Alice123 Skrevet 26. august 2012 #21 Skrevet 26. august 2012 kiara_pusen: Leker med for mange regler blir det bare krøll av. Folk har vanligvis fått i seg noen glass vin under middagen, og da er det fort noen som faller av lasset. 1
Gjest kiara_pusen Skrevet 26. august 2012 #22 Skrevet 26. august 2012 Notert, og enden på visa blir vel at hele ideen blir skrinlagt uten noe mer diskusjon med mindre brudgommen insisterer. 3
Dolly-Duck Skrevet 26. august 2012 #23 Skrevet 26. august 2012 jeg syns den leken som ble nevnt først er kjempe morsom, og hele bryllupet lo hardt under den leken. Spørsmålene var veldig morsomme og toastmasteren kom med noen gullfine kommentarer underveis..
sajk Skrevet 27. august 2012 #24 Skrevet 27. august 2012 Jeg elsker leker i selskap jeg :-) men det er mange (som de over) som syns det er kleint å glatt osv. Dette er en rime pakke lek. Som passer for de fleste. Der alle sitter ved bordene og ikke gjör noe särlig, så det blir ikke så ille for de som ikke liker leker heller :-) Pakken bör begynne hos brud eller brudgom :-) Også må man ha 1 til å lese da :-) En pakke til ....... jeg overrekker vennlig Innholdet i pakken - det er hemmelig Og nå skal du ....... pakken til sidemannen gi For hun er sikkert spent på gaven som er i Du har nå min frue - gaven i din hånd Vakkert pakket inn - men uten pene bånd Men la den vandre videre, på sin lange vei Send den til den herren som sitter lengst unna deg Nå min kjære mann - skal du på klærne skue Så se deg veldig nøye om, her i denne stue Hold oss ikke i spenning altfor lenge For til damen i det fineste antrekket, skal du pakken slenge Ditt kostymet er virkelig vakkert og fint Men pakken er desverre heller ikke din For nå tenkte jeg at vi skulle bli litt frekke Du skal til herren med den tykkeste lommeboken - pakken overrekke Den tykkeste lommebok har vel virkelig ikke du Noe telling ble ikke tatt her, så denne var litt slu Så nå skal du lete nøye langs disse vegger Og gi pakken til damen med de vakreste legger Dine legger er slanke og lekre Lårene er også velformede og smekre Skoene vitner om en virkelig god smak Så derfor skal du gi pakken til mannen med den mest sexy bak Å bli utvalgt til dette er en kjempestor ære Så kan du virkelig en slik stolthet bære? Forsøk likevel midt i alt dette styret Å gi pakken til damen med den fineste frisyre Denne frisyren har det nok tatt til å fikse Kanskje du en gang kan lære bort trikset Pakken du videre rundt i stuen bringer Gi den til gutten uten ring på sin finger Du som fortsatt livets gåte prøver å løse Du trenger noen som du av din kjærlighet kan øse Derfor vil du klare neste oppgave aller best Pakken skal til damen med de vakreste øyne på denne fest Vakre øyne kan være bra å ha Med de skal du finne den mest bredskuldra karen her idag Og pakken som du fikk overlevert her nyss Gir du videre til han med et lite kyss Det får holde med dette kysset så lett Så skjerp deg nå, bli ikke svett For nå må du styre alle dine lyster Og gi pakken videre til kveldens mest spennende bryster Et spennende bryst vekker faktisk litt tanker Jeg hører hvordan guttenes hjerter banker Nå min skjønne pike, ber jeg deg gi pakken din en kar Som du tror festens aller lengste har Jaja, det var nå slipset jeg tenkte på da Du hørte kanskje ikke etter hva jeg sa Vil du med kveldens lengste være, ja så snill Å gi pakken til den jenta som du har et godt øye til Pakken har reist så langt som den kan Målet er ....., så før den fram Du fortjener denne fordi det er din da' Du får den med hilsen fra oss alle Nå har pakken endelig gått i mål Og jeg lover deg - det er verken vaskeklut eller nål Valget er ditt - åpne den siden eller nå Gjør du det nå, må du også ta den på!
Gjest Chin Skrevet 27. august 2012 #25 Skrevet 27. august 2012 Jeg elsker leker i selskap jeg :-) men det er mange (som de over) som syns det er kleint å glatt osv. Dette er en rime pakke lek. Som passer for de fleste. Der alle sitter ved bordene og ikke gjör noe särlig, så det blir ikke så ille for de som ikke liker leker heller :-) Pakken bör begynne hos brud eller brudgom :-) Også må man ha 1 til å lese da :-) En pakke til ....... jeg overrekker vennlig Innholdet i pakken - det er hemmelig Og nå skal du ....... pakken til sidemannen gi For hun er sikkert spent på gaven som er i Du har nå min frue - gaven i din hånd Vakkert pakket inn - men uten pene bånd Men la den vandre videre, på sin lange vei Send den til den herren som sitter lengst unna deg Nå min kjære mann - skal du på klærne skue Så se deg veldig nøye om, her i denne stue Hold oss ikke i spenning altfor lenge For til damen i det fineste antrekket, skal du pakken slenge Ditt kostymet er virkelig vakkert og fint Men pakken er desverre heller ikke din For nå tenkte jeg at vi skulle bli litt frekke Du skal til herren med den tykkeste lommeboken - pakken overrekke Den tykkeste lommebok har vel virkelig ikke du Noe telling ble ikke tatt her, så denne var litt slu Så nå skal du lete nøye langs disse vegger Og gi pakken til damen med de vakreste legger Dine legger er slanke og lekre Lårene er også velformede og smekre Skoene vitner om en virkelig god smak Så derfor skal du gi pakken til mannen med den mest sexy bak Å bli utvalgt til dette er en kjempestor ære Så kan du virkelig en slik stolthet bære? Forsøk likevel midt i alt dette styret Å gi pakken til damen med den fineste frisyre Denne frisyren har det nok tatt til å fikse Kanskje du en gang kan lære bort trikset Pakken du videre rundt i stuen bringer Gi den til gutten uten ring på sin finger Du som fortsatt livets gåte prøver å løse Du trenger noen som du av din kjærlighet kan øse Derfor vil du klare neste oppgave aller best Pakken skal til damen med de vakreste øyne på denne fest Vakre øyne kan være bra å ha Med de skal du finne den mest bredskuldra karen her idag Og pakken som du fikk overlevert her nyss Gir du videre til han med et lite kyss Det får holde med dette kysset så lett Så skjerp deg nå, bli ikke svett For nå må du styre alle dine lyster Og gi pakken videre til kveldens mest spennende bryster Et spennende bryst vekker faktisk litt tanker Jeg hører hvordan guttenes hjerter banker Nå min skjønne pike, ber jeg deg gi pakken din en kar Som du tror festens aller lengste har Jaja, det var nå slipset jeg tenkte på da Du hørte kanskje ikke etter hva jeg sa Vil du med kveldens lengste være, ja så snill Å gi pakken til den jenta som du har et godt øye til Pakken har reist så langt som den kan Målet er ....., så før den fram Du fortjener denne fordi det er din da' Du får den med hilsen fra oss alle Nå har pakken endelig gått i mål Og jeg lover deg - det er verken vaskeklut eller nål Valget er ditt - åpne den siden eller nå Gjør du det nå, må du også ta den på! ...kleint 6
QueenOfTheSidewalk Skrevet 27. august 2012 #26 Skrevet 27. august 2012 Så om man skal ha leker bør det være kleine leker. Type hvor mange klesklyper klarer man å feste på en mannelegg. Anonym poster: 77ed9f1021d8f6ba3e5c9706ce3321ce Men hører ikke det mer til utdrikkingslag? 2
Pingting Skrevet 27. august 2012 #27 Skrevet 27. august 2012 Jeg elsker leker i selskap jeg :-) men det er mange (som de over) som syns det er kleint å glatt osv. Dette er en rime pakke lek. Som passer for de fleste. Der alle sitter ved bordene og ikke gjör noe särlig, så det blir ikke så ille for de som ikke liker leker heller :-) passer for de fleste!? Tror du brudens 22 år gamle venninne synes det er morsomt å bli gitt en pakke av gamle, ekle onkel Gunnar fordi han synes hun har fine pupper!? 4
Gjest Cupcakes Skrevet 27. august 2012 #28 Skrevet 27. august 2012 Fryktelig kleint med tvangsleker og tvangsdansing...... 2
sajk Skrevet 27. august 2012 #29 Skrevet 27. august 2012 passer for de fleste!? Tror du brudens 22 år gamle venninne synes det er morsomt å bli gitt en pakke av gamle, ekle onkel Gunnar fordi han synes hun har fine pupper!? Seriöst? Det er jo bare en lek. Jeg er 21 og hadde ikke gitt det en tanke en gang! Hehe jeg lo litt da jeg så for meg gamle ekle onkel Gunnar da ;-)
Alice123 Skrevet 27. august 2012 #30 Skrevet 27. august 2012 Jeg elsker leker i selskap jeg :-) men det er mange (som de over) som syns det er kleint å glatt osv. Dette er en rime pakke lek. Som passer for de fleste. Der alle sitter ved bordene og ikke gjör noe särlig, så det blir ikke så ille for de som ikke liker leker heller :-) Pakken bör begynne hos brud eller brudgom :-) Også må man ha 1 til å lese da :-) En pakke til ....... jeg overrekker vennlig Innholdet i pakken - det er hemmelig Og nå skal du ....... pakken til sidemannen gi For hun er sikkert spent på gaven som er i Du har nå min frue - gaven i din hånd Vakkert pakket inn - men uten pene bånd Men la den vandre videre, på sin lange vei Send den til den herren som sitter lengst unna deg Nå min kjære mann - skal du på klærne skue Så se deg veldig nøye om, her i denne stue Hold oss ikke i spenning altfor lenge For til damen i det fineste antrekket, skal du pakken slenge Ditt kostymet er virkelig vakkert og fint Men pakken er desverre heller ikke din For nå tenkte jeg at vi skulle bli litt frekke Du skal til herren med den tykkeste lommeboken - pakken overrekke Den tykkeste lommebok har vel virkelig ikke du Noe telling ble ikke tatt her, så denne var litt slu Så nå skal du lete nøye langs disse vegger Og gi pakken til damen med de vakreste legger Dine legger er slanke og lekre Lårene er også velformede og smekre Skoene vitner om en virkelig god smak Så derfor skal du gi pakken til mannen med den mest sexy bak Å bli utvalgt til dette er en kjempestor ære Så kan du virkelig en slik stolthet bære? Forsøk likevel midt i alt dette styret Å gi pakken til damen med den fineste frisyre Denne frisyren har det nok tatt til å fikse Kanskje du en gang kan lære bort trikset Pakken du videre rundt i stuen bringer Gi den til gutten uten ring på sin finger Du som fortsatt livets gåte prøver å løse Du trenger noen som du av din kjærlighet kan øse Derfor vil du klare neste oppgave aller best Pakken skal til damen med de vakreste øyne på denne fest Vakre øyne kan være bra å ha Med de skal du finne den mest bredskuldra karen her idag Og pakken som du fikk overlevert her nyss Gir du videre til han med et lite kyss Det får holde med dette kysset så lett Så skjerp deg nå, bli ikke svett For nå må du styre alle dine lyster Og gi pakken videre til kveldens mest spennende bryster Et spennende bryst vekker faktisk litt tanker Jeg hører hvordan guttenes hjerter banker Nå min skjønne pike, ber jeg deg gi pakken din en kar Som du tror festens aller lengste har Jaja, det var nå slipset jeg tenkte på da Du hørte kanskje ikke etter hva jeg sa Vil du med kveldens lengste være, ja så snill Å gi pakken til den jenta som du har et godt øye til Pakken har reist så langt som den kan Målet er ....., så før den fram Du fortjener denne fordi det er din da' Du får den med hilsen fra oss alle Nå har pakken endelig gått i mål Og jeg lover deg - det er verken vaskeklut eller nål Valget er ditt - åpne den siden eller nå Gjør du det nå, må du også ta den på! Wow. Det der høres jo grusomt ut. Ser for meg marerittsituasjonen å være "dama til en kompis av brudgommen" og få pakken, og måtte "gi pakken din en kar, Som du tror festens aller lengste har". Eller å være en 16 årig fetter, og "gi pakken videre til kveldens mest spennende bryster". Det blir utrolig pinlig for han/hun som må gi, og han/hun som må motta. Den leken ble veldig vulgær. I bryllup i 100 000 kr klassen med kjole til ti tusen og dyrt lokale og flerretters middag, passer det seg ikke å snakke om puppene og kjønnsorganene til gjestene. Det virker litt simpelt i en slik setting, syntes jeg. 4
Gjest 2013 bryllup Skrevet 27. august 2012 #31 Skrevet 27. august 2012 Jeg synes at hvert par kan velge selv hvorvidt det passer med leker eller ikke. Jeg hadde verken blitt overtalt til å ha leker fordi noen sa det til meg her inne at det var viktig, og enda mindre latt være å ha med planlagte leker fordi noen her sa at det va kleint og rart. Hvert bryllup er forskjellig, og det er tross alt brudeparets dag, det kan ikek være så fælt for gjester som ikke er overbegeistret for quiz å være på dette, eller for gjester som misliket leker å sette av noen minutter til å være engasjerte. Jeg sier ikke at jeg krever av gjester at de skal underordne seg brudeparet, men for meg ville det vært naturlig å være med på det som brudeparet hadde arranget og ønsket.
Charleene Skrevet 27. august 2012 #32 Skrevet 27. august 2012 KLEEEEEEEEEEEEINt... kjenner jeg får helt angst av tanken på selskapsleker. Godt jeg røyker så jeg kan gjemme meg unna sånne ting :D 3
Evie Skrevet 27. august 2012 #33 Skrevet 27. august 2012 Jeg hadde tatt opp igjen festrøyking om den leken kom! 3
AnonymBruker Skrevet 27. august 2012 #34 Skrevet 27. august 2012 Jeg synes at hvert par kan velge selv hvorvidt det passer med leker eller ikke. Jeg hadde verken blitt overtalt til å ha leker fordi noen sa det til meg her inne at det var viktig, og enda mindre latt være å ha med planlagte leker fordi noen her sa at det va kleint og rart. Hvert bryllup er forskjellig, og det er tross alt brudeparets dag, det kan ikek være så fælt for gjester som ikke er overbegeistret for quiz å være på dette, eller for gjester som misliket leker å sette av noen minutter til å være engasjerte. Jeg sier ikke at jeg krever av gjester at de skal underordne seg brudeparet, men for meg ville det vært naturlig å være med på det som brudeparet hadde arranget og ønsket. Og for meg som brud/vertinne er det naturlig å faktisk ta hensyn til de man inviterer, og ikke kun gjøre ting ut fra eget ønske. Vitsen med en fest er da å lage en hyggelig kveld for alle, er det ikke? Hva er poenget med å invitere folk om man skal oppføre seg som om de egentlig ikke er der? Anonym poster: 660e9428bc555bfe86e6cd9077ba6246 3
Alice123 Skrevet 27. august 2012 #35 Skrevet 27. august 2012 Selvfølgelig betsemmer folk selv. Og det varierer jo fra bryllup til bryllup. I et casual bryllup med hagefest, vil det jo passe å spille bocca. Men i et selskap som har kostet flere hundre tusen, hvor bruden er pyntet med kjoler, sko, smykker, tilbehør, sminke og slør for til sammen titusenvis av kroner, hvor man har et vakkert lokale og spiser gourmet-mat og drikker dyr vin, passer det seg ikke nødvendigvis å vitse om puppene til en gjest. I et slikt type selskap skal det jo være litt klasse, det er jo galla. Selv syntes jeg det blir litt sånn "out of place" å plutselig leke leker man vanligvis leker på førfest eller på utdrikkingslag. Eller at brud og brudgom skal avbryte måltidet og kjase seg opp og ned av stoler og under bord i stor dyr kjole og det hele. Jeg syntes det trekker inntrykket litt ned. Det går litt fra å være en gallafest til å bli en barnebursdag. Men folk bestemmer jo selv. 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå