Gå til innhold

Å finne antrekk til hverdagsbruk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hver morgen sliter jeg med å finne ut hva jeg skal ha på meg på skolen :sukk:

Har så smått klart å bygge opp en OK garderobe, men den er helt stappa og jeg har ikke helt oversikt hva som finnes der. Jeg glemmer hva jeg har, og klarer heller ikke å sette sammen antrekk. Ender alltid opp med en jeans og en plain genser, de samme skoene, den samme jakken og den samme veska hver bidige dag. Vil bli flinkere til å kle meg! Ha litt variert stil; noen dager søt, noen dager rocka.

Hvordan finner dere ut hva dere skal ha på dere i hverdagen?

Legger dere klærne frem kvelden før?

Har dere noen geniale tips? :)

Anonym poster: 304353f03d20acd5894c36b5d351bbd4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta en søndag, organisert alle klærne dine og sett sammen antrekk på forhånd. Lag et 'bibliotek' av antrekk du kan bruke, ta gjerne et bilde. Eventuelt skriver du lapper der du beskriver hva som er i antrekket. Da trenger du ikke bruke så mye tid. Jeg legger aldri frem kvelden før, men jeg har nettopp fått et enormt klesskap med god oversikt slik at alt blir lettere. Før hadde jeg klærne mine i to ulike byer og i tre forskjellige skap og to kommoder, da var det vanskeligere å kle på seg!

Hvis garderoben er stappet er det sikkert noe du kan hive ut også! Men det beste tipset synes jeg er å ha en mental oversikt over klærne på den måten jeg sa over, slik at du fort kan finne et antrekk.

Anonym poster: 750a057cd0cd65b6ed3adccbd93a80e0

Gjest Fairydust
Skrevet

Bruk tid på dette på kvelden i stedet for på morgenen. Legg farm det antrekket du har lyst å ha på deg neste dag. Noen dager må du kanskje endre litt på det, etter hvordan været er. Lag mer oversikt i garderoben din. Å henge klær på kleshengere gir bedre oversikt enn om de bare ligger klemt inn i ei hylle. Sorter etter farger, stoff eller stiltype i stedet for bare hvilket plagg det er. Se etter inspirasjon på nettet og finn stiler du liker, og sett sammen et antrekk fra din garderobe som er noe i samme stilen. :)

Jeg bruker stort sett bare skjørt og fine bluser, eller hverdagskjoler som jeg har hengende. Så har jeg alle accessories samlet på en plass, og alle sko stilt opp på skohylle i gangen. Samt at jeg har alle jakkene mine hengende i et skap i gangen. Oversiktlig og fint :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...