Gå til innhold

Tatovering på fotbladet / ankelen...

Stella84

Anbefalte innlegg

Hjelp!

Over helga skal jeg endelig (!!!) ta en tatovering jeg har tenkt på i flere år, på fotbladet / ankelen. Har gledet meg lenge og timingen for å ta den er perfekt på alle mulige måter - så jeg MÅÅÅ klare dette.

Men akkurat nå er jeg i ferd med å freake helt ut. Har lest masse på nettet om hvilket smertehelvete det er, og begynner å bli rimelig nervøs. Er redd jeg kommer til å trekke meg, og det hadde vært en så sykt stor nedtur etter at jeg endelig har psyket meg opp til dette....

Noen der ute med erfaring om tattoo på samme plass? Smerte? Hvordan holde ut? Hvordan psyke meg selv opp?

HJELP!

- tattoojomfru :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ThatWoodcut

Smerten er en ting, det overlever du. Etter hvert blir du vant til det. Det jeg slet med var at foten rykket hele tiden. Det må du passe på, du får vel beskjed om det også. Det er jo ikke noe man kan kontrollere, så det jeg prøvde på var å holde foten mest mulig i klem sånn at den rørte minst mulig på seg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mange tattoveringer, den på fotbladet er DEN ALLER VONDESTE, uten noe som helst slags tvil. Men den er også en av de fineste. Tattovøren må være hardhent for at den skal sitte skikkelig, huden på fotbladet blir utsatt for mye slit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv over ankelkulen, og det var....ikke behagelig... Var forøvrig min første :)

Satt på hendene og konstentrerte meg om pusten, puste rooolig!

Vær klar over at det vil være vondt, men konsentrer deg om at du skal takle smerten, den går over! Og hva slags "juvel" du har for evig i etterkant!

Og som sagt, pust!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Swipper

Jeg har på fotbladet og syns ikke det var så veldig vondt. Du blir fort vant til smerten/stikkingen og kjenner det til slutt ikke. Vil heller si om en over her at det å passe p at foten ikke rykker til er det verste. Var livredd for at det skulle skje og at den skulke bli helt ødelagt. Ellers var det bare at det tok litt tid fordi han måtte taover flere ganger sidendet bløddeså fort ut igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff - er vel bare å innse at dette blir et helvete, jeg har kjempelav smerteterskel....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smertehelvete? Det er da ikke SMERTE... Det er ubehagelig noen steder, og kiler noen steder. Er ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får se da :-). Jeg rapporterer etterpå.

Men hvor lenge må man vente med å trene etter man har tattt tatovering? Har googlet en del, men finner ikke noe klart svar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får se da :-). Jeg rapporterer etterpå.

Men hvor lenge må man vente med å trene etter man har tattt tatovering? Har googlet en del, men finner ikke noe klart svar..

Du kan trene med en gang så lenge det ikke er sko eller noe som gnager over der du skal ta den.

Anonym poster: a87e2b5b9d0c297c7d7571bf29417cf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til de som måtte lure: Tok tatoveringen i går, og overraskende nok så syntes jeg ikke det var særlig vondt. Ble nesten litt skuffet over at det ikke var vondere - for da hadde jeg følt meg litt tøffere. Jej! :-) Takk for gode tips og råd, og hurra for at jeg klarte det :-D

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! Vurderer fotbladtatovering selv, men er litt redd for å krepere av smerte underveis - alle jeg kjenner sier at det er det vondeste stedet å få tatovering. Kanskje du rett og slett hadde tøffet deg såpass mye opp at du tøffet ut smerten? Sånn at eeeegentlig var det supervondt, men du var så forberedt at du ikke kjente noe som helst. Synes du tøff uansett jeg! :happy: Congratz!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For min del var det iallefall ikke noe å grine av i det hele tatt. Men tatovøren sa (til venninna mi som skal ta samme plass neste uke) at de ofte anbefaler folk å ta bedøvelseskrem på foten FØR fottatoveringer fordi de vissnok er så ille. De selger Emlakrem på apoteket som vil gjøre hele området bedøvd i et par timer. Det er veldig forskjellig om tatovører syns det er greit eller ikke, men hun jeg tok til sa iallefall at det var noe som hjalp mange! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! Vurderer fotbladtatovering selv, men er litt redd for å krepere av smerte underveis - alle jeg kjenner sier at det er det vondeste stedet å få tatovering. Kanskje du rett og slett hadde tøffet deg såpass mye opp at du tøffet ut smerten? Sånn at eeeegentlig var det supervondt, men du var så forberedt at du ikke kjente noe som helst. Synes du tøff uansett jeg! :happy: Congratz!

Hvis du slapper av kjenner du det nesten ikke. Det går også fort og tatovering generelt er ikke noen stor smerte. Av mine tatoveringer har foten vært den vondeste, men det betyr ikke at den var VOND :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...