AnonymBruker Skrevet 26. august 2012 #1 Skrevet 26. august 2012 Han veier ca 2,5 kg. Har gitt 3 måltider frem til nå, kanskje snart på tide å gå ned til 2? Har blandet V&H og tørrfòr frem til nå for en mykere overgang, vurderer nå å gi rene V&H-måltider. Men, hvor mye skal han få til hvert måltid? Synes den doseringen der er så vanskelig...Har hørt 2% av vekta, andre sier 4. Anonym poster: b09f31e7f18d512e3938ddfa789360d7
Gjest Bobler Skrevet 26. august 2012 #2 Skrevet 26. august 2012 Valper skal ca 4% av vekten sin. Voksne skal ha ca 2% av vekten. En må selvsagt se ann hunden og hvilket hold den er i. Jeg ville gitt valpen ca 100 gram av valpevommen per dag. Ca 50gram pr måltid. Og sett den ann. Blir den tjukk, gir du mindre. Blir den tynn, gir du mer
Leo Skrevet 26. august 2012 #3 Skrevet 26. august 2012 Din valp begynner å bli såpass gammel at den nærmer seg voksenvekt, så jeg ville ha tatt utgangspunkt i 2% av antatt voksenvekt og justert det derfra. Jeg er selvfølgelig veldig enig i at ingen hunder bør være for tykke, men jeg mener også at valper/unghunder for all ikke må "sultefôres". Mine hunder regulerer dette ganske bra selv, så jeg pleier også å la dem spise til de er mette (Selvfølgelig innenfor rimelighetens grenser) mens de er i vekst og justerer litt ut fra det også. Det betyr at de noen ganger får mye mat og andre ganger mindre etter som hvor sultne de er akkurat da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå