AnonymBruker Skrevet 25. august 2012 #1 Del Skrevet 25. august 2012 Hei! HJEEELP!! Jeg fikk påvist urinveisinfeksjon på torsdag, og fikk antibiotika av legen( Amoxicillin) , har nå fortsatt driiit vondt, trodde ikke uvi kunne gjøre så vondt:( Mistenker at antibiotikaen ikke funker og nå er det selfølgelig helg og legekontoret er selfølgelig stengt.. Mandag virker milevis unna!! Er det noen som vet om noe som kan dempe smertene ved svært smertefull uvi? eventuelt om det er grunn nok til å ringe legevakten? Anonym poster: 527e808c7a25fb1ba265606e9156ab28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugar&Spice Skrevet 25. august 2012 #2 Del Skrevet 25. august 2012 Hei! Så kjipt å høre, UVI er forferdelig!!! Pillene burde ha begynt å virke nå. Har du gått på dette merket før for uvi? Eller har du gått på noe annet, eller er dette første gang du har UVI? Det gjør kjempekjempekjempe vondt, men drikke latterlig mange liter vann hver dag. Tiss det ut - det er som å tisse piggtråd, men du får skylt ut en del. Evt lag en varmeflaske og legg den i skrittet. Hold deg unna sukker/søt mat og spis sitron/ha sitron i vannet for å syre opp vannet så bakteriene mistrives. Hvis det blir uutholdelig burde du vurdere legevakten, men der blir det mye venting og du blir nok nedprioritert fordi du allerede "har fått hjelp". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Binta Ba Skrevet 25. august 2012 #3 Del Skrevet 25. august 2012 Appelsinjuice, tranebærsaft og masse, masse vann. Har slitt en del med UVI, og dette fungerer fint for meg. Tar dog en dag, kanskje to. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2012 #4 Del Skrevet 25. august 2012 Vanlig smertestillende? Er jo ikke akkurat sunt å pøse på med det heller, men skal vel lette litt av vondten. Anonym poster: db2e32462407cbe336dc161f6f741233 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2012 #5 Del Skrevet 25. august 2012 Du kan ta vanlig smertestillende ja, som ibux og paracet. Det vil mildne det litt. Drikk masse, gjerne noe surt. Jeg har aldri vært borti at man får apoxillin mot UVI, så kanskje den ikke virker. Det skader ikke å ta en telefon til legevakten og si det som det er, kan godt hende de ønsker at du skal ta deg en tur ned og få en annen type antibiotika. Anonym poster: 301d83be2d4e8d1917e4a3b1fba5fa37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 25. august 2012 #6 Del Skrevet 25. august 2012 Etter min erfaring tar det bare et døgn før man merker god bedring, dog er det lenge siden jeg har hatt uvi. Jeg hadde kontaktet legevakten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frk.Franzen Skrevet 25. august 2012 #7 Del Skrevet 25. august 2012 Jeg ville absolutt anbefalt en tur til legevakten. Har slitt endel med UVI selv for noen år siden, og det er grusomt vondt. Dersom du bare venter kommer sannsynligvis smertene til å forverre seg. Det gjorde de i alle fall hos meg som ti-åring når jeg ikke torte å fortelle pappa om smertene. Gikk fra vanlige UVI symptomer til å ha så sinnsykt vondt i magen så jeg ikke fikk sove og det var ingenting som hjalp noe særlig. Men heldigvis har det alltid gått over hos meg omtrent med engang jeg begynte med pillene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avalon Skrevet 25. august 2012 #8 Del Skrevet 25. august 2012 Ring legevakten. Det har jeg gjort når jeg har fått det og legekontoret er stengt. Det er grønnjævlig vondt! Appelsinjuice, vann og tranebærjuice samt tranebærtabletter har ingen effekt på meg så jeg må ha penicillin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2012 #9 Del Skrevet 25. august 2012 Viktig at juicen er helt sukkerfri og at man unngår sukker i det store og hele. Anonym poster: db2e32462407cbe336dc161f6f741233 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tropic Skrevet 25. august 2012 #10 Del Skrevet 25. august 2012 Jeg slet en periode med UVI med helt syke smerter, da fungerte ikke smertestillende, prøvd en gang pinex forte, og det hadde ingen effekt. Vil anbefale deg å drikke UTROLIG my, vann med sitro, juice med sitron ol. Dritt MASSE! Det er ekstra vondt når man må tisse uten at det kommer noe, så drikk masse masse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ninuska_ Skrevet 25. august 2012 #11 Del Skrevet 25. august 2012 (endret) Fra felleskatalogen: Hvis du mener at virkningen av Amoxicillin Mylan er for kraftig eller for svak, bør du rådføre deg med legen eller apoteket om dette. Endret 15. mars 2018 av ninuska_ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daenerys Skrevet 25. august 2012 #12 Del Skrevet 25. august 2012 Jeg går på samme penicillin-kur nå, den er for min halsbetennelse, men den tok over en uke før det virkelig hjalp for meg. Tror jeg også har hatt Selexid for uvi, fikk kjipe bivirkninger som kvalme osv, men den hjalp fort. Håper du føler deg bedre raskt, uvi er virkelig ikkem oro. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugar&Spice Skrevet 25. august 2012 #13 Del Skrevet 25. august 2012 Når jeg tar pille for UVI (har gått på penomax som regel) så fungerer det etter to timer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gemini7 Skrevet 25. august 2012 #14 Del Skrevet 25. august 2012 Selexid er det vanlige valget her, så skjønner ikke hvorfor du fikk Apo.. Uansett, som alle andre sier: store mengder drikke, appelsinjuice, tranebærjuice og tranebærtabletter. I tillegg funke propolis bra ("naturens eget antibiotika"). Men skjønner at du kanskje ikke har dette i hus nå, så det eneste rådet som ikke er nevnt hittil, og som jeg har hatt god effekt av (lindrer godt), er meget enkelt: fyll en bøtte med glohett vann og sett deg over den og "damp" underlivet en stund. Det har utrolig nok veldig bra effekt når jeg har vonst!! Bare pass på at du ikke fyller for fullt og brenner stumpen OG, forresten; et kjerringråd til; løs opp 1 ts natron i 1/2 glass lunkent vann og drikk... Ellers, selvsagt; hold deg varm og tørr, spes på bena (sånn forebyggende). Rå, kalde føtter er det verste for meg... God bedring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugar&Spice Skrevet 25. august 2012 #15 Del Skrevet 25. august 2012 ... ta en spiseskje eddik, det tar også knekken på en del av smerten! Smaker høgg, men fungerer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2012 #16 Del Skrevet 26. august 2012 Amoxicillin er et helt greit preparat å bruke for UVI. Hva slags dosering fikk du? HAr du tatt pillene slik som det var ment (3 ganger om dagen er vanlig)? Hvis de ikke har virket innen nå, er det fornuftig å prøve en antibiotikatype. Og da er det helt greit å oppsøke legevakt. Anonym poster: 9f6d8ddb03be66a5a54a15bda7dd6211 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Indra Skrevet 26. august 2012 #17 Del Skrevet 26. august 2012 Spis hvitløk! Hakk opp to-tre fedd og bland i litt olje, svelg det rett ned. Gjenta ved hvert måltid. Det hjelper. I tillegg bør du drikke mye væske for å få skylt ordentlig ut, dess mer du drikker dess mer hjelper du kroppen å kvitte seg med bakteriene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sarah3944 Skrevet 21. april 2017 #18 Del Skrevet 21. april 2017 (endret) ....... Endret 21. april 2017 av Sarah3944 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2017 #19 Del Skrevet 21. april 2017 På 25.8.2012 den 20.04, Avalon skrev: Ring legevakten. Det har jeg gjort når jeg har fått det og legekontoret er stengt. Det er grønnjævlig vondt! Appelsinjuice, vann og tranebærjuice samt tranebærtabletter har ingen effekt på meg så jeg må ha penicillin. Appelsinjuice skal du ikke drikke ved uvi!! Det har massevis av sukker. Prøv heller å hive innpå ferskpresset juice fra en sitron. Anonymkode: 935ef...9fa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2017 #20 Del Skrevet 21. april 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Appelsinjuice skal du ikke drikke ved uvi!! Det har massevis av sukker. Prøv heller å hive innpå ferskpresset juice fra en sitron. Anonymkode: 935ef...9fa Eller tranebærkapsler i store mengder. Anonymkode: b7ac2...c63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå