Gå til innhold

Komplementer - et uttrykk for at man savner?!?

Anbefalte innlegg

Gjest Abelone
Skrevet

Jeg har skiftet jobb - og dermed miljø - nå i det siste. Etter at det skjedde, og jeg treffer på mine gamle arbeidskollegaer og andre kontakter, opplever jeg å få enormt mange komplementer på hvor pen jeg er, hvor fin jeg er på håret, hvor slank jeg er (!) osv.osv. Det er virkelig helt overveldende (jeg er faktisk veldig lite innbilsk, og VET at jeg ikke har forandret utseende i løpet av 1 måned!!) Jeg opplevde blant annet at jeg fikk 8 slike komplementer i løpet av 30 minutter da jeg var innom mitt gamle miljø her en dag.. Da kan man jo begynne å lure!

Og jeg spekulert på hva det skulle bety. Her er min tese: Det er lettere å si: "Så fin du er! " "Du er jammen en vakker kvinne!" osv. enn å si "Jeg har savnet deg!"

Jeg tror faktisk at disse komplementene er et uttrykk for at de har savnet meg......

Kan dere kjenne igjen dette fenomenet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Godt mulig..

Men jeg tror også at det kan skyldes at:

1. De ser deg sjeldnere og legger merke til det om du går ned i vekt eller ganske enkelt at du er lykkeligere i ny jobb.

2. At de kommer med høflighetsfraser fordi de ikke har noe å snakke om.

3. At de synes at du ER vakker.

Eller en blanding av disse.

Gjest Anonymous
Skrevet

Har kanskje ikke så mye med saken med gjøre, men husker at jeg fikk mange slike komplimenter av mine nye kolleger da jeg begynte i ny jobb. Det er utrolig hva miljøskifte kan gjøre med en altså!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...