Gå til innhold

virre virre vapp

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Det var et barneprogram som gikk på tv 2 på nittitallet. Jeg har lett og lett, men jeg finner ikke noen klipp eller bilder fra dette, annet enn disse:

Det var et spørreprogram hvor taperne ble dynket i ekkelt slim... Mener å huske det nesten alltid var guttene mot jentene...

Noen som aner hvor man kan finne bilder eller klipp fra dette programmet?

Endret av altflyter
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det var gøy å se på :D

Endret av Diixie
  • Liker 3
Skrevet

Det var gøy å se på :D

Vet, men finner det ikke noe sted :cry:

Skrevet

Anonym poster: ae443708858d5986fa73349cc3c25fa4

Skrevet

virre virre vapp var bare en genial serie. jeg husker nesten alt fra denne serien. Det var to lag med 3 stk på hvert lag: jentene mot guttene. Guttene i grønne T-skjorter og jentene i oransje. Pia og Per het programlederene. Det ble laget flere sesonger av dette programmet. de første sessongene var de i en jungel og i de siste var de i et romskip. i jungelen var det masse oppgaver og konkuranser lagene skulle igjennom. I begynnelsen når de ankom jungelen, måtte de løse en oppgave for å komme inn hovedporten til jungelen, hvis de ikke klarte det, måtte de krype igjennom en sånn edderkopphule med masse edderkopper og spindelvev. Så var det ordleken hvor lagene fikk utdelt brikker med forskjellige bokstaver som lagene skulle sitte sammen til flest mulig ord på 1 minutt. det laget som fikk flest ord vant en cd. Så kom den mest geniale konkurransen, sangkonkurransen. Der var konseptet av det var en mann som de kalte for dr. livingston som ikke kunne huske tekstene til de melodiene han spilte på piano. lagene skulle derfor synge de sangene han spilte og ville få poeng for hver riktig sang. lagene fikk svare/synge hver sin gang, men dersom for eksempel guttene ikke kunne svaret gikk spørsmålet til jentene og hvis de klarte det fikk de poengene til guttene, og i tillegg var det da jentenes tur, altså en dobbelsjanse. Det var pia som holdt kontroll på poengene, hun hadde en stol med to rør på siden hvor hun la oppi mandariner til det laget som fikk poeng. Lagene satt på en slags trehuske på hver sin side, som til en hver tid hang over et stort hull i bakken som var fylt med masse ekkelt gørr, husker det var en slange som drev å svømte rundt i gørret :P pluss at det også hang et karr med gørr over husken med masse insekter og ekkle saker oppi. det laget som tapte konkurransen, fikk sin huske senket ned i gørra og etter en liten stund fikk de dumpet karret rett i hodet :D Husker at jentene vant hele tiden, tror guttene vant bare en gang :D

• Liker 1
Skrevet

Husker godt serien selv men kjenner ikke til noen klipp dessverre. Alle sangene ligger forøvrig på spotify da :). Husker kanskje spesielt "Virre virre vapp", "Jenter og gutter og lus", "Ikke vite hvem og hvor" og "Sjøsprøyt og tull", er i alle fall de jeg husker klarest at ble sendt inni mellom - husker liksom klipp fra musikkvideoene som ble laget til. Hadde CD-en med sangene selv så kan de fleste sangene fremdeles utenat :P.

Skrevet

ja kan liksom se for meg de musikkvideoene jeg også. husker den ene konkurransesangen også tror jeg. den gikk sånn her: langt inni jungelen sitter en merkelig fyr

han prater med planter og dyr.

han sliter litt med hørselen og har ikke tekster til hver eneste sang

langt inni jungelen spiller han piano dagen lang

og jentene de støyer som skravlepappegøyer

og gutta er som aper de tuter når de taper

i vår lille konkurranse med pia og per har alle en sjanse

når de synger og ler. langt inni jungelen er det pia som graver og spør

og de som ikke hjelper livingston blir dusja ned med masser av gørr :)

• 3 uker senere...
Skrevet

Det var et barneprogram som gikk på tv 2 på nittitallet. Jeg har lett og lett, men jeg finner ikke noen klipp eller bilder fra dette, annet enn disse:

Det var et spørreprogram hvor taperne ble dynket i ekkelt slim... Mener å huske det nesten alltid var guttene mot jentene...

Noen som aner hvor man kan finne bilder eller klipp fra dette programmet?

jeg fant endelig et lite klipp :)
  • Liker 2
Skrevet

jeg fant endelig et lite klipp :)

åååh! :hjertesmil: :hjertesmil: :hjertesmil:

• Liker 1
Skrevet

åååh! :hjertesmil: :hjertesmil: :hjertesmil:

hehe det var alt for kort jeg vil ha en hel episode, men jeg ble sykt glad når jeg fant det :D
  • Liker 1
Skrevet

hehe det var alt for kort jeg vil ha en hel episode, men jeg ble sykt glad når jeg fant det :D

Ja... men vi nærmer oss noe :P Leter desperat på nettet etter samle DVD eller noe slikt.... Det må da finnes et eller annet sted!

• Liker 1
Skrevet

Ja... men vi nærmer oss noe :P Leter desperat på nettet etter samle DVD eller noe slikt.... Det må da finnes et eller annet sted!

ja det er mulig det finnes mer på den internettsiden som står helt øverst på klippet der, men jeg har så dårlig nett her jeg er nå så jeg har ikke mulighet til å sjekke det ut, men det kan hende at det kan lastes ned derifra. jeg har også vært i kontakt med tv 2 og de selger enkelt episoder. jeg vurderer faktisk å kjøpe noen episoder fra dem, men det koster 1000 kr pr episode :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...