Gå til innhold

Barn utsatt for dårlige psykologer og psykiatrikere.

Anbefalte innlegg

Skrevet

I 22.juli saken synes det nå å være opplest og vedtatt at psykiatri/psykologi i denne saken er sterkt kritikkverdig. Det er antydet at tilsvarende kan ha skjedd i andre saker også og at lovverket derfor må gjøres om i straffesaker som dette, bl.a. pga den makt slike "fagfolk" har hatt.

Men ingen har foreløpig nevnt de overgrep den samme gruppen "fagfolk" kan ha gitt i andre saker. Nærliggende saker å nevne er barnevernets saker der barnevernet med sine "fagfolk" med tilsvarende bakgrunn, ofte med sterk overbevisning, har talt barnevernets sak. Vi vet nå at denne gruppen fagfolk , - inkludert den overordnede kommisjonen, har tatt feil i alvorlige massedraps saker som 22. juli saken. Hvorfor tror noen at de samme folkene ikke tar feil i "mindre alvorlige saker" (saker som omhandler barn blir som kjent definert som mindre alvorlige av en del i byråkratiet) ?

De samme fagfolkene er som kjent direkte eller indirekte betalt av barnevernet for å tale barnevernets sak. Gjør de ikke det får de ant ikke nye oppdrag av den samme etaten.

Vi vet også at det er fagfolk innen dette fagområdet som er dømt i norske rettsaler for misbruk av sin makt ved å SELGE falske påstander som dommere har tatt hensyn til. Men dette handler ikke om slike lovbrudd, men at fagfolk kan ta feil og at deres påstander må kunne etterprøves.

Så har vi saker som omhandler barnas bosted etter et samlivsbrudd. Flere kjente psykologer har gått hardt ut og talt til fordel for at mødre altid skal ha omsorgen etter samlivsbrudd. Og dette er utspill de har gjort uten å ta hensyn til de enkelte sakene. Uten å ha snakket med barna eller mor eller far går altså den gruppen "fagfolk" ut i mediene og fradømmer barn retten til daglig omsorg fra fedrene fordi yrkesgruppen har så stor makt i rettsalene. Og det har ikke vært "hard facts" som ligger til grunn, men synsing som er årsaken til deres påstander.

Jeg synes det er på tide å sette spørsmålstegn ved en del "fagfolks" påstander når de ikke klare å dokumentere den godt. Det gjelder ikke bare den gruppen som er beskrevet ovenfor men også andre grupper som kan misbruke sin makt. Men ett sted må vi begynne, så la oss ta tak i det maktmisbruket psykologer og psykiatrikere har hatt muligheten til å utsette barn og voksne for i rettsalene. De barna det gjelder har idag tross alt ingen til å tale sin sak (utenom Flemming Devold som nå har lagt ned pennen). For 50 år siden hadde barna Astrid Lindgren, men heller ikke hun klarte å overdøve makteliten blandt psykologer og psykiatrikere.

Tiden er inne for at myndighetene tar tak i alle de mulighetene til maktmisbruk barn kan ha vært utsatt for i rettsalene gjennom de siste 100 årene. Om de nå bare tar tak i staffesaker tilsvarende 22.juli saken viser de forakt for de mange tusen barna so har blitt fratatt rettigheter gjennom mange år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*Gjesp* dere barnevernshatere fremstår ikke akkurat som de skarpeste knivene i skuffen.

• Liker 6
Skrevet

*Gjesp* dere barnevernshatere fremstår ikke akkurat som de skarpeste knivene i skuffen.

Kan nok bli litt vel mye fra visse personer her inne: det skal jeg ærlig henge meg på ;) Likevel gjør ikke det at en må være blind for det som kommer frem i lyset. Barn har generelt dårlig rettssikkerthet i dette landet, og mange barn blir straffet for de voksnes elendige valg. Det som kommer frem nå etter 22.juli og bruk av sakkyndige er vel strengt tatt ikke overraskende, men det er et stort pluss at det rettes søkelys mot dette. Det er forferdelig når barn rammes og f.eks blir tvunget til å bo med barn som misbruker dem o.l.

En kan bli så lei en bare vil, men akkurat nå syns jeg ikk en bøe lukke øynene. Dette handler jo ikke om motstandere av barnevernet, men om store mangler blant de som sitter med skjebnen til barna "våre".

Skrevet

Psykologi og psykiatri er ingen eksakt vitenskap, og det vil alltid være uenigheter om ting, selv om man har samme faglig bakgrunn. Det merker alle som har behov for å ha kontakt med psykiatrien på enten den ene eller den andre måten.

De samme fagfolkene er som kjent direkte eller indirekte betalt av barnevernet for å tale barnevernets sak. Gjør de ikke det får de ant ikke nye oppdrag av den samme etaten.

Kilder?

Anonym poster: a77465f03f4ab251e80c538a763d8ea4

Skrevet

PS: Det heter psykiater

Anonym poster: a77465f03f4ab251e80c538a763d8ea4

• Liker 1
Skrevet

Jeg er ikke bv hater, vi trenger ett barnevern-likevel har jeg nok kunnskap og livserfaring til og forstå det hi skriver om. Det foregår maktmisbruk i de fleste etater, også bv, de kan fint lyve og kjøpe seg falske vitnesprof. Lik det eller ikke, det er sannhet.

Skrevet

Jeg er ikke bv hater, vi trenger ett barnevern-likevel har jeg nok kunnskap og livserfaring til og forstå det hi skriver om. Det foregår maktmisbruk i de fleste etater, også bv, de kan fint lyve og kjøpe seg falske vitnesprof. Lik det eller ikke, det er sannhet.

Eller så kan du gå i deg selv og innrømme at barnvernet ikke tilfeldig går rundt og banker på døra til folk og tar fra de ungene, slik som du fremstiller det.

Skrevet

Problemet med enkelte er at de ikke bryr seg om hvordan barns opvekst blir. Slike mennesker bør naturligvis ikke ha barn selv.

Noen velger lavkarbo, men de kan ikke defineres som lite inteligente mht mat av den grunn.

Mange er veldig kritiske til Israels håndtering av Palestinerene og blir gjerne kalt for nasister av en del jøder. Men jeg mener de ikke er det.

At du synes å definere de som er kritiske til BV som mindre inteligente barnevernshatere sier vel mer om din snevre tankegang om andres mening enn noe annet.

Skrevet

Eller så kan du gå i deg selv og innrømme at barnvernet ikke tilfeldig går rundt og banker på døra til folk og tar fra de ungene, slik som du fremstiller det.

Hvor har jeg skrevet det?

Bv mangler nødvendig kompetanse som strekker dypere enn paragrafene i lov om barnevern, jeg kan nevne mange risikofaktorer som baserer seg på gammel litteratur og fordommer.

Norge er b,la ikke kommet langt i nevrologiske medfødte lyter som lett kan skyldes på foreldre, de kan fort bli stigmatiserte, og det skjer i Norge i dag.

Ang deg, så trekker du slutninger konstrurert i ditt eget hode, ikke har du nok livserfaring til å utale deg heller.

Skrevet

Katniss argumenterer på samme måte som tidligere president W. Bush når hun antyder at de som kritiserer en organisasjon som barnevernet er dumme. Bush sa i sin tid at "enten er dere med oss eller så er dere mot oss". For meg er dette et utsagn bare de som støtter barnevernet i alt kan komme med her i Norge.

Skrevet

Psykiatrikere, faktisk.<br /><br /> Anonym poster: 7940003475b6dec68dddcab0b85ac4b6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...