Lykkerusen Skrevet 26. august 2012 #1 Skrevet 26. august 2012 Ser det er flere tråder som denne her ute, men følte ikke helt for å overta noen andres, så here goes; Jeg er 21 år, rekker 172 cm over bakken på sokkelesten og veier i dag 67kg. Jeg har tidligere veid 79 kg, men fikk ned endel da jeg innså hvor stor jeg hadde blitt. For 4 mnd siden veide jeg 64 kg, men sommeren har virkelig klart å ødelegge kostholdet mitt, så nå trenger jeg altså hjelp. Det føles som om jeg har blitt avhengig av sukker, og spiser troika nesten hver dag. Samboeren min bryr seg lite om hva han spiser så han er det desverre ikke så mye hjelp i.. da jeg gikk ned fra 79 til 64 kg sposte jeg wok 4 ganger i uka (varierte mellom fisk, kylling og svin), hadde sjeldent raske karbo (med unntak av frukt) og spiste kun knekkebrød. Godteri hadde jeg kun en sjelden gang da jeg ikke ville kaste bort kalorier på noe sånt. Pleide i tillegg å trene 6 ganger i uka.. Nå klarer jeg såvidt å komme meg på trening 3 ganger. Om noen har noen motiverende ord å komme med, eller noen tips til fremgangsmåter blir jeg veldig glad! Vil vikelig ikke bli stor igjen, og føler meg allerede litt for "stor" etter min egen smak.
Envy Skrevet 26. august 2012 #2 Skrevet 26. august 2012 (endret) Vel.. hvor ble det av den gode rutinen? Troikaen og andre søtsaker kan du bare kaste vekk med en gang, og ikke kjøp inn nytt. Det er du, kun du og din viljestyrke som styrer dette. Kom deg på trening. Ikke tenk, bare gjør det. Som jeg har sagt flere ganger tidligere har inne, nike's slagord bør ligge i bakhodet på deg: JUST DO IT! Vil bare legge til som inspirasjon: Det finnes ikke gode unnskyldninger. Jeg sitter her og er så forkjøla at jeg ikke har pustet gjennom nesen de 2 siste dagene, er småkvalm og har betennelse i skuldra. I dag var jeg opp kl 0900 fordi jeg hadde PT-time kl 10.00. Jeg var på PT timen og gjorde som jeg skulle. Har ikke feber så da er det ingen unnskyldninger. Komme seg avgårde. Føles ufatterlig mye bedre etterpå Endret 26. august 2012 av Envy
Supraspinatus Skrevet 26. august 2012 #3 Skrevet 26. august 2012 Sett deg konkrete mål. http://en.wikipedia.org/wiki/SMART_criteria Endring av kosthold er for mange en gradvis prosess. Man kan dele det opp i: Ubevisst usunn Bevisst usunn Bevist sunn ubevist sunn
Thalassos Skrevet 26. august 2012 #4 Skrevet 26. august 2012 Så flink du er! Jeg skal også begynne å gå ned i vekt igjen, da jeg gikk ned 10 kilo ifjor, men har gått de opp igjen da jeg sluttet å snuse (og en laaaaaang sommerferie med mye gresk mat). Jeg skal nå teste ut Dukandietten, og håper den fungerer. Det som har gitt meg motivasjon igjen, er å se gamle bilder av meg selv. Først fra da jeg var på mitt tyngste, så da jeg var på mitt tynneste (og peneste). Gjør det samme, så kommer sikkert motivasjonen. Søk på oppskrifter til GOD og kalorifattig mat, wok blir man drittlei av etterhvert.. Spis masse proteiner så du holder deg mett lengre. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå