Gå til innhold

Skeptisk til å kjøpe leilighet på Manglerud?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

jeg er på leilighetsjakt og innser at jeg ikke har råd til å kjøpe noe i Oslo sentrum. kikker på en leilighet på manglerud og lurer på om dere ville vært skeptiske til å kjøpe leilighet der (ganske nærme manglerud-senteret) etter denne Sigrid forsvinningen på østensjø som jeg syns er ganske like ved.

Jeg er en ung jenge på 22 og er litt skuddredd av meg.

Hadde dere vært skeptiske?

Anonym poster: 911b992d1a6a8b549a525be2c4fa1f90

Videoannonse
Annonse
Gjest _Blomsten_
Skrevet

Nei, absolutt ikke. Uansett hvor du bo kan det jo skje noe, så jeg ville ikke vært redd for det. Hvis det ligger rett ved senteret ligger det rett ved t-banen også, så da regner jeg med du ikke har langt å gå når du tar den hjem. Området føles trygt på dagtid, men er ingen steder i Oslo jeg trives med å gå alene om natten.

Skrevet

takk=)

Har lyst på leiligheten men er så pinglete av meg. Bor midt i sentrum nå og har ikke problemer med å gå noe sted alene på kvelden/natten da det er mennesker i de fleste gatene jeg går.

Har jo ikke planer om å fly ute på Manglerud midt på natten heller og skal jeg ut med venninner har jeg råd til å ta taxi hjem og.

Skrevet

Vel, hvis du bor et sted med mange med innvandrerbakgrunn så kan du risikere å få dunking, smelling og skriking fra alle kanter hele natten.

• Liker 3
Gjest _Blomsten_
Skrevet

takk=)

Har lyst på leiligheten men er så pinglete av meg. Bor midt i sentrum nå og har ikke problemer med å gå noe sted alene på kvelden/natten da det er mennesker i de fleste gatene jeg går.

Har jo ikke planer om å fly ute på Manglerud midt på natten heller og skal jeg ut med venninner har jeg råd til å ta taxi hjem og.

Så lenge du tar dine forhåndsregler er det neppe farlig. Manglerud er ikke noe verre en tilsvarende nabolag, og de jeg kjenner som bor der trives godt. Det er forresten et lite stykke mellom østensjø og Manglerud, men hvor den eventuelle gjerningsmannen oppholder seg vet jo ingen.

Skrevet

Vel, hvis du bor et sted med mange med innvandrerbakgrunn så kan du risikere å få dunking, smelling og skriking fra alle kanter hele natten.

Jeg bor på Manglerud, har ingen naboer med innvandrerbakgrunn. Bare "Jensen" "Bjørnsen" osv som bor der. Det samme gjelder forsåvidt i store deler av området... Veldig stille på kveldstid. Senteret stenger jo ganske tidlig, så det er lite trafikk i området også.

Men det kommer (som alltid) ann på HVOR på Manglerud. Ved senteret er det fint og hyggelig. Aner ikke hvordan det er bortover mot Østensjø (der jenta forsvant).

Anonym poster: 002f94914ec53dcd590779269ff49d52

Skrevet

Er du skeptisk bare på grunn av Sigrid saken? Da må man absolutt ikke bo i sentrum på grunn av alle voldtekter som skjer der hele tiden.

Det betyr - liker du leiligheten og nabolaget, bare kjøp!

• Liker 3
Skrevet

Manglerud er supert, jeg hadde ikke bekymret meg et sekund. Vil tro det er ganske mye mer sannsynlig å bli overfalt i sentrum på nattestid enn på Manglerud.

• Liker 2
Skrevet

Sigrid-saken er såpass spesiell at det er direkte tåpelig å innrette livet sitt etter den. Statstikken sier at det meste av ran, blind vold og voldtekter skjer innenfor ring2, så du er langt tryggere på Manglerud enn i sentrum.

Anonym poster: 272c0b20e776cc2a6ace373351baf849

• Liker 2
Skrevet

Sigrid-saken er såpass spesiell at det er direkte tåpelig å innrette livet sitt etter den. Statstikken sier at det meste av ran, blind vold og voldtekter skjer innenfor ring2, så du er langt tryggere på Manglerud enn i sentrum.

Anonym poster: 272c0b20e776cc2a6ace373351baf849

Skrevet

Nei, jeg absolutt ikke skeptisk, et område jeg selv kunne godt bodd i selv, mest fordi jeg er oppvokst ikke så langt unna. Gikk faktisk i barnepark der. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest Daenerys
Skrevet

Bodd der i 3 år, kjemperolig område. Ikke opplevd noe som helst negativt!

Skrevet

TS her.

Tusen takk for svar!

Ja det er dumt å skulle legge hele livet sitt tilrette pga alt som skjer rundt en, men sånn er nå jeg da. Jeg er redd og småparanoid. Men drar på vinsing og ser hvordan jeg liker meg =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...