Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tingen er det at jeg har en jobb, et ettårsvikariat. Det er ingenting gale med jobben, hyggelig mennesker jeg jobber med, og hyggelig barn. Problemet er at jeg er utdannet for bedre lønn enn det jeg får, og helst vil jobbe innen ett annet felt. Nå har jeg fått ett intervju, som er på en jobb jeg virkelig kunne tenke meg. Jeg har så dårlig samvittighet, fordi jeg på en måte har sagt ja til ett år.. Kan noen si at dette ikke er feil av meg? Eller er det det? Jeg har bare sagt jeg har en legetime når intervjuet er, for man kan vel ikke be om fri for å gå på jobbintervju? Off.. Den samvittigheten..<br /><br /> Anonym poster: d229b6c9b059c5d8a82dc5515e215fcb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville nok vært ærlig og dagt til nåveærende arbeidsgiver at jeg ser meg om etter en annen jobb. Det er ikke noe rart i å ville jobbe innenfor det feltet man er utdannet i :)

Skrevet

Om det er store muligheter for å få en ny jobb, så kan du si at du har fått et attraktivt jobbtilbud som du vurderer sterkt.

Da får du enten en ny jobb og/eller en bedre kontrakt av nåværende arbeidsgiver.

Ingen vits i å tenke på arbeidsgiver i en slik situasjon, arbeidsgiverne forstår situasjonen, for arbeidsgiver gjelder penger mest, samtidig vet dem at du og jeg kan alltid erstattes.

Skrevet

Tingen er det at jeg har en jobb, et ettårsvikariat. Det er ingenting gale med jobben, hyggelig mennesker jeg jobber med, og hyggelig barn. Problemet er at jeg er utdannet for bedre lønn enn det jeg får, og helst vil jobbe innen ett annet felt. Nå har jeg fått ett intervju, som er på en jobb jeg virkelig kunne tenke meg. Jeg har så dårlig samvittighet, fordi jeg på en måte har sagt ja til ett år.. Kan noen si at dette ikke er feil av meg? Eller er det det? Jeg har bare sagt jeg har en legetime når intervjuet er, for man kan vel ikke be om fri for å gå på jobbintervju? Off.. Den samvittigheten..<br /><br /> Anonym poster: d229b6c9b059c5d8a82dc5515e215fcb

For guds skyld kvinne; Ikke tenk på arbeidsgiver når det gjelder midlertidige ansettelser!! Det er jo du som blir utnyttet.

• Liker 2
Skrevet

Du har ikke sagt ja til et år selv om du jobber i ettårsvikariat. Det blir som å si at en med fast jobb har takket ja til livstid. Du har jo en oppsigelsesfrist. Derimot burde du ikke sagt du skal til lege, men et personlig ærend. Man bør så langt man kan unngå å lyve.

Anonym poster: bc16aa2f167ce31597f98fd529b4b274

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...