Gå til innhold

hjeelp! kattungen min har knekt en tann:(

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Kattungen min lekte og bet i genseren min, så fant jeg plutselig en kattetann med litt blod på, på buksa mi rett etter. hun løper rundt i stua som vanlig, så virker ikke som hun har vondt, men det kan jo hende hun løper FORDI hun har vondt.

hva skal jeg gjøre???:( det ser ut om litt av det som går nedi tannkjøttet er med på tanna.

Anonym poster: b02cb54a180311771f3bb2d72773e8d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan være en "melketann". Men følg med på tannkjøttet og ellers helse på katten for sikkerthetsskyld.

Anonym poster: a4a539def7f7b3412f66895e768d9d0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er kattungen? Og hvordan ser tanna ut? De mister jo melketennene sine de også, slik som vi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei alle!

snakket med veterinær nå nettopp, og forklarte hvordan tannen så ut, og hun sa det mest sannsynlig var en melketann som var falt ut etter hun bet litt hardt. Det ser jo ikke ut som katten har vondt, hun løper og leker og spiser som vanlig. Hun er 4 måneder.

jeg fikk litt panikk da jeg så en liten blodig tann fra katten, hadde ikke tenkt på at kattunger også mister melketenner! Tusen takk for innspill, dere! Skal følge med på henne utover dagen og helga. Ser ihvertfall ut som hun er helt normal for øyeblikket :-) Ble redd for lille pusia mi:(

Anonym poster: b88d412b3304fbec53f3754115e9bcc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går nok fint :) Pusen begynner å bli stor! :rodmer:

ja! :O hun var så liten for bare en måned siden! ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Jeg synes du er heldig jeg :)

- det er ikke så ofte man får ser en katte-melketann som ikke lenger sitter fast i kattekjeven.

Forstår godt tilløpet til panikk ja :hug:

- det pleier ikke være noen som forteller en førstegangs katteslave at den som var så liten for en måned siden faktisk feller tenner.

Ofte tenker man ikke engang på det fordi man aldri finner noen melketenner i løsvekt.

Lille pusen din har en god matmor hører jeg.

Heldig er de småtasser som finner noen av ditt kaliber :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du er heldig jeg :)

- det er ikke så ofte man får ser en katte-melketann som ikke lenger sitter fast i kattekjeven.

Forstår godt tilløpet til panikk ja :hug:

- det pleier ikke være noen som forteller en førstegangs katteslave at den som var så liten for en måned siden faktisk feller tenner.

Ofte tenker man ikke engang på det fordi man aldri finner noen melketenner i løsvekt.

Lille pusen din har en god matmor hører jeg.

Heldig er de småtasser som finner noen av ditt kaliber :klemmer:

Tok vare på tannen i tilfelle jeg skulle til veterinæren med henne hvis hun plutselig fikk vondt, så kommer nok til å ha den videre^^

Tusen takk:D hun har koset seg mye i dag, og jeg har hærjet en del med henne, så hun har det nok veldig bra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok ikke bekymret meg så lenge hun ikke har vondt, og det ikke ser infisert ut. Som mange har nevnt så er det nok helt sikkert bare en melketann :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...