Gå til innhold

Er jeg for kresen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror kanskje jeg er litt kresen samtidig synes jeg ikke de kriteriene jeg går etter er så kravstore. Jeg vet jeg er ganske pen (ser i alle fall bra ut om ikke annet) og eksene mine har også vært pene. Jeg tror det er vanskelig når du har vært med en som var "perfekt" om en du dater er mindre såkallt perfekt enn han var. Men det må jeg kanskje legge bak meg? Utseende bortsett fra høyde er uansett ikke så viktig. Så her er mine kriterier.

• Han må være like høy som meg eller høyere. Jeg er selv 1.80 så da ekskluderer det noen, men om drømmemannen er 1.77 hadde jeg nok blitt sammen med ham for det. :P
  • Siden jeg har høyere utdannelse vil jeg at han også skal ha utdannelse fra enten høyskole eller universitet. Jeg har erfaring med at de er mest lik meg.
  • Ha blondt eller brunt hår.
  • Blå, grå eller grønne øyne.
  • Han må kunne diskutere og ha egne meninger, som ikke er at det viktigste i verden er bensinpriser.
  • Han må ikke røyke.

Jeg har vært på mange dater de siste årene. Men noen få unntak er det jeg som har gått fra de hver gang. Ofte etter blinddater hvor jeg vet med en gang at dette ikke går. Synes dere jeg for kresen?

Anonym poster: 90c145f221fe2fe2de64c088e9147e93

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser helt fint ut det, men jeg skjønner ikke den hår/øyne greia. Hvis du traff en du likte med svart hår å brune øyne så hadde du sakt neitakk bare pga d? jaja

Skrevet

Synes det er interessant at du vektlegger intelligens, så sier du også at utseende ikke er viktig, men han må ha en bestemt hårfarge og øyenfarge...

Anonym poster: 13a12dd13f3e1d0133ad2d72b1ef7097

Skrevet

Jeg synes du går for langt når du begynner å sette krav til øyenfarge. Jeg har aldri hørt om noen som har blit dumpet fordi de hadde brune øyne før.

Utover det synes jeg ikke egentlig kriteriene dine er urimelige, men min mening er at å sitte og hake av på sjekklisten hver gang du er på date, er lite effektivt. Det beste er å møte folk og se hva de får deg til å føle. Stol på at hjertet og hjernen vil samarbeide godt når en potensiell partner dukker opp. Det er ikke alltid drømmemannen viser seg å være akkurat det du trodde du ville ha.

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes du går for langt når du begynner å sette krav til øyenfarge. Jeg har aldri hørt om noen som har blit dumpet fordi de hadde brune øyne før.

Utover det synes jeg ikke egentlig kriteriene dine er urimelige, men min mening er at å sitte og hake av på sjekklisten hver gang du er på date, er lite effektivt. Det beste er å møte folk og se hva de får deg til å føle. Stol på at hjertet og hjernen vil samarbeide godt når en potensiell partner dukker opp. Det er ikke alltid drømmemannen viser seg å være akkurat det du trodde du ville ha.

Ja det er mye i det du sier. Jeg skal særlig ta til meg det med hvordan han får meg til å føle. Selv om jeg tror jeg hadde valgt ham for den han er, selv om et av kriteriene ikke stemte, hvis han fikk meg til å føle meg bra. Det er jo det som er det viktigste. Jeg hadde ikke dumpet noen fordi de hadde brune øyne, men når jeg ser profiler på nettet hadde jeg skippa han rett og slett fordi jeg blir mer tiltrukket av de andre. Så da hadde jeg jo aldri dumpa han på grunn av det, for vi hadde aldri kommet til det. Om jeg hadde møtt en fantastisk person som fikk meg til å føle meg bra og han hadde brune øyne blir det jo noe annet. Men på nettet blir man mer bevisst på hva man vil ha.

Gjest avocadoen
Skrevet

Reagerte kun litt på den med hårfargen og øyenfargen.

Jeg tenkte og før at jeg kun kom til å like noen med blå øyne og blondt hår, eller blå øyne og brunt hår, men de punktene ble fort fjernet når jeg møtte en fantastisk gutt med svart hår og brune øyne ;)

Gjest test123
Skrevet

Ikke noe fan av slike lister, jeg kunne sikkert funnet frem gud vet hvor mange slike gutter og du ville sikkert ikke forelsket deg i noen av dem. Ting er mer komplisert enn det man kan få ned på papiret.

• Liker 1
Skrevet

Synes det virker litt pirkete jeg, tror du muligens kan velge bort mange gode kanidater basert på de kravene dine.

Du forutsetter liksom at kjemi skal følge av at noen møter disse kravene, jeg kan ikke se at det er noen rasjonell grunn for å mene at det skal stemme.

Skrevet

Lykke til. Når du er gammel og grå fordi du har satt standarden din, og plutselig da innser at den gutten som hadde vært best for deg ikke falt i sjekklisten din.

Skrevet

Krav til hår og øyenfarge er bare tull.

Skrevet

Tenk tilbake i livet om du har hatt en upålitelig ex, ufordragelig familiemedlem, slem klassekamerat etc med mørkt hår og/eller brune øyne. Her har du antagelig en assosiasjons-sperre av et slag. ;) De andre kriteriene er helt kurrante, og ganske lik mine egne.

Anonym poster: af08f1c15ba52470817fd63074c480d5

Skrevet

Jeg tenkte og at jeg ville ha en fyr med høyere utdannelse siden jeg har det selv, men endte opp med en samboer som har lavere utdannelse enn meg og vi har mye til felles for det, har mye å prate om.

Utseende var jeg opptatt av før, nå så holder det så lenge han ikke er stygg, og det er få som er skikkelig stygge. Og de fleste blir jo finere hvis de har en flott personlighet! Har møtt flere dødskjekke som var drittsekker, da ble de stygge og ekle.

Anonym poster: ccb9ad685b3050efc4e8dd8dcfe611d0

Skrevet

Hvis du fortsetter å se etter en med det perfekte utseende i følge listen din så kan du risikere å gå glipp av mange kjempe flotte mannfolk :)

Anonym poster: ccb9ad685b3050efc4e8dd8dcfe611d0

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg tror kanskje jeg er litt kresen samtidig synes jeg ikke de kriteriene jeg går etter er så kravstore. Jeg vet jeg er ganske pen (ser i alle fall bra ut om ikke annet) og eksene mine har også vært pene. Jeg tror det er vanskelig når du har vært med en som var "perfekt" om en du dater er mindre såkallt perfekt enn han var. Men det må jeg kanskje legge bak meg? Utseende bortsett fra høyde er uansett ikke så viktig. Så her er mine kriterier.

• Han må være like høy som meg eller høyere. Jeg er selv 1.80 så da ekskluderer det noen, men om drømmemannen er 1.77 hadde jeg nok blitt sammen med ham for det. :P
  • Siden jeg har høyere utdannelse vil jeg at han også skal ha utdannelse fra enten høyskole eller universitet. Jeg har erfaring med at de er mest lik meg.
  • Han må kunne diskutere og ha egne meninger, som ikke er at det viktigste i verden er bensinpriser.
  • Han må ikke røyke.

Jeg har vært på mange dater de siste årene. Men noen få unntak er det jeg som har gått fra de hver gang. Ofte etter blinddater hvor jeg vet med en gang at dette ikke går. Synes dere jeg for kresen?

Kriteriene dine er ikke i seg selv så avskrekkende, det skulle være nok av ikkerøykende nordeuropeiske menn å ta av med høyere utdannelse og evne til å diskutere andre temaer enn bensinpriser. Det kan likevel hende du er for kresen, og det er vel ikke slik at alle de menn du har avskrevet etter første date har "syndet" mot et av kriteriene på denne listen?

Dermed mistenker jeg at listen ikke gir en fullstendig oversikt over hva du egentlig krever. Det er naturlig, for de fleste av oss krever jo også en viss personlig kjemi for at en person skal være aktuell som kjæreste. Poenget mitt er bare at listen din ikke forteller på langt nær hele historien, og hvis kjemi er viktig for deg slik den er for mange andre vil hvert krav/kriterium utover god kjemi snevre inn mulighetene.

Prøven på om man er for kresen er egentlig veldig enkel: Ønsker du deg kjæreste men går singel i år etter år mens du vender tommelen ned for alle de menn du har sjans på er du for kresen. Da er det mye som tyder på at dine krav ikke står i stil til dine muligheter på partnermarkedet, at du i praksis har priset deg ut av markedet.

Nå er det jo først og fremst deg selv det går utover hvis du kaster bort dine beste år på å vente fordi ingen av de menn du har sjans på finner nåde for dine øyne. Samtidig kan det være verdt en debatt om tilstrekkelig mange kvinner (og/eller menn) er så kresne at de går år etter år i sine beste år og ikke greier å finne noen.

De store grupper ufrivillig langtidssingle kan være en konskevens av en egokultur der vi er oppdratt til å forstå oss selv som enestående fantastiske mennesker som har rett på hva som helst. At vi ikke alle kan bli statsminister i Norge, professor ved Harvard eller prima ballerina i Bolsjojballetten går nok etter hvert opp for de fleste ved at man får testet ut sine evner og merker hva man er god på og hva man ikke er så god på, men nettopp derfor blir kjærligheten et område der noen føler at de kan ta igjen ved virkelig å kreve "det ultimate" (les: man finner feil hos alle menn eller kvinner man har sjans på).

Endret av Cuckold
Skrevet

Liker ikke disse listene jeg... Personlighet kommer først, selv om første inntrykket har mye og si. Om en mann ikke har "perfekt utseende", kan personlighet veie veldig opp for det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...