Gå til innhold

Smerter i bena når jogger/løper

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, jeg holder ikke ut lenger enn i 30 min ca.

Er det farlig hvis jeg fortsetter til tross for smertene?

(får gnagsår i tillegg, men det kan jeg bare plastre)

Må jeg kjøpe nye sko, eller?

Da jeg prøvde disse på albert bøe sa de at de skoene er perfekte for meg, så nå har jeg brukt masse penger på nye sko som kanskje ikke duger .

Anonym poster: 5538dc97232b825f6d60f838bd4d0602

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor i bena? Føtter? Legger? Lår? Knær? Har du trent noe særlig før? Hva slags underlag løper du på? Løper du langkjøring eller intervall?

Skrevet

Jeg får sykt vondt i leggene når jeg løper på tredemølle! Er redd det er legg- eller beinhinnebetennelse... Klarer en løpetrening i måneden omtrent! Går bedre ute da, på mykere underlag. Hvor løper du?

Skrevet

Hvor i bena? Føtter? Legger? Lår? Knær? Har du trent noe særlig før? Hva slags underlag løper du på? Løper du langkjøring eller intervall?

Beklager, litt dårlig beskrevet der ja:P

Får vondt både under føttene, leggene og anklene. Ja, trener regelmessig, men mest styrke.

Jeg løper på tredemølle på treningssenteret, har på 2.0 på incline.

Er nok langkjøring. Bare løper/jogger uten stopp.

Skrevet

Det er forresten også slik når jeg trener høypuls/step, får kjempesmerter.

Skrevet

Om du er vant med å trene i andre sko kan det rett og slett komme av at bevegelsesmønsteret ditt blir annerledes, og du får en litt annen belastning med nye sko på. Det kan selvfølgelig også være begynnende beinhinnebetennelse.

Tror ikke det er farlig å fortsette trene selv om det er vondt, min trener sa alltid til meg at det forsvarlig å trene opp mot smerteterskel, men gi seg da. Du må nesten se an, er mulig det bedrer når muskler og slikt har tilpasset seg et (kanskje) nytt bevegelsesmønster.

Er det stor forskjell på skoene du hadde før og de nye du har kjøpt?

Skrevet

Har du sjekket om du får like vondt når du ikke kjører incline på tredemøllen? Jeg får mer vondt i anklene/leggene når jeg kjører med incline, enn uten.

Anonym poster: 6d8e855ff6fa09e6e0e6f672e0d1764f

Skrevet

Hva er incline???

Man skal ikke fortsette å løpe like mye som før om man har beinhinnebetennelse! Men har du prøvd å løpe ute istedet???

Skrevet

Dere som får vondt i leggene, vær forsiktige. Dra til legen. Jeg dro på meg beinhinnebetennelse og hadde det i sju måneder. Utrolig plagsomt og vondt. Gikk over ved at jeg kuttet ut mølla totalt i to måneder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...