AnonymBruker Skrevet 25. august 2012 #1 Skrevet 25. august 2012 Jeg skal ta VG3 norsk og nynorsk som privatist, og lurer på hvordan dette foregår. Er det vanskelig å skulle lese seg opp til dette på egenhånd? Tips til hvordan jeg kan lære meg pensum på best mulig måte? Anonym poster: 8eb86d9eb5b9a8ed6500da1f45b84b19
FrøkenDetektiv Skrevet 25. august 2012 #2 Skrevet 25. august 2012 Lær deg de forskjellige skrivesjangerne, og øv på å skrive dem. Spesielt analyser og artikler er omtrent alltid på eksamen. Det er et veldig stort fokus på dette på vgs. Ellers vil jeg anbefale å lese litt nynorsk skjønnlitteratur, for å få et bra ordforråd.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2012 #3 Skrevet 25. august 2012 Øv på å skrive de forskjellige sjangrene. Kan du de så er du så og si safe. Oppgavene får du jo ikke før eksamensdagen og da er det bare skrive en sånn og sånn sjanger om det og det emne. Det samme gjelder for nynorsk. Så kan du som FrøkenDetektiv sier, bare lese masse så du slipper å bruke mye tid på å lete frem i ordbøker og sånn når du har selve eksamen. Eller så må du kunne pensumet da. Jeg fikk hvertfall en del oppgaver om ulike tekster vi hadde hatt i pensum osv. Anonym poster: 21106d068c5689da20d049a25f9e5c7b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå