Gå til innhold

Bok om reising / evt. bok med handling i USA

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen anbefale bøker hvor hovedpersonen er på en reise? Da mener jeg en fysisk reise hvor personen f.eks drar å ser verden, ikke noe sånn "reise-i-sitt-indre-og-finne-seg-selv"-opplegg. Ellers er også gode bøker hvor handlingen er lagt til et eller annet sted i det store USA også godt likt.

Siden mengden bøker begrenser seg en del med de kriteriene jeg har satt der, så skal jeg ikke komme med noe særlig sånn sjanger-begrensinger i tillegg. Så lenge det ikke er krim. Har tidligere lest bøker som "The Hunger Games"-triologien, Lauren Conrad sine bøker, har også lest "Drageløperen", "Vann til elefantene" og liker også "Chicagoland Vampires-serien. Er altså veldig alt-etende.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tusen takk, den skal sjekkes ut :)

Skrevet

William Faulkner - As I Lay Dying

John Steinbeck - The Grapes of Wrath

Cormac McCarthy - All the Pretty Horses

Bruce Chatwin - In Patagonia

Paul Theroux - The Old Patagonian Express

Gjest Cosette
Skrevet

William Faulkner - As I Lay Dying

Jeg forguder denne boken, og Faulkner generelt, men noe sier meg at det ikke er helt dette trådstarter er ute etter. For mye indre monolog og eksistensiell refleksjon, kanskje, om det er fysisk reising som er ønsket? Kerouac er et hett tips isåfall.

Skrevet

Det første jeg tenkte var American Gods - Neil Gaiman, hvor hovedpersonen reiser rundt i USA.

Ellers har du jo Eat, Pray, Love, om du liker den slags bøker. Jeg hatet filmen, har ikke lest boken, men der reiser hun ihvertfall.

Og den siste boken fra Tom Egeland, Nostradamus' Testamente fikk meg til å få veldig lyst til å reise til Firenze. :sjenert:

Skrevet

Jeg forguder denne boken, og Faulkner generelt, men noe sier meg at det ikke er helt dette trådstarter er ute etter. For mye indre monolog og eksistensiell refleksjon, kanskje, om det er fysisk reising som er ønsket? Kerouac er et hett tips isåfall.

Utifra eksemplene til trådstarter tror vel ikke jeg heller at dette er helt det hun er ute etter, men det er tross alt snakk om glimrende litteratur, og man veit ikke om det faller i smak før man har prøvd. Det er jo heller ikke mangel på fysisk reising i noen av eksemplene mine, og da tenker jeg at trådstarter selv får finne ut av om noen av dem kan være interessante.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...