Gå til innhold

København som studentby - kan det anbefales?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tenkt på å studere i København, men det er en by jeg aldri har vært i, og lurer derfor på hva dere synes om København? Enten dere har vært der som turister eller studert/studerer der? Jeg skal dit både i høst og neste vår for å se hva jeg synes om byen, hvilket vil ha mye å si da mitt ønske-studium går over 5 år. :)

Er det vanskelig for meg som nordmann å ta et studium på dansk? Vil jeg lære meg dansk, eller er dette umulig? For meg virker dansk helt umulig for meg å uttale, haha. Og hvordan er karakternivået rundt omkring, generelt? Er det som i Norge, høyere/lavere? Er det noe sted jeg kan finne ut dette, som samordna opptak her i Norge?

På forhånd tusen takk! :)

Anonym poster: 305971ba32abf6ca9c070ddf6f7252f4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

København er kjempehyggelig! Det er hundrevis av nordmenn som studerer i Danmark, og det krever ikke spesielt mye for å følge et studium på dansk. Etterhvert plukker man opp forskjellene mellom norsk og dansk, og vips, skriver du flytende og snakker mye bedre.

Inntakskravene kommer litt an på hva du søker på, enkelte studier har man i praksis omtrent lukket for nordmenn fordi de tok alle plassene, andre er det ikke noe problem på. Det danske systemet er litt annerledes enn det norske, fordi man søker i kvoter hvor andre ting enn karakterer tas med i betraktningen. Du kan lese om det hos KOT, som er det danske Samordna Opptak.

Anonym poster: df2fa49143cde105f1b96ce0d08ca513

Skrevet

Er det noen som har studert på CBS her?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...