AnonymBruker Skrevet 26. august 2012 #1 Skrevet 26. august 2012 Hvilke muligheter har jeg når jeg er utdannet førskolelærer men funnet ut at jeg ikke orker mer av barnehagelivet? Jeg vil gi meg grunnet skyhøyt sykefravær, belastende på rygg, nakke og armer, dårlig organisering fra sjefer som overhodet ikke vet hvordan det er å jobbe på avdeling, osv osv osv... Føler ikke jeg får gjort jobben min, og det er deprimerende i lengden. Jeg er åpen for å bygge videre på utdannelsen. Har erfaring fra tre forskjellige omsorgsyrker. Så: Hvor kan jeg få jobb med min utdannelse og erfaring, -hvilke videreutdannelser finnes og hvilke jobber kan jeg få etter en eventuell videreutdannelse? Anonym poster: 315b3ed20f3de4fee2ef7a2e1e68d6d2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2012 #3 Skrevet 26. august 2012 Hva med SFO? Eller småskolen? Takk for svar! Ja, kanskje SFO hadde vært hyggelig! Anonym poster: 315b3ed20f3de4fee2ef7a2e1e68d6d2
Gjest Ekstase Skrevet 26. august 2012 #4 Skrevet 26. august 2012 Du kan ta to fag og jobbe på barneskole, dersom kommunen din tar inn førskolelærere som lærere. Her må du ha 30 stp i matte og 30 stp i norsk, men dette kan variere.Du kan ta en master i spes.ped, det er to år på heltid eller fire år deltid. Du kan da jobbe i feks. PPT eller BUP.Barnevernet er et alternativ.Undervise på høyskole.Undervise på Barne- og ungdomsarbeiderlinja på videregående.Jobbe som førskolelærer på barneavdeling på sykehus.SFO, men da er du kanskje avhengig av å få være assistent i skoletiden, hvis ikke får du kanskje veldig korte dager? Evt. en skole med SFO på dagtid dersom elevene har skolefri. Du har helt sikkert mange flere muligheter også
fruBeist Skrevet 26. august 2012 #5 Skrevet 26. august 2012 Har du prøvd å jobbe som støttepedagog i barnehage?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå