Gå til innhold

Live-musikk eller Dj ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skal dere ha av musikk på bryllupsdagen deres, og hvorfor?

Lurer på om valget av musikk har noe med hvor man kommer fra. Her oppe i gokk er det nesten et krav fra andre at man skal ha live musikk, mens jeg har forstått det sånn at det er mer normalt og akseptert med Dj sør i landet?

Vi har booket Dj og går dermed ut av den opptråkka stien som"alle" andre i gokk har gått før oss. Andre peiser på med live band, men det er ikke noe for oss... Jeg gir nå katten i hva alle andre sier!! Til syvende og sist er det vi som bestemmer.

Er det sånn at folk dømmer bryllupet ut fra om man har live musikk eller Dj?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært i bryllup med både DJ og livemusikk/enmannsband! Alt har vært helt greit, men jeg syns definitivt at det bryllupet jeg var i med ett-mannsband var kulest! Han spilte mye gammaldans etc, men GUD å folk svingte seg! Gulvet var fullt av folk HELE tiden! Alle, ung som gammel svingte seg!!

I det med DJ var det nesten ikke folk på dansegulvet faktisk!

Vi har booket enmannsorkesteret som spilte i det bryllupet jeg har nevnt ovenfor! Rett og slett pga stemningen :-) og håper seffer's at det "tar like mye av" i vårt bryllup!

Skrevet

PS: Jeg er "sørfra" nærmere bestemt Bærum i Akershus :-)

Skrevet

I vårt bryllup valgte vi å ha CD'er vi. Har vært i bryllup med live-band og det synes jeg desverre har vært stusselige greier. De beste bryllupene synes jeg faktisk har vært med CD'er...

CD'ene brant vi inn på forhånd, slik at det var mye variert musikk.

Skrevet

Vi skal ha live band..velger dette for vi syns det er best

Skrevet

Hovedargumentene min MOT å ha live-band er for det første at de spiller så fryktelig høyt, og at de ikke ser ut til å forstå "demp volumet". Da er en DJ/ CD-spiller enklere å ha med å gjøre. I tillegg er det veldig dårlig kvalitet og begrenset repertoar/ alt høres likt ut hos mange enmanns- og tomannsband. Skal man ha et bra band blir det vanvittig dyrt.

Jeg er heller ikke spesielt glad i dansebandmusikk (men det er DESSVERRE min tilkommende!), og det er jeg redd det blir mye av....

Hovedargumentene FOR live-band er som nevnt lenger opp, at folk danser nok mer om det er live-band. :hoppe::danse:

Skrevet

Vi hadde tenkt å bruke cd'er for å spare penger, men heldigvis synes svigerforeldrene mine at dette blir litt stusselig, så de spanderer levende musikk. Vi har hørt på demo-cd av de som skal spille og de er kjempe flinke.

Jeg synes det blir mere stemning med levende musikk. CD hører man jo på daglig og på "vanlige" fester. Jeg har også erfaringen med at folk danser mer når det er levende musikk. Selv om ikke jeg er spesielt glad i dansbandmusikk, synes jeg levende musikk gir mer stemning enn CD.

Skrevet

Vi vurderte live-band, men det ble så dyrt og jeg tror heller egentlig ikke det er plass til det! Men svigers synes det ble så utrolig tamt bare med cd..Samtidig tenker jeg at man kan jo spille så mye variert med DJ, men på en annen måte er jeg også redd for at folk synes det blir kjedelig! Det drar kanskje opp stemningen litt å ha live...?! Jeg aner ikke, men vi har egentlig booket en DJ! Tror vi holder oss til det..

Skrevet

Ps: Vårt enmannsband spiller IKKE dansband musikk, men god gammeldags gammaldansmusikk! Blir alt fra vals, polka, reinlender, jenka etc etc.. Han spiller Keyboard og trekkspill!

Skrevet

Jeg har vært i 2 bryllup, det ene hadde DJ og det andre live-musikk. Jeg hadde det morsommere i det bryllupet som hadde DJ. Han spilte slik musikk jeg elsker, og dansegulvet var aldri tomt. Musikken som ble spilt av live-bandet var ikke helt min type musikk, derfor litt laber stemning fra min side.

Selv skal vi ha live-musikk. Vi gjør dette fordi vi er glad i (nesten :-) ) all-slags musikk, og live musikk ute på byn får oss i gooood stemning. De eldre i min familie har også veldig lyst til at vi skal ha live-musikk. Tror nok det blir flere på dansegulvet med live-musikk kanskje....

Er fra en danseglad familie.

Kan jo sikkert også bli vel så gøy med DJ, men vi har nå bestemt oss for liveband dersom det ikke blir for dyrt. CD'er hører vi jo på rett som det er.

Det er jo bare det å finne riktig band!!!! Så tips meg gjerne, bor i Oslo.

Liker pop, rock, sving fra alle årstall! Jazz, folkemusikk, "svenske dansband-hits", blues klarer vi oss FINT uten...

Skrevet

Vi skal ha storband.

Vi spiller selv i korps, pluss at det kommer mange musikere

i bryllupet så det blir nok midt i blinken.

Skrevet

Hos oss (les:meg) var det ingen tvil. Vi skulle ha band. Og med band mener jeg ordentlig band (dyktige musikere, variert musikk og mer enn en musiker)!

Det er flere grunner til at jeg er så bestemt på dette området;

1. Min far spiller i band og jeg har vokst opp med fester, gammeldans, danseband, gammelpop og det er etter min mening den koseligste musikken en kan oppdrive.

2. Med band blir det skikkelig god stemning blant festdeltakerne. Folk danser og har det gøy. Vi vil ikke at vår bryllupsfest skal bli noe taffelfest. Vi skal ha ekte nordlandsfest med dans og halloi, høy musikk og høy stemning!

3. I vår familie og egentlig generelt sett her oppe i nord er det veldig vanlig med band i bryllup og jeg tror kanskje mange av gjestene (for ikke å snakke om jeg selv) hadde blitt skuffet om en hadde blitt servert en cd. (Ikke noe vondt ment mot folk som faktisk vil ha det, men for oss og vår familie passer ikke det...)

4. Siden min far spiller i band og jeg har kjent de nåværende bandmedlemmene og mange som har spilt i bandet hans i hele mitt liv fikk jeg velge mine favorittbandmedlemmer fritt fra denne tiden og de har dannet et midlertidig band bare for min del. Og de spiller helt gratis for oss.

For min kjære var det ikke så nøye med musikken egentlig, men siden jeg kommer fra en musikkfamilie og er såpass bestemt på dette området fikk jeg bestemme dette og da ble det sånn. Etter min mening hadde det blitt en trasig fest for oss om vi ikke hadde bandet vårt der. Gleder meg sånn!

Skrevet

Ååååh! Jeg også vil ha storband! Det blir desverre for dyrt. (10000,- + kjøring). Men vi skal ha live-musikk. Hvis vi bare finner noen som kan spille... Vi har ennå ikke funnet noen...

Skrevet

Siden vi skal betale alt selv tror jeg vi blir å satse på Dj... Han/ hun skal forhåpentligvis ikke ha like mye som et band. :wink:

Skrevet

Har motsatt erfaring i forhold til en del andre her jeg... :-? De bryllupene som det har vært CD'er i har det vært mest dans og stemning i forhold til bryllup med band... :o

Skrevet

Jeg synes defintivt dj er best, men nå har jeg blandede opplevelser med "selskapsband" fra før. Vi har dessuten mange dj'er i omgangskretsen vår, så det blir ikke noe problem å få noen til å spille plater

Skrevet

Livemusikk, helt klart! Har en far som er musiker og veldig mange venner som lever av (og for) å spille, så for oss (dvs meg, min kjære hadde ikke så mange innspill her...) var ikke dj noe alternativ. For meg er musikken (faktisk) viktigere enn kjolen.

De som skal spille for oss er egentlig et jazzband, men siden de er kompiser av meg spiller de alt vi ber om og øver spesielt til bryllupet vårt :-). De er veldig dyktige; tør ikke satse på et surt enmannsorkester (som jeg har opplevd i opptil flere bryllup) når ca 20% av gjestene er profesjonelle musikere. Tror det fort kunne ha blitt en smule pinlig... Håper selvsagt også at flere av gjestene tar med seg instrumentene sine så vi kan få litt "jam" utover natten :sjarmor: .

Skrevet

Penelene - Hvem er det som skal spille hos dere ? Jeg er bare nysjerrig :oops:

Skrevet

Vi skal ha DJ og noe annet har aldri vært aktuellt. Jeg vil høre Shania Twain synge egne låter, ikke en eller annen Christer-kopi synge svensktopp.... :wink:

Skrevet
Penelene - Hvem er det som skal spille hos dere ? Jeg er bare nysjerrig :oops:

Se PM

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...