Gå til innhold

betaler staten for alenemødre og de som drar til Danmark?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Betaler staten barnebidrag til alle som drar til Danmark og får assistert befruktning osv.?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, hvorfor skulle de ikke det? Dems problem når de er så sære...

• Liker 1
Skrevet

Statens problem, det er jo da alle andre sitt problem? Hvorfor er det slik at alle andre skal betale barnebidrag for at noen velger assistert befruktning?

Skrevet

Hvem er sære? Alenemødre, de som drar til Danmark, eller staten?

Anonym poster: 30a853be7de29c506d3e7e2599e85b67

• Liker 2
Skrevet

Vil ikke si det er sært å ville ha barn... Om det er bedre hjelp å få i annet land så må de jo få lov til å reise dit da, når Norge ikke vil hjelpe!

Skrevet

Vil ikke si det er sært å ville ha barn... Om det er bedre hjelp å få i annet land så må de jo få lov til å reise dit da, når Norge ikke vil hjelpe!

Men det er jo sykt at de så kan kreve flere hundretusen av Norge i barnebidrag.

Skrevet

Hallo? Disse mødrene har jo betalt skatt de også. Og kommer til å betale skatt fremover i tiden.

Det blir som om jeg skal klage over at jeg betaler for cellegiften din den dagen du får kreft.

• Liker 6
Skrevet

Hvorfor er dette noe rarere enn at foreldre som har fått barn på "vanlig" måte får barnebidrag?

Skrevet

Synes det er mye mer rart at f,eks polske arbeiderer som har familien sin i polen får barnetrygd for de barna som aldri har satt sine ben i Norge.

Hvor barna blir lagd har ingenting å si. Foreldrene til barna betaler skatt og er med i veldferdsordningen og barna vil også begynne å betale skatt når de blir voksne.

Det blir som å si at alle barn som er lagd utenfor Norge ikke skal få barnetrygd.

Anonym poster: 488fc3224d48d732f5c32370091a9b9c

Skrevet

Jeg trodde alle barn som bodde i Norge fikk barnetrygd. Jeg kjenner en med barn i utlandet som ikke får barnetrygd til dette barnet. Det er også dette som står på nav sine sider.

• Liker 1
Skrevet

Jeg trodde alle barn som bodde i Norge fikk barnetrygd. Jeg kjenner en med barn i utlandet som ikke får barnetrygd til dette barnet. Det er også dette som står på nav sine sider.

Det er egne regler for EØS-arbeidstakere i Norge;

Du er statsborger i et EØS-land og arbeider i Norge, mens familien din bor i hjemlandet

• Dersom den andre av barnets foreldre er i arbeid i hjemlandet (som lønnsmottaker eller som selvstendig næringsdrivende), eller mottar dagpenger under arbeidsløshet, og har rett på familieytelser (barnetrygd og kontantstøtte) der, vil de norske familieytelsene utbetales med det beløpet som overstiger ytelsen i hjemlandet.
  • Dersom den andre av barnets foreldre ikke er i arbeid i hjemlandet og heller ikke mottar dagpenger under arbeidsløshet, har du rett på familieytelser fra Norge.
  • EØS-borgere som arbeider på et norsk skip eller på norsk kontinentalsokkel er likestilt med utenlandske arbeidstakere som jobber på fastlandet i Norge. Dette gjelder likevel ikke sjømenn fra Latvia, Polen og Romania som arbeider på skip registrert i "norsk internasjonalt skipsregister". De er underlagt trygdelovgivning i hjemlandet.

Skrevet

Nei, de er jo fortsatt norske og bor i Norge... Da syns jeg heller det er sykt med de som bor i Spania med unga og får! Og hva med utlendinger som kommer te Norge med barn? De er jo født i et annet land og enda får de barnebidrag o_O

Skrevet

Tunga rett i munnen folkens, det er stor forskjell på barnetrygd og barnebidrag!

• Liker 2
Skrevet

Betaler staten barnebidrag til alle som drar til Danmark og får assistert befruktning osv.?

Når ble "alenemor" og "assistert befruktning" det samme? :klo:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...