Mayyah2712 Skrevet 25. august 2012 #1 Skrevet 25. august 2012 Hei! Jeg og min kjære har lett lenge etter et lokale til bryllupet våres, og endelig har vi funnet et sted som er forholdsvis rimelig og samtidig har plass til alle gjestene (Vi blir 120 stk!!!). Lokale vi har funnet ligger veldig idyllisk til i bygda der jeg vokste opp, og er en flott bygning fra 1930-tallet, men jeg aner ikke hvordan jeg skal klare å dekorere innsiden.. Som dere ser.. (Hvis jeg klarte å laste opp bildene?!) er stedet ganske slitt, og man kan tydelig se at det er godt brukt, selv om mitt mobilkamera og lyset i rommet gjør nok at det ser litt mer matt ut enn i virkeligheten. (Utsiden er et gammelt bilde fra en lokalavis, vi vil gifte oss i august da det fremdeles er grønt og fint rundt bygningen). Vi planlegger live band og runde bord. Vi setter opp en bar med 2 profesjonelle bartendere, velkomstdrikker på plassen utenfor, fotografering av alle gjestene i en svært staselig trapp i entreen med gjestebok ved siden av. Utenfor bygget vil trappen være opplyst av masse kubbelys og blomster dersom været tillater det. :rolleyes: Men det som bekymrer meg er at selve salen ser såpass tom ut, og at fargene ikke akkurat er mine favoritter. Er det noen som kan hjelpe meg til å finne et tema/farger eller hva som helst for å få dette til å bli så flott som mulig? Jeg ønsker gjerne at det skal være litt mer lunt og koselig.. Alle forslag blir tatt imot med glede!
Rakkerunge Skrevet 25. august 2012 #2 Skrevet 25. august 2012 Min umiddelbare reaksjon er at lokalet ser lite ut? Skal 120 personer sitte der og spise? Hvor mange runde bord skal dere ha? Ang farger etc, så tenker jeg at det må nesten dere finne ut av sammen, men man får jo kjøpt såkalt "nervøs fløyel" i metervis til billig penge. Dette kunne man kanskje festet oppe på "balkongene" der, og ha hengende ned til gulvet? Det ville muligens hjelpe noe, å få en annen "bakgrunn"?
Rakkerunge Skrevet 25. august 2012 #3 Skrevet 25. august 2012 Nå har jeg forresten googlet lokalet, og det er større enn det virket på bildene dine ;-) Jeg syns heller ikke fargene er så ille, men skjønner at det er litt utfordrende å dekorere. Jeg ville iallfall sørget for masse lys, mye hvitt, og varme farger på blomster osv. Tror også jeg ville vurdert stoltrekk (om det ikke koster altfor mye)
Mayyah2712 Skrevet 25. august 2012 Forfatter #4 Skrevet 25. august 2012 (endret) Takk for svar! Lokalet skal ha plass til 170 personer, siden vi blir 110-120 så burde det bli stor nok plass selv om vi har runde bord. Når du snakker om "nervøs fløyel", mener du da den typen man typisk for tak i på Jysk og lignende steder? Det kunne definitivt vært en billig måte å dekorere litt. Jeg har vurdert å ha draperinger hengende langs "verandaen" rundt hele salen, slik at det henger i buer som har feste ved søylene og midt i mellom søylene. For så å dekke søylene i samme stoff, og henge noen form for lykter/lys mellom hver søyle fra der hvor draperingene er festet.. Det var kanskje ikke så godt forklart? En fordel med lokalet er at det er et stort lerett som dekker hele scenen, vi vurderer om vi skal ha et slideshow av livene våre der, eller om vi skal benytte lyskastere på dette lerettet for å få gjenskinn av en farge (f.eks. gult eller rødt) ut over resten av rommet. Så når middagen er over og bandet kommer så hever vi bare lerettet. Men det er kanskje litt tacky? Jeg tror absolutt at levende lys er svært nødvendig i dette lokalet slik at det ikke skal se så veldig tomt ut. Når det kommer til bordene så vet jeg ikke om vi burde velge hvite eller sorte duker? Jeg ser for meg (uten å ha undersøkt dette) at hvis vi går for sorte duker vil det passe bedre med den dype burgunderfargen som ellers er i salen? Problemet er vel egentlig at jeg ikke er så fan av hverken burgunder eller gult, så vil aller helst at disse fargene ikke skal være så alt for fremtredende. Hvordan tror dere at gull hadde passet inn i forhold til dette? Huff, jeg må vel bare si at jeg synes det er veldig vanskelig å planlegge et bryllup, spesielt fordi jeg aldri har vært noe flink med interiør og fargesammensetninger Endret 25. august 2012 av Mayyah2712
Papilio Skrevet 28. august 2012 #5 Skrevet 28. august 2012 Jeg ville også ha hengt noe pent fra balkongene, og kanskje surra lysremser rundt stolpene. Jeg ser at lokalet har ganske høyt tak, så da regner jeg med at det vanskelig å henge noe fra taket. Kanskje det derfor er en ide med litt gulvstående dekorasjoner. For eksempel blomsterdekorasjoner i store potter på hver side av scena og i hjørnene. Her går det også ann å samle kvister, spraymale de i hvit/sølv og dekorere de med lys for så å plassere disse i store potter. Jeg synes også det er en god ide med mye bruk av lys, både levende og til dekorasjoner. Det kan hjelpe og gjøre lokalet lunere. Må forresten si at jeg synes lokalet var veldig flott!
AnonymBruker Skrevet 28. august 2012 #6 Skrevet 28. august 2012 Personlig synes jeg sånne billige ruller med nervøs velour er det motsatte av "lunt og koselig". det er tacky, 90-talls og ikke gjør annet enn å understreke at et lokale er slitt/ikke det vakreste i verden. Jeg ville heller satset på noen skikkelige blikkfang, tror jeg. Ikke synes jeg at stedet er så ille at det trenger å dekkes til heller. Er det mulig å regulere belysningen der? I tilfelle kan dere jo dempe den, og så ha masse lys rundtomkring. Om det er strenge brannforeskrifter er det også fint med batteridrevne lys. Masse kubbelys på bordene, grupper med telys på andre steder i lokalet, kanskje i nærheten av vinduene slik at de speiler seg? Lyslenker langs balkongen. Kinesiske lanterner finnes i inne-varianter, og andre papirlykter er også fint. Det trenger ikke bli kjempedyrt, og det blir definitivt koselig. Og kan kombineres med lerret-ideen din, som jeg forresten synes var kjempefin! Ellers bør dere ha lyse farger på duker og bordpynt, tror jeg. Sikkert fristende å ha noe i sterkere farger eller svart som du sier, men jeg tror nok det vil gjøre alt veldig "tungt". Anonym poster: cecc0789bc9933ff5ac1184c1dd1b798
Papilio Skrevet 29. august 2012 #7 Skrevet 29. august 2012 Hva med å gjøre noe slikt?: http://www.etsy.com/listing/100895596/paper-confetti-garland?category=weddings.decor.garlands
Billebill Skrevet 29. august 2012 #8 Skrevet 29. august 2012 (endret) Å! Jeg var i 30-årslag i denne salen her i vinter De hadde benyttet hvite duker og vanlige røde roser som bordoppsatser. Det så veldig stilig ut til det røde interiøret i salen, selv om det er mer burgunder. Dropp nervøs fløyel, og la heller det gamle tradisjonelle skinne i sin egen prakt. Jeg synes det er flott lokale selv om det er litt slitt, og ville ikke ødelagt det ved å henge opp masse billig stoff. Fyll heller scenekanten og bordene med masse levende lys, så er jeg sikker på at stemmingen blir finfin. I tillegg til blomstervaser på gulvene, kan sånne store lykter med levende lys inni også være fint. Et eksempel: http://images.dexkno...oses460x300.jpg Masse lykke til Endret 29. august 2012 av Billebill
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå