Gå til innhold

Sjokolade smørkrem

sweety pie

Anbefalte innlegg

Skal lage det, men skjønner ikke hvilken oppskrift jeg skal benytte meg av. Den med kakao eller den med smeltet sjokolade. Hvilken smaker best egentlig? Ser at det står 3 ss kaffe i noen oppskrifter, er det flytende kaffe eller bare kaffe pulver? For ellers blir det jo bare veldig tørt, hvis det ikke er noe form for væske?

Og for å farge den rød, hvordan er fremgangsmåten? Fra hvilken butikk kan jeg få tak i farge fra, rema 1000 f.eks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Fairydust

Det blir jo en smakssak hvorvidt du liker smørkrem med kakao eller med smeltet sjokolade best. Personlig bruker jeg veldig lite smørkrem, men jeg foretrekker smørkrem med smeltet sjokolade. :)

Når det står oppgitt kaffe i oppskriften er det nesten bestandig snakk om ferdig flytende kaffe. Altså kaffepulver blandet med vann, eller traktet kaffe.

Skal du farge sjokolade-smørkrem rød? Fordi det tror jeg blir vanskelig. Men hvis det er vanlig smørkrem eller annen glasur du skal farge rød, kjøper du bare rød konditorfarge på butikken. Det har de på Rema 1000 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal lage det, men skjønner ikke hvilken oppskrift jeg skal benytte meg av. Den med kakao eller den med smeltet sjokolade. Hvilken smaker best egentlig? Ser at det står 3 ss kaffe i noen oppskrifter, er det flytende kaffe eller bare kaffe pulver? For ellers blir det jo bare veldig tørt, hvis det ikke er noe form for væske?

Og for å farge den rød, hvordan er fremgangsmåten? Fra hvilken butikk kan jeg få tak i farge fra, rema 1000 f.eks?

Hvordan skal du få farge brunt om til rødt? tror det er ganske umulig om du ikke skal ha en møkkete rødfarge. Jeg vil si at kremen men kokesjokoladen er bedre enn med kakaopulver. men det er hver sin smak. jeg pleier å bruke kaffen som er på kanna siden sist jeg drakk kaffe. den trenger ikke være ny-trakta. du bruker uansett ikke så mye kaffe at det betyr så mye på hvordan kaffen smaker. Du kan også blande ut litt kaffepulver i litt vann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med konditorfarge får du den ikke rød, men rosa. Du trenger fargegele som de selger på blant annet jernia. Er fra wilton, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir jo en smakssak hvorvidt du liker smørkrem med kakao eller med smeltet sjokolade best. Personlig bruker jeg veldig lite smørkrem, men jeg foretrekker smørkrem med smeltet sjokolade. :)

Når det står oppgitt kaffe i oppskriften er det nesten bestandig snakk om ferdig flytende kaffe. Altså kaffepulver blandet med vann, eller traktet kaffe.

Skal du farge sjokolade-smørkrem rød? Fordi det tror jeg blir vanskelig. Men hvis det er vanlig smørkrem eller annen glasur du skal farge rød, kjøper du bare rød konditorfarge på butikken. Det har de på Rema 1000 :)

Hehe nei skal ikke farge sjokoladekremen rød. Men vanlig smørkrem til rød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fairydust

Hehe nei skal ikke farge sjokoladekremen rød. Men vanlig smørkrem til rød.

Ok, men hvor sterk rød skal du ha? :) Hvis det ikke er nok med svak rød, må du ta Tropic sitt tips om gèlè i stedet for konditorfarge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...