Gå til innhold

"Taperene" på boligmarkedet har ofte utenlandsk navn, barn og dårlig økonomi...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er ikke bare førstegangskjøperne som sliter med å komme inn på boligmarkedet,

nei, alenemødre med innvandrerbakgrunn sliter kanskje noe mer.

De har ikke råd til å kjøpe engang, nei, de sliter t.o.m. å få leie et sted fordi de ofte blir forbigått av de med nordiske navn, og gjerne bedre økonomi.

Kombinasjonen innvandrerbakgrunn, barn og dårlig økonomi er ingen heldig kombinasjon.

Ofte sliter denne gruppen med å forstå lover og regler. De blir ofte lurt når det gjelder depositumpenger, og må ofte betale for skader som leietaker mener leieboer har gjort, selv om det var der i fra før av.

Sånn sett burde jeg være glad for at jeg har et nordisk navn, null barn og dårlig økonomi.

Anonym poster: 8c5545590ecb4371700d813255c583a7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, men kommunen "ordner jo opp".

• Liker 2
Skrevet

Jeg skjønner godt at de som leier ut boliger vil gjerne ha noen som har bedre økonomi. Det blir litt vanskelig å kaste ut en alenemor som har så dårlig økonomi, at hun ikke klarer å betale for seg hver måned, men gjerne med store forsinkelser. Når det gjelder utenlandske navn, god økonomi kompenserer for ulempen å være utenlandsk. Kjenner mange utlendinger som ikke hadde problemer med å leie en bolig i Oslo, men alle de hadde arbeidsavtaler hos etablerte norske bedrifter og lønn som sikrer dem råd å betale i tide.

Skrevet

Det er ikke så lenge siden somaliere i Sverige gikk i protesttog fordi de ikke fikk gratis leiligheter raskt nok fra staten. Eller noe slikt.

Skrevet (endret)

(dobbel)

Endret av jabx
Gjest gjest17
Skrevet

Det er ikke bare førstegangskjøperne som sliter med å komme inn på boligmarkedet,

nei, alenemødre med innvandrerbakgrunn sliter kanskje noe mer.

De har ikke råd til å kjøpe engang, nei, de sliter t.o.m. å få leie et sted fordi de ofte blir forbigått av de med nordiske navn, og gjerne bedre økonomi.

Godt mulig de blir diskriminert pga navn, men det har aldri vært en menneskerett å kjøpe bolig. Her til lands tar mange en villa som selvfølge...

Skrevet

alenemødre med innvandrerbakgrunn sliter

Vet du hvem som egentlig sliter aller mest på boligmarkedet? Jo, det er enslige og fattige norske menn. Vet du hvorfor de sliter? Jo, fordi kulturmarxistene på død og liv skulle konstruere det multikulturelle Norge og kjørte på med masseinnvandring uten at en kjeft av det norske folk fikk noe å si om den saken. Store deler av prisstigningen i pressområder som blant annet Oslo skyldes den massive økningen i etterspørselen etter boliger som følge av den massive innvandringen.

Så vet du hva? At innvandrerkvinner med ungeskokker sliter på boligmarkedet bryr meg midt i ræva. Det driter jeg i!

Anonym poster: ebce32269585c71ce8036899f5d1949f

• Liker 5
Skrevet

Ingen som vil ha en leietaker som ikke klarer å betale husleien pga dårlig økonomi uansett om han heter Ola eller Mohammed. For hvis leietakeren ikke betaler husleie, så tar det opptil ett år før du får han kastet ut av boligen din slik loven er i dag.

Og når du leier ut til noen med barn så forsvinner de resterende rettighetene dine som utleier for da gjelder "sosiale hensyn" uansett om de raserer boligen din eller ikke betaler en eneste husleie noensinne.

Anonym poster: 6d0eb2ac68dfce0911f5d0189e6db3a8

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...