Gå til innhold

Kjøpe billett av noen andre

Anbefalte innlegg

Gjest SmurfeLurfen
Skrevet

Hei!

Hadde lyst til å dra på konsert i september, men det har lenge vært utsolgt. Men ser på finn at det legges ut noen billetter for salg (fra privatpersoner) og til samme pris som den opprinnelig kostet.

Og disse bor ikke i samme by som meg, så får nok ikke møtt dem ansikt til ansikt. Hvordan kan man gjøre det da?

Hvis det er en elektronisk billett med strekkode som man skal skrive ut, kan de sende den til meg på mail eller i posten da?

Hva om de selv har den og drar på konserten og bruker den?

Hvordan løser man dette best mulig egentlig?

Skal jeg betale først eller halve beløpet eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Hadde lyst til å dra på konsert i september, men det har lenge vært utsolgt. Men ser på finn at det legges ut noen billetter for salg (fra privatpersoner) og til samme pris som den opprinnelig kostet.

Og disse bor ikke i samme by som meg, så får nok ikke møtt dem ansikt til ansikt. Hvordan kan man gjøre det da?

Hvis det er en elektronisk billett med strekkode som man skal skrive ut, kan de sende den til meg på mail eller i posten da?

Hva om de selv har den og drar på konserten og bruker den?

Hvordan løser man dette best mulig egentlig?

Skal jeg betale først eller halve beløpet eller?

Hvis det er slik e-post bilett så ville jeg latt det være, for hvis den du kjøper av er av det uærlige slaget. Kan h*n selge denne type bilett X antall ganger. Og kun førstemann som møter opp kommer inn. Alle andre vil bli nektet siden det vil komme opp beskjed om at biletten alt er brukt.

Skrevet

Det har av og til hendt at jeg bare kjøper billetter til konsert jeg vil på, men så oppdager jeg at jeg ikke kan dra. Da legger jeg billetten ut på finn, av og til har folk møtt meg for å få den, men som regel har jeg sendt i posten. De har forhåndsbetalt og jeg har sendt rekomandert slik at det ikke skjer noe underveis,

Gjest SmurfeLurfen
Skrevet

Hvis det er slik e-post bilett så ville jeg latt det være, for hvis den du kjøper av er av det uærlige slaget. Kan h*n selge denne type bilett X antall ganger. Og kun førstemann som møter opp kommer inn. Alle andre vil bli nektet siden det vil komme opp beskjed om at biletten alt er brukt.

Ja, var det jeg også tenkte på og du bekrefter at det går an hvis selgeren er uærlig.

Men i annonsen står det ikke noe om det.

Kan sende en mail og høre.

Men hvis det er e-billett og jeg kanskje finner noen som selges her jeg bor, sånn at jeg kan møte personen, er det tryggere da?

Skrevet (endret)

Ja, var det jeg også tenkte på og du bekrefter at det går an hvis selgeren er uærlig.

Men i annonsen står det ikke noe om det.

Kan sende en mail og høre.

Men hvis det er e-billett og jeg kanskje finner noen som selges her jeg bor, sånn at jeg kan møte personen, er det tryggere da?

Nei, skal du være trygg må du få en ordentlig bilett skrevet ut av bilettservice (eller annen levrandør). Da disse ikke kan kopieres. E-biletter kan kopieres og er dermed et sjansespill.

Altså når jeg snakker e-bilett så mener jeg bilett vedkommende selv har skrevet ut. Eventuelt sendt til deg med e-post. Selv om han fysisk gir deg en slik, har du null garantier for at han ikke har gjort det til flere. Kan uten problemer skrive ut mange eksemplarer av samme bilett.

Endret av Kjetil E
Skrevet

Jeg har kun solgt billetter jeg har kjøpt og fått fra billettservice, de andre greiene kjenner jeg ikke til.

Gjest SmurfeLurfen
Skrevet

Nei, skal du være trygg må du få en ordentlig bilett skrevet ut av bilettservice (eller annen levrandør). Da disse ikke kan kopieres. E-biletter kan kopieres og er dermed et sjansespill.

Billettene er opprinnelig for salg ute på billettservice.

Må selgeren ha dratt fysisk til utsalgsstedet og hentet den i så fall for å få en ordentlig billett? De fleste får vel tilsendt billetten på mail fra billettservice når de bestiller den.

Skrevet

Må selgeren ha dratt fysisk til utsalgsstedet og hentet den i så fall for å få en ordentlig billett? De fleste får vel tilsendt billetten på mail fra billettservice når de bestiller den.

Jeg har alltid fått den tilsendt i posten, eller reservert og hentet den på postkontoret, aldri fått noe på Mail.

Skrevet

De fleste Narvesen kiosker skriver ut biletter fra Bilettservice. Forøvrig er det vel ikke alle arrangører som har e-bilett tilbud heller. Det er det arrangøren som bestemmer.

Så jeg ville ihvertfall aldri stolt på en bilett vedkommende har skrevet ut selv fra nett.

Gjest SmurfeLurfen
Skrevet

I følge billettservice for akkurat denne artisten, bare dagen etter, så kan man velge 3 alternativer når man kjøper billett.

Hvis selgeren har valgt alernativ 2 eller 3, så virker vel det tryggere?

• icon-tick.png
    TicketFast®
    Gratis
    Du vil motta en separat e-post med billettene som et pdf-vedlegg. NB: Husk å ta med en papirutskrift av billetten på arrangementsdagen.

• icon-tick.png
    Send per post innlandinfo
    25.00 NOK
    Dine billetter vil normalt bli postlagt i løpet av 3 virkedager til din registrerte adresse.

• icon-tick.png
    Reservasjon info
    Gratis
    Du må hente dine billetter på et av våre utsalgssteder. Husk å ta med ditt referansenummer ved henting.

Skrevet

Det har av og til hendt at jeg bare kjøper billetter til konsert jeg vil på, men så oppdager jeg at jeg ikke kan dra. Da legger jeg billetten ut på finn, av og til har folk møtt meg for å få den, men som regel har jeg sendt i posten. De har forhåndsbetalt og jeg har sendt rekomandert slik at det ikke skjer noe underveis,

Jeg kjøpte billetter til Bon Jovi fra ei over nettet, og fikk de sendt som rekommandert. Det er jo en veldig trygg måte, sikker på at man får det :)

Så da ble det konsert på meg og a mor! ;)

Skrevet

I følge billettservice for akkurat denne artisten, bare dagen etter, så kan man velge 3 alternativer når man kjøper billett.

Hvis selgeren har valgt alernativ 2 eller 3, så virker vel det tryggere?

• icon-tick.png
    TicketFast®
    Gratis
    Du vil motta en separat e-post med billettene som et pdf-vedlegg. NB: Husk å ta med en papirutskrift av billetten på arrangementsdagen.
  • icon-tick.png
    Send per post innlandinfo
    25.00 NOK
    Dine billetter vil normalt bli postlagt i løpet av 3 virkedager til din registrerte adresse.
  • icon-tick.png
    Reservasjon info
    Gratis
    Du må hente dine billetter på et av våre utsalgssteder. Husk å ta med ditt referansenummer ved henting.

Ja alt 2 og 3 gir begge bilett som ikke kan kopieres og selges til flere personer.

Gjest SmurfeLurfen
Skrevet

Ja alt 2 og 3 gir begge bilett som ikke kan kopieres og selges til flere personer.

Ok, takk for hjelpen!

Har sendt mail til et par stk som selger, så får se hva de svarer.

• Liker 1
Skrevet

Tja, man kan jo gi referansenr til flere, og den som dukker opp først, vil komme inn. Ville kun satset på fysiske billetter. Har selv kjøpt e-billett av noen, og selv om det har gått greit, så er det en usikkerhet knyttet til det!

Skrevet

Du kan fint kjøpe billetter over nettet fra privatpersoner så lenge du tar forhåndsregler.

ALDRI betal på forskudd er et eksempel. Få de heller tilsendt i postoppkrav eller noe.

Har vært mange saker hvor folk har betalt forskudd og aldri sett noe til billettene.

Nekter de så er de nok useriøse svindlere

Gjest SmurfeLurfen
Skrevet

Takk for hjelpen dere!

Da venter jeg bare på svar fra selgerne og høre hva de sier :)

• 3 uker senere...
Gjest SmurfeLurfen
Skrevet

Hei igjen!

Jeg ser fortsatt etter billetter men det blir bare lagt ut e-post billetter og ingen originale. Var vel en original men den er i en annen by og rekker ikke få sendt den i posten.

Skal jeg ta sjansen på å kjøpe hos noen av de andre?

Skrevet

Man kan jo ikke være sikker selv med postoppkrav. Du vet ikke hva som er i pakken/brevet du mottar, og når du først har åpnet pakken/brevet vil ikke Posten ta den tilbake. Den eneste trygge måten slik jeg ser det er å møtes ansikt til ansikt med billetter som ikke lett kan kopieres.

Jeg har selv solgt billetter og sendt i posten, men hadde nok ikke tatt sjansen på det selv. Har rett og slett for dårlig tro på menneskeheten til det :P Om man først skal ta sjansen, så vær i alle fall sikker på at du vet hvem personen du kjøper av er, adresse og telefonnummer.

Gjest SmurfeLurfen
Skrevet

Hei igjen :)

Har akkurat fått tak i en billett som er original (hentet på utsalgssted) så skal treffe personen ansikt til ansikt. Så da håper jeg alt er i orden og at billetten funker .)

Skrevet

Solkrem: man åpner jo pakken på postkontoret og sjekker at det er korrekt innhold da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...