Gå til innhold

er det vits i å lage Forsinket bursdagsselskap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min ble 5år 14 Juli mens vi var vekke og kom ikke hjem før 16 august.Har lyst til å gi gutten min et fint selskap, men er det vits fordi det har gått over 1 mnd nå å lage et selskap?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Bare idiotisk. Han ble vel feiret på ferien?

Anonym poster: 6dad8d37dc583140d6401b4c17192e15

Skrevet

Selvfølgelig er det vits! Gutten er 5 år, det er klart han skal feire bursdag! :) Barn har jo heller ikke samme følelsen av at bursdagen er knyttet til en spesifikk dato som vi voksne har.

• Liker 3
Skrevet

Nei, det er vel sent.

Skrevet

Er det noe han er opptatt av, da? For mine barn har bursdagsselskap vært av de viktigste happeningene i året, og å miste bursdagsselskap ville vært krise.

Hvis han ble feiret av dere i sommer, og dere vet han ikke er opptatt av det ville jeg bare latt det være.<br /><br /> Anonym poster: a6f2401d13845b09bc16707ac7e7d9f6

• Liker 3
Skrevet

Vi hadde et familieselskap på ferie da:)= med kun familie!

Men han burde få be vennen sine i et selskap og, siden de har bedt han i sine selskap, derfor har jeg så lyst til å glede han!

Skrevet

Da burde det blitt gjort innen en uke + - fra bursdagen, ikke halvannen måned etter. Det er bare teit, dessverre.

Dersom du vil gi han noe artig, så kan du vel heller invitere et par bestekompiser på overnatting og moro på badeland og slike ting. Gaveparty så lenge etter en bursdag virker rett og slett bare som få-få-få.

• Liker 2
Skrevet

Her er det helt vanlig å "spare" barneselskapene til over sommerferien når man har bursdag midt i den, iallefall når man går på barneskolen.

Selv har jeg ingen mening om hva som blir rett å gjøre..

• Liker 3
Skrevet

Selvsagt feirer dere bursdag! Jeg hadde bursdag i sommerferien, og da var det jo aldri noen andre barn hjemme, så da feiret vi enten i juni eller i august. Ha en fin feiring! :-)

Skrevet

Gjør det som føles naturlig, er enig i at har man bursdag på sommeren eller andre ferier, kan man har en ekstra feiring senere... det er bare å lese på bryllupsformunet her inne, og de fleste eller mange har ikke noe i mot at man har en ekstrafeiring for venner og bekjente senere, et litt uformelt party.

Faren for å gjøre barna bortskjemte er tilstede, men det er hverdagen som teller og ikke om man har to feiringer. Det skjedde ofte når mine barn bodde hjemme, både bursdag hos meg og hos faren sin og hans familie, med par ukers mellomrom. Det virket ikke som de tok skade av det.

Skrevet

Da burde det blitt gjort innen en uke + - fra bursdagen, ikke halvannen måned etter. Det er bare teit, dessverre.

Dersom du vil gi han noe artig, så kan du vel heller invitere et par bestekompiser på overnatting og moro på badeland og slike ting. Gaveparty så lenge etter en bursdag virker rett og slett bare som få-få-få.

Kjære vene, er det virkelig gaver du tenker på? Du tenker ikke det at gutten gjerne vil ha en barnebursdag da, slik som alle andre? Hva er verre med å kjøpe gaver 1,5 mnd etter enn 1 uke?

Anonym poster: b7a51a71551a60dc0b5db502525869de

• Liker 8
Skrevet

Nå er det ungene som er født sist i august, ikke midt i juli som har barneselskap. Skulle dere hatt barneselskap, måtte dere hatt det dagen etter dere kom hjem fra tur.

Skrevet

Nå er det ungene som er født sist i august, ikke midt i juli som har barneselskap. Skulle dere hatt barneselskap, måtte dere hatt det dagen etter dere kom hjem fra tur.

Så det er ikke lov å feire bursdagen sin i andre måneder enn når bursdagen er? Hvor mange voksne er det ikke som feirer sine runde tall andre årstider enn når de egentlig har bursdag. Dummeste jeg har hørt!

• Liker 6
Skrevet

Et år måtte jeg utsette bursdagen min 1,5 måned pga sykdom. Skulle jeg ikke fått lov til å ha barnebursdag da siden den ble feiret 1,5 måned etter jeg egentlig hadde bursdag?

Skrevet

Kjære vene, er det virkelig gaver du tenker på? Du tenker ikke det at gutten gjerne vil ha en barnebursdag da, slik som alle andre? Hva er verre med å kjøpe gaver 1,5 mnd etter enn 1 uke?

Ungen HAR feiret bursdag. Og nei, man MÅ ikke ha barnebursdag. Og JA, når folk kommer drassende med bursdager en hel evighet etter de hadde bursdag så blir jeg BLÆH, dette er virkelig ikke nødvendig. Barn trenger ikke stor ståhei. Barn er fornøyde med lite. Og er de ikke det, så burde de lære seg å bli det.

• Liker 2
Skrevet

Ungen HAR feiret bursdag. Og nei, man MÅ ikke ha barnebursdag. Og JA, når folk kommer drassende med bursdager en hel evighet etter de hadde bursdag så blir jeg BLÆH, dette er virkelig ikke nødvendig. Barn trenger ikke stor ståhei. Barn er fornøyde med lite. Og er de ikke det, så burde de lære seg å bli det.

En barnebursdag trenger ikke være stor ståhei. Jeg føler mer det går på det at unger som er født i sommermånedene blir straffet for dette ved at slike som deg syns det er pes at de feirer bursdagen da de fleste er hjemme igjen etter sommeren.

• Liker 5
Skrevet

Har du ikke vært barn, du, eller? Eller har du bare veldig dårlig hukommelse? Bursdagsfeiring er kjempeviktig for barn, og det er da en selvfølge at de skal få ha det. Det er EN gang i året! Et barn er da for faen ikke storforlagende om det gjerne vil ha en bursdagsfeiring, som alle andre?

Det er ikke moro å ha bursdag i juli, planlegge og glede seg til selskap, for så å sitte skuffet og lei seg igjen når ingen kan komme fordi de er borte på ferie. Vi har opplevd det med en av våre, og han var helt knust. Klart vi da laget istand ny feiring til ham etter sommerferien, selv om det var tre uker etter datoen han hadde bursdag. Ikke for at det var så himla viktig at han skulle få gaver, men fordi han også fryktelig gjerne ville ha en bursdagsfeiring med klassekameratene sine, som de andre pleide å ha. Synes du virkelig det er så rart?<br /><br /> Anonym poster: a6f2401d13845b09bc16707ac7e7d9f6

• Liker 3
Skrevet

En barnebursdag trenger ikke være stor ståhei. Jeg føler mer det går på det at unger som er født i sommermånedene blir straffet for dette ved at slike som deg syns det er pes at de feirer bursdagen da de fleste er hjemme igjen etter sommeren.

Jeg har venninner som er født midt i juli, og de feiret fødselsdagen sin midt på sommeren hvert år. Og flertallet var hjemme, gitt. Det var ofte de beste bursdagene, også, for vi var ikke så mange, og det ble hakket mer avslappet.

Skrevet

Jeg har venninner som er født midt i juli, og de feiret fødselsdagen sin midt på sommeren hvert år. Og flertallet var hjemme, gitt. Det var ofte de beste bursdagene, også, for vi var ikke så mange, og det ble hakket mer avslappet.

Nå vet jeg ikke hvor gammel du er, men da jeg var liten var også de fleste hjemme midt på sommeren. Den gangen var det ikke så innmari vanlig å reise så mye bort på ferie. Det er andre tider nå. De aller, aller fleste reiser bort på sommeren, gjerne flere turer. Her i gata vår er det så godt som tomt for barn i juli og begynnelsen av august. Er de ikke på ferie med foreldrene, så er de på ferie hos besteforeldre fordi foreldrene må på jobb når egen ferie er ferdig.<br /><br /> Anonym poster: a6f2401d13845b09bc16707ac7e7d9f6

• Liker 2
Gjest Stronger
Skrevet

Såklart du kan lage barnebursdag! Da jeg var liten hadde alle som hadde bursdag i sommerferien selskap enten før eller etterpå.. Ser ikke hvorfor det skulle være galt?! Dersom dette er noe han/du ønsker så må dere for all del gjøre det :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...