Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I morgen skal jeg på mitt første jobbintervju noensinne og jeg er kjempenervøs. Jeg er 17 år og søker på en cafe. Cafeen har ikke ingen hjemmeside og jeg vet ikke særlig mye om cafeen, bortsett fra at de selger mye sunn mat og de lager baguetter og salater der. Da de ringte for noen dager siden skjønte jeg ikke hvem som ringte og var derfor litt surrete og svarte ikke så godt da de spurte hvorfor jeg søkte der. Burde jeg beklage for det, eller håpe de har glemt det (en uke siden)? Jeg har ikke noen erfaring med cafejobber, er det noe spesielt jeg burde vite - noen tips eller erfaringer dere kan dele? Hva bør jeg IKKE si? Hvordan kan jeg imponere de litt ekstra? Med tanke på manglende erfaring bør jeg gi et ekstra godt inntrykk føler jeg. Er det noe spesielt jeg kan spørre de om for å virke interessert?

Jeg vet om en som gikk i klassen over meg på ungdomsskolen som også jobber der, men jeg har aldri snakket med henne. Kan jeg si at jeg vet hvem hun er uansett? Kan jeg ta kontakt med henne (er av en eller annen grunn venn med henne på facebook) og stille henne noen spørsmål? Hvordan hadde du reagert om det var du som ble spurt? Hadde du syntes det var frekt, eller hadde du hjulpet den som spurte? :)

Anonym poster: 6db444f6732c0ff8fab4048cc497b5b8

Anonym poster: 6db444f6732c0ff8fab4048cc497b5b8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det viktigste er at du er deg selv og er ærlig uansett hva svaret er. Du trenger ikke tenke så mye på hva du skal spørre om. De har sikkert en haug med spørsmål til deg så bare svar og om det er noe du lurer på så får du sikkert spurt dem om det også innimellom. For å virke interessert kan du spørre om hvor mange søkere de har fått inn eller hvor mange som er innkalt til intervju.

Du kan jo alltids spørre hun på facebook litt om cafeen. Det skader jo ikke å spørre?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...