pga flere undersøkelser, blant annet. Denne mannen har forsikring, regner med at forsikringen faktisk dette dette, ergo ser jeg ikke helt problemet i utgangspunktet. Mvh Yvonne Problemet er jo at selv om vi har forsikringer, og dermed slipper unna med kanskje 3000 i egenandel på en regning på 18000,- så vil jo bare prisen på forsikring stige... Prisen har gått opp mye de siste par åra hos Agria hvertfall (gjelder katt). Mulig veterinærene skrur opp prisen fordi de vet at de fleste har forsikring, men det er oss som dyreeiere det går ut over i lengda uansett...
Gjest Fairydust Skrevet 31. august 2012 #18 Skrevet 31. august 2012 (endret) Det er bare idiotisk å ikke forsikre en hund, også en valp. Likevel er det mange som ikke gjør det. Mange holder med den tankegangen: "Jeg tjener ingenting på å ha forsikring, faktisk taper jeg på det, fordi hva om hunden min aldri blir syk og jeg aldri får bruk for forsikringen?" - Javel, hva om du faktisk TRENGER den da? De færreste er villige til å utbetale denne prisen, f.eks. 18.000 kroner, på en gang. Det er i disse tilfellene forsikringen er gull verdt. For det er jo tydelig at folk surker og går i media når de er misfornøyd med prisen, når det faktisk er demmes egen feil at det blir så dyrt. Forsikring på de generelt friske hunderasene i Norge er faktisk veldig lav. Jeg har hos Gjensidige og betaler mindre enn 2k i året. Hvis jeg ikke hadde vært villig til å bruke disse pengene på hunden min, hadde jeg aldri skaffet meg hund. Å ha hund er faktisk å ta vare på et levende vesen. Og den dagen du skriver under på kontrakten som ny hundeeier, skriver du under på å ta ansvar for dette levende vesenet. Et vesen som ikke kan betale for sine egne veterinærregninger, sitt eget fòr, sin egen mat, osv - dermed er det opp til deg som eier å gi dyret det dyret trenger. All medisinsk hjelp, alt av fòr og utstyr, i tillegg til omsorg, kjærlighet og et trygt hjem. Endret 31. august 2012 av Fairydust
Portvinpiken Skrevet 31. august 2012 #19 Skrevet 31. august 2012 Det er bare idiotisk å ikke forsikre en hund, også en valp. Likevel er det mange som ikke gjør det. Mange holder med den tankegangen: "Jeg tjener ingenting på å ha forsikring, faktisk taper jeg på det, fordi hva om hunden min aldri blir syk og jeg aldri får bruk for forsikringen?" - Javel, hva om du faktisk TRENGER den da? De færreste er villige til å utbetale denne prisen, f.eks. 18.000 kroner, på en gang. Det er i disse tilfellene forsikringen er gull verdt. For det er jo tydelig at folk surker og går i media når de er misfornøyd med prisen, når det faktisk er demmes egen feil at det blir så dyrt. Forsikring på de generelt friske hunderasene i Norge er faktisk veldig lav. Jeg har hos Gjensidige og betaler mindre enn 2k i året. Hvis jeg ikke hadde vært villig til å bruke disse pengene på hunden min, hadde jeg aldri skaffet meg hund. Å ha hund er faktisk å ta vare på et levende vesen. Og den dagen du skriver under på kontrakten som ny hundeeier, skriver du under på å ta ansvar for dette levende vesenet. Et vesen som ikke kan betale for sine egne veterinærregninger, sitt eget fòr, sin egen mat, osv - dermed er det opp til deg som eier å gi dyret det dyret trenger. All medisinsk hjelp, alt av fòr og utstyr, i tillegg til omsorg, kjærlighet og et trygt hjem. En hund er jo greit, men det blir fort dyrt med 2000 x 5,6,7 hunder altså. Bare for å ha sagt det :-)
Gjest Fairydust Skrevet 31. august 2012 #20 Skrevet 31. august 2012 En hund er jo greit, men det blir fort dyrt med 2000 x 5,6,7 hunder altså. Bare for å ha sagt det :-) Ja, men man har fortsatt valgt de 5-6-7 hundene. Og man har valgt å ta økonomisk ansvar for de. Og det blir jævla dyrt om man ikke hadde forsikring og noen eller flere av de 5-6-7 hundene ble syke på noen måte. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå