AnonymBruker Skrevet 25. august 2012 #1 Skrevet 25. august 2012 Hei! Dette er gjerne tatt opp flere ganger, men jeg håper noen vil svare likevel. Jeg har googlet, jeg har vært inne på naaf's sider og allergiviten.no, men egentlig ikke funnet det jeg leter etter. Legen har bedt meg om å føre et kosthold som skal være totalt blottet for egg, peanøtter, kumelk og hvete i 14 dager. Dette trodde jeg ikke skulle være så vanskelig å finne ut av, før jeg fikk vite at også koteletter kan inneholde egg (var helt nytt for meg, da jeg trodde at "kjøtt var kjøtt", men logisk når jeg fikk det forklart). Er det noen som vet om en oversikt på et slikt kosthold? Jeg vet at jeg kan gå på butikken og lese samtlige varedeklarasjoner, men hadde vært greit med litt starthjelp, om dere skjønner. Håper noen har gode ideer, da jeg ikke vet hvordan jeg skal klare å gjennomføre dette. Anonym poster: d83e4b95835e51c8d708a93003a2bbe5
Gjest *Maja* Skrevet 26. august 2012 #3 Skrevet 26. august 2012 Er ikke egg i rent kjøtt. Ikke i noe kjøtt jeg har kjøpt iallefall.
Supraspinatus Skrevet 26. august 2012 #4 Skrevet 26. august 2012 (endret) Er det for å oppdage intoleranse? Eggallergi kan vel testes med risp? Vet ikke om det er dette du er ute etter, men kostholdsfilosofien "paleo" tar utgangspunkt i det du skriver. Dog med egg, men det er ikke umulig å kutte det ut. Den letteste måten å gjøre kostholdet slik du skriver er å spise på en lavkarbomåte. Du spiser grønnsaker og kjøtt. For å få opp energimengden må du få i deg fett. Og siden kumelkeprodukter var no-go, så må du velge f.eks kokosfett, olivenolje, eller tilsv. Lager du alt selv så vet du også hva som er i det. Det er ikke egg i kjøtt, men hvis det er en spesifikk aminosyre eller protein du reagerer på så hadde det vært enklere om du fikk oppgitt det nøyaktig slik at du kunne laget oversikt over hvor de finnes. http://en.wikipedia.org/wiki/Egg_allergy Endret 26. august 2012 av Supraspinatus 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå