AnonymBruker Skrevet 25. august 2012 #1 Skrevet 25. august 2012 Hvordan blir dere vant til støyet? Jeg sliter med å la være å irritere meg over det. Bor i en veldig lytt leilighetsbygning, og det er en del høy musikk fra forskjellige kanter hele dagen. Det er bassen som bråker mest (rister i gulvet så det ikke funker å overdøve med egen musikk.) Det er ikke over grensene for hva som skal være lov i en leilighet, problemet er mer at jeg ikke klarer å slappe av, er så veldig følsom for lydene. Har bodd her i over et år uten at jeg har blitt noe mer vant til det. Er det noe jeg kan gjøre? Har prøvd å sette på musikk selv, men klarer ikke å overdøve, blir bare mer støyete. Kan man noen gang bli vant med bassdunkingen, eller bør jeg bare bare belage meg på å flytte til landet? Anonym poster: 6209a68d4cc88f5b0db7d46d4f7dd47d
Chord Skrevet 25. august 2012 #2 Skrevet 25. august 2012 Til en viss grad blir man kanskje vant med lyder som trafikkstøy og lignende, og bor man i nærheten av andre folk, så må man egentlig bare akseptere at man får de lydene. Selv har jeg trafikkstøy, bygging på 2 plasser i nærheten her, en hel horv av hunder spredt rundt i husene her (selv om det er nærmeste nabo som tror at hundene blir aktivisert ved at de står i hundegården som bråker mest), og en annen nabo som liker at volumet er høyt når han hører på musikk. Spesielt hundene har irritert meg i lang tid, men etterhvert tror jeg at jeg har blitt vant til det. I tillegg hjelper det å tilbringe mye tid hos en kjæreste som har hus på en stille plass Slike ting som basslyd kan man jo prate med vedkommende om, gjøre h*n oppmerksom på at du hører det veldig godt og ikke liker det. Hadde jo vært synd om du måtte ha ørepropper i ørene hele tiden..
AnonymBruker Skrevet 25. august 2012 #3 Skrevet 25. august 2012 Har ikke lyst til å være sint og ugrei nabo, jeg synes jo folk skal kunne ha på musikk i husene sine. Veggene her bærer dessverre bassen veeldig godt..Tenkte mer på om det var noen måte å lære seg å tolerere det på. Er forresten heldig med at det ikke er så mange bjeffehunder i nærheten. Anonym poster: 6209a68d4cc88f5b0db7d46d4f7dd47d
Ryvre Skrevet 25. august 2012 #4 Skrevet 25. august 2012 Jeg gikk opp til naboen og spurte om han hadde høytalerne på gulvet vendt nedover Forklarte så at jeg hørte basset litt for godt. Han beklaget og skulle sette de opp fra gulvet og dempe bassen litt. Han spiller jo fortsatt høy musikk noe jeg syns er greit, bare slapp den verste dunkingen
kulu-kulu Skrevet 25. august 2012 #5 Skrevet 25. august 2012 Lær deg meditasjon , det kan kanskje være med på å hjelpe
AnonymBruker Skrevet 25. august 2012 #6 Skrevet 25. august 2012 Inviter naboen inn sånn at han får høre hvordan bassen høres ut i din leilighet. Anonym poster: c91edd23a5247cafedd1990cf6c1558a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå