Envy Skrevet 25. august 2012 #1 Skrevet 25. august 2012 Jeg skal kjøpe et kostyme på ebay, men er så usikker på hvilken størrelse jeg skal ta! Kommer aldri i verden til å gidde å sende tilbake i retur om det ikke passer. Størrelsene jeg kan velge mellom er 4-6 (34-36) og 8-10 (38-40). Kostymet bør sitte "klistret", hvis ikke tror jeg ikke det blir særlig pent. Jeg har alltid brukt 36 på overkroppen, på underkroppen har jeg vært oppe i 40, men er nå nede i 36-38 (spørs litt hvilken butikk jeg kjøper på). Jeg har holdt på å bestille 8-10 flere ganger nå, for det er jo kjedelig om jeg tar en størrelse mindre å ikke får den på i det hele tatt. Men så kom jeg til å tenke på, amerikanere er jo generellt sett større enn oss europeere, kanskje amerikanske størrelser er større? Hva tror dere?
AnonymBruker Skrevet 26. august 2012 #3 Skrevet 26. august 2012 Vel, jeg har veldig forskjellig erfaring med amerikanske str. Som med alle andre størrelsesystemer, så varierer det ekstremt mye fra plagg til plagg. Bare fra H&M har jeg plagg fra str. 32-38... Du har ikke vurdert å kjøpe str. 6 som vanligvis tilsvarer 38 (men har opplevd at de noen ganger skriver at 6=36 også ) jeg kan med ganske stor sikkerhet si at du ikke trenger noe større enn 8 iaf Anonym poster: da630efbb5738c0dd32e7e0b6594372d
Envy Skrevet 26. august 2012 Forfatter #4 Skrevet 26. august 2012 Nettopp, alt er så variende i størrelse. Er så vanskelig å velge riktig! Hadde tatt 6 om jeg kunne valgt det, men må liksom velge 4-6 eller 8-10, og føler derfor at siden 4-6 skal passe til de som er 4, er det fare for at den er veldig liten?
Fashionistaen Skrevet 26. august 2012 #5 Skrevet 26. august 2012 Var forresten jeg som skrev det forrige innlegget, kan ikke huske at jeg huket av for ab, rart! Jeg ville satset på 4-6 uansett, ja det er en ørliten sjanse for at den er lagd for de med liten str., men tviler uansett... Min erfaring er at når de skriver f.eks.:s/m er det som regel mer m enn s.... Hvis du velger 8-10 er du nesten garantert å få en diger en! sannsynligvis 40-42, og det koster tross alt mer med skredderarbeid (om du ikke syr selv) enn å sende en kjole tilbake
Envy Skrevet 26. august 2012 Forfatter #6 Skrevet 26. august 2012 Var forresten jeg som skrev det forrige innlegget, kan ikke huske at jeg huket av for ab, rart! Jeg ville satset på 4-6 uansett, ja det er en ørliten sjanse for at den er lagd for de med liten str., men tviler uansett... Min erfaring er at når de skriver f.eks.:s/m er det som regel mer m enn s.... Hvis du velger 8-10 er du nesten garantert å få en diger en! sannsynligvis 40-42, og det koster tross alt mer med skredderarbeid (om du ikke syr selv) enn å sende en kjole tilbake Ok, skjønner! Takk for svar Da satser jeg på 4-6. Ser det står S i parentes bak, så da krysser jeg fingrene for at det tilsvarer en vanlig S
Fashionistaen Skrevet 27. august 2012 #7 Skrevet 27. august 2012 Jepp, ganske sikker på det! Du får melde fra om den passer når du får den, eller så kan jeg godt ta på meg litt av skylden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå