Gå til innhold

gifte seg i utlandet

Anbefalte innlegg

Skrevet

planlegger å gifte meg i utlandet, selv vil jeg gifte meg i Irland, men ambasaden har ikke vigsels rett og forloveden vil ikke til irland..han vil gjerne til Roma, men det er uaktuelt for meg, da det er årelang venteliste og en typisk "bryllups-by" er det noen som har noen tips til fine byer og ambasader? har hørt Stocholm er flott, men jeg vil litt lenger bort..

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Hva med sjømannskirken i New York? Den ligger mid-town på Manhattan, og etterpå kan man spise fex på restauranten under Brooklyn Bridge med skyline utsikt, ta bilder i Central Park...

Skrevet

Vi gifter oss i Madrid om to uker. Så hvis du kan vente til da, så kan jeg komme med et referat om hvordan det var...

Tror det er den 3. eller 4. mest populære vielses-ambassaden for nordmenn, så det kan nok være en viss kø i de mest attraktive månedene.

Ellers finnes det jo sjømannskirker, hvis dere kunne tenke dere en kirkelig vielse. Finnes bl.a. en i Torrevieja i Spania som skal være fin.

Skrevet

Vi gifter oss i sjømannskirken på Gran Canaria i august.

Tanta mi gjorde det samme i januar,og hun sa det var en spesiell og flott opplevelse.

Har snakket med presten der nede,og han virker kjempehyggelig.

Dessuten er man vel så godt som sikret et bra bryllupsvær!

Gleder meg.

Lykke til med avgjørelsen.

Ismen

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi gifter oss i Roma, det bestemte vi for ca 1 år siden, så det er ikke så lang ventetid overalt. Vi har hatt kontakt med ei " bryllupskoordinator" som tar betalt ca 1000 kroner(!). Vi gifter oss i en liten kirke ( velsignelse) da har vi gjort det borgerlig først, fordi vi må ha det juridiske i orden. Vi møttes i Roma, så det er litt spesielt for oss...middagen skal vi ha i en liten by 30 min utenfor Roma, utendørs nære en innsjø. Vi får det så bra:) Lykke til med planene! Jeg har bodd i Stockholm et år, og det er en fantastisk flott by!

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi skal gifte oss i Moskva 29 juni. Etter vielsen skal vi være med på en tradisjon/turistattraksjon, hvor alle som gifter seg den dagen i Moskva (ca.200 par hver lørdag)skal opp på en høyde og drikke champanje og knuse glass. Det blir ganske spesielt. Etterpå blir det middag i ambassaden. Gleder meg kjempemye!!!

Skrevet

Dersom dere ikke er veldig opptatte av at det skal skje på en ambassade, finnes det også mange andre muligheter for vielse i utlandet. Et vennepar av oss giftet seg på et cruiseskip i Karibien; og selv reiser vi snart til Seychellene hvor selve vielsen faktisk finner sted på stranden icon_smile.gif

hjerter_rundt.gif * 37 dager til vi reiser, 42 til bryllup *

Klem fra Carine

Skrevet

HEI!!

vi skal gifte oss på den norske sjømannskirka på Mallorca nå i juni.Vi fant ut at det var en grei plass å gjøre det, da vi skal ha med våre to små barn. Og så får vi bryllupsfreie samtidig.12

Gjest Anonymous
Skrevet

hei carine! vet du noe mer om venneparet ditt ang. hvem som viet de? vi har lyst å gifte oss på geilo til vinteren, men jeg fikk vite av tinghuset at ingen andre enn en prest eller en dommerfullmektig kunne vie oss. nå har vi ikke lyst til å bli viet av en prest og vi kjenner ingen dommerfullmektig, så jeg lurte bare på hvordan de ordnet seg på cruiseskipet, var det en prest der? håper på svar, tanja

On 2002-06-04 15:37, Carine wrote:

Dersom dere ikke er veldig opptatte av at det skal skje på en ambassade, finnes det også mange andre muligheter for vielse i utlandet. Et vennepar av oss giftet seg på et cruiseskip i Karibien; og selv reiser vi snart til Seychellene hvor selve vielsen faktisk finner sted på stranden icon_smile.gif

Klem fra Carine

Gjest Anonymous
Skrevet

hei carine! vet du noe mer om venneparet ditt ang. hvem som viet de? vi har lyst å gifte oss på geilo til vinteren, men jeg fikk vite av tinghuset at ingen andre enn en prest eller en dommerfullmektig kunne vie oss. nå har vi ikke lyst til å bli viet av en prest og vi kjenner ingen dommerfullmektig, så jeg lurte bare på hvordan de ordnet seg på cruiseskipet, var det en prest der? håper på svar, tanja

On 2002-06-04 15:37, Carine wrote:

Klem fra Carine

Skrevet

En del sjøkapteiner har vigselsrett. Mener det må være i internasjonalt farvann, men det er jeg ikke sikker på.

Så en dokumentar om The World og kapteinen der hadde vigselsrett.

Detaljene må du vel høre med det enkelte selskap om tror jeg

Lykke til med et orginalt selskap uansett icon_smile.gif

12

Skrevet

Hei igjen icon_smile.gif

Når vi undersøkte forskjellige steder og måter å gifte oss på, fant vi ut at det varierte mye fra land til land hvordan reglene var. Det er mulig at det er strengere her i Norge enn i utlandet? Venneparet vårt ble viet av kapteinen på cruiseskipet, og selv blir vi viet av en såkalt "minister", som har vigselsrett. I begge tilfeller blir det da borgerlig vielse, og for oss er det helt greit icon_smile.gif

Lykke til, jeg håper dere finner en mulighet for å få en vielse som blir nettopp slik dere ønsker!!

Klem fra Carine

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...